Известно е, че Владимир Путин е почитател на руските автомобили. Жълтата Lada Kalina, с която измина растоянието от Чита до Хабаровск, беше изложена в музея на Волжския автомобилен завод в Толиати. Култовата Lada 4x4 също е любима на Путин. Специално доработена Niva е бойната машина на руския министър-председател.
Премиерският всъдеход всъщност не е единствен по рода си. Той е произведен от спортното подразделение на АвтоВАЗ, като от тази модификация са направени 20 бройки. Версията няма цивилно моделно обозначение, но в завода се прави под гриф "Госзаказ" или с други думи по държавна поръчка. Колите от тази партида никога не са пускани в продажба. Те са раздадени на висши ръководни органи и естествено една от тях попада в ръцете на Путин.
Двигателят на една от "специалните" Niva е от Opel. Той е с работен обем два литра и е куплиран с петстепенна скоростна кутия от Chevrolet Niva. Кой е собственик на този всъдеход обаче не се знае. Автомобилът на Путин е снабден със стандартен двигател, но доработките по него не са никак малко. Руските инженери монтират нови ковани бутала с увеличен до 84 мм диаметър. Заради тази промяна се налага и монтажът на нов колянов вал. Работният обем достига 1.9 литра.
Доработка претърпяват и горивните камери, благодарение на което степента на сгъстяване е увеличена до 10.5:1. Всмукателната и изпускателна системи също са сменени с нови, като навлизащият в агрегата въздух минава през специален шнорхел, който не позволява попадане на вода в мотора. Промени има и по газоразпределителния механизам. Той е снабден с нов разпределителен вал, който повишава максималният въртящ момент. Доработките по силовата част приключват с препрограмиране на електронния управляващ блок.
Всички тези изменения водят до повишаване на стойностите на мощността и въртящият момент. Niva-та на Путин развива 125 к.с. при 5600–5800 об/мин и 167 Нм при 3400–4000 об/