Last news in Fakti

31 Март, 2011 13:48 25 461 29

Бойната машина на Путин

  • lada-
  • 4x4-
  • chevrolet-
  • niva-
  • путин

Известно е, че Владимир Путин е почитател на руските автомобили. Жълтата Lada Kalina, с която измина растоянието от Чита до Хабаровск, беше изложена в музея на Волжския автомобилен завод в Толиати. Култовата Lada 4x4 също е любима на Путин. Специално доработена Niva е бойната машина на руския министър-председател.

Премиерският всъдеход всъщност не е единствен по рода си. Той е произведен от спортното подразделение на АвтоВАЗ, като от тази модификация са направени 20 бройки. Версията няма цивилно моделно обозначение, но в завода се прави под гриф "Госзаказ" или с други думи по държавна поръчка. Колите от тази партида никога не са пускани в продажба. Те са раздадени на висши ръководни органи и естествено една от тях попада в ръцете на Путин.

Двигателят на една от "специалните" Niva е от Opel. Той е с работен обем два литра и е куплиран с петстепенна скоростна кутия от Chevrolet Niva. Кой е собственик на този всъдеход обаче не се знае. Автомобилът на Путин е снабден със стандартен двигател, но доработките по него не са никак малко. Руските инженери монтират нови ковани бутала с увеличен до 84 мм диаметър. Заради тази промяна се налага и монтажът на нов колянов вал. Работният обем достига 1.9 литра.

Доработка претърпяват и горивните камери, благодарение на което степента на сгъстяване е увеличена до 10.5:1. Всмукателната и изпускателна системи също са сменени с нови, като навлизащият в агрегата въздух минава през специален шнорхел, който не позволява попадане на вода в мотора. Промени има и по газоразпределителния механизам. Той е снабден с нов разпределителен вал, който повишава максималният въртящ момент. Доработките по силовата част приключват с препрограмиране на електронния управляващ блок.

Всички тези изменения водят до повишаване на стойностите на мощността и въртящият момент. Niva-та на Путин развива 125 к.с. при 5600–5800 об/мин и 167 Нм при 3400–4000 об/мин. Измененията по останалите възли и агрегати също не са никак малко. Съединителят е нов, с диаметър 215 мм, а понижаващите предавки са заимствани от Chevrolet Niva. Амортисьорите са вертикално разположени и усилени, като в задната част са монтирани допълнителни стабилизиращи щанги.

На междинния вал до раздатъчната кутия, снабдена със синхронизатори, е монтирана нова, значително по-ефективна еластична муфа. Промените по окачването водят до т.нар. лифтинг. Благодарение на него клиренсът е повишен с 30 мм. Отпред пък е монтиран винтов самоблокиращ диференциал, за да не се усложнява управлението на автомобила и респективно усилието на волана да не толкова тежко. Блокажът на задния диференциал става посредством фрикционна шайба. Всичко това се прави с цел автомобилът да няма проблем при т.нар. диагонално зависване.

За да бъде усилена подкартерната защита, конструкторите монтират нова предпазна кора под двигателя. На усилен ролбар свързан напречно с тръбите, за които е фиксирана бронята е яко закрепена електрическа лебедка и допълнителни фарове. Задната броня пък е "разрязана" на две, за да се монтира специален теглич. Джантите нямат нищо общо със стандартните. Новите са ковани, с размер 6.5 J. Гумите върху тях са 215/70R16. Това от своя страна налага и разширение на калниците.

Салонът се отличава от серийното изпълнение с наличието на допълнителна шумоизолация и по-качествена пластмаса. Вечатление правят още пълният ел. пакет, новото подово покритие, седалките от Chevrolet Niva и специалният камуфлажен цвят на автомобила. Според запознати всички тези доработки увеличават почти двойно себестойността на автомобила, но за властимащите в Русия това едва ли е от особено значение.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1

    15 3 Отговор
    Не знам кои го е качвал и превеждал това, но е написано безкрайно технически некомпетентно!!!
    От чисто литературна гледна точка е написано много сложно и объркано и читателя се натоварва докато го чете.
  • 2 V-tec Rider

    34 5 Отговор
    Няма как с доработка да се увеличи ДИАМЕТЪР на бутало . Увеличиш ли ДИАМЕТЪРА, трябват и нови цилиндри с по-голям диаметър, съответно по-голям блок , вал .... и току виж си разработил нов прототипен двигател.
  • 3 Борисов (но не Бойко)

    22 3 Отговор
    На мен статийката ми хареса много.
  • 4 Светулката

    8 4 Отговор
    Абе тази Нива Путин не я ли купи миналата или по-миналата година. Какви са тези двигатели от Опел и тинтири минтири. Всичко си както на другите само, че е доправяно от http://www.bronto-psa.ru/
  • 5 Светулката

    4 5 Отговор
    Тази Нива Путин я купи миналата или по-миналата година. За какви двигатели на Опел иде реч не знам. Всичко е като на другите Ниви само където е доработена от bronto-psa

    Коментиран от #7

  • 6 lada niva

    11 5 Отговор
    ladata sie hubava po bez6umna e i po dobrae kato sa zaimstvani pomezdusi s chevrolet niva.pyk i mejdu drugoto nali iskat da se pravqt lada niva i chevrolet niva v edin zavod.spored men e stanala mnogo dobra dorabotka.ladata e super,a teli deto neq haresvat ili nesa karali lada ili sa zabraveli 4e sa zabraveli 6iofiorskite kursove sa kara6e na lada.
  • 7 Симо

    12 2 Отговор

    До коментар #5 от "Светулката":

    Никъде не пише, че я е купил вчера. Просто интересна историйка за интересна джипка
  • 8 Инжинер

    5 55 Отговор
    Това е най-некомпетентно написаната статия ... не съм го очаквал от MOBILEN.BG

    Коментиран от #10, #12

  • 9 Стар инженер

    20 1 Отговор
    До 8,"Инжинер"
    Ти не можеш да пишеш правилно думата Инженер, а си позволяваш да изказваш мнение
  • 10 -

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "Инжинер":

    MOBILEN.BG???
  • 11 Мирослав

    8 2 Отговор
    Голям звяр, завидна мощност !!!
  • 12 Станчо Илиев

    10 6 Отговор

    До коментар #8 от "Инжинер":

    Ходи се скрий нsкъде бе, пич. Щом и такива като теб инжИнер започнаха да дават мнение, няма скоро да се оправим. Материалчето е много интересно.
  • 13 fen

    8 3 Отговор
    super e bih iskal i az takava shte si ya karam s GOLYAM kef
  • 14 мишелинка

    11 9 Отговор
    Единствените две джипки ,които преминават през трудно проходими пътища са Лада Нива и Мерцедес Г-клас всичко друго е менте ;)НЕМКОТО СИ Е НЕМСКО РУСКОТО СИ Е РУСКО.Второ мнение няма!
  • 15 zax max

    3 6 Отговор
    къде си заслагал тая Г класа? джип ранглер и лада нива, да
  • 16 Kenef

    6 8 Отговор
    vari go Ki4igo Lada Kenef
  • 17 А всъщност

    8 3 Отговор
    Всъщност проходимите руски машини са УАЗ, който пък е древния вариант на JEЕP, технология предадена на руснаците през войната от САЩ.
    И технология която те само некачествено възпроизвеждат, без грам подобрение.
    Лада Нива е жигула (много древен Фиат) 4х4 и е всичко друго но не и сериозен офроадер. За целта и липсват блокажи, мощност и здравина

    Коментиран от #18

  • 18 not_a_hater

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "А всъщност":

    А всъщност, виждал ли си Лада Нива как катери по добре един насип отколкото GMC Jimmy? Защото ако не си, то аз съм виждал, а и не само насип катери, но и през такива калчища минавати тия Лади чак ти е бедна фантазията, а после не била офроудър...
  • 19 И все пак всъщност

    5 1 Отговор
    Кой какво е изкатерил сам си знае.
    Но Лада Нива НЯМА блокажи (знаеш ли какво е това и каква му е връзката с оффроуда?), мотора е МАЛОМОЩЕН и се чупи ПОСТОЯННО.

    Доказани кусури на Лада Нива които я правят кола за агрономи и инкасатори. Не и за оффроад
  • 20 LAND ROVER

    0 1 Отговор
    MOLQVI KAJETE MNENIE ZA LAND ROVER DEFENDER mnogo mi haresva zdrav li e v off road ima li go kak e :)
  • 21 LAND ROVER

    0 0 Отговор
    MOLQVI KAJETE MNENIE ZA LAND ROVER DEFENDER mnogo mi haresva zdrav li e v off road ima li go kak e :)
  • 22 бай Иван

    1 0 Отговор
    ладата си е лада,нищо ново от 30 години !
  • 23 Гошуу

    2 0 Отговор
    Да си купиш Лада Нива - е все едно да си купиш
    GSM - 1кг. - 1.5кг. от преди 10год....
  • 24 Светльо

    0 0 Отговор
    "И все пак всъщност" ти си уникален безхаберник.Кой ти каза че Нива-та няма блокаж.Попрочети малко,разгледай една Нива и после пиши "умните" си коментари за офроуд и прочие!
  • 25 Все пак всъщност

    2 0 Отговор
    То Интернет е място за всякакви , та и ти между тях.
    Би ли бил така добър да ми кажеш откъде аджеба се включват на любимата ти Лада Нива блокажите на преден и заден диференциал
    Защото аз Нива съм разглеждал, ама ти май друго освен Нива не си виждал

    Коментиран от #27

  • 26 бай Иван

    2 0 Отговор
    Колеги,ако имате желание да спорите за руските джипове,поне спорете за УАЗките.
  • 27 Все пак всъщност

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Все пак всъщност":

    И аз това съм казал в коментар 17
  • 28 Civic-97

    0 0 Отговор
    Колега преди да си закупиш Land Rover Defender те съветвам да го покараш първо и сам ще прецениш дали си струва или не.Аз лично съм имал възможност да карам и двата автомобила Лада Нива и Дефендъра и лично мое мнение е че за тези пари не си струва Дефендъра още повече ,че е чуплив.Успех в избора:)
  • 29 Niva-Fen

    0 0 Отговор
    Всеки има право на избор, моят е Лада-Нива и никой не може да определя дали да си купя Ровер , Тойота или друго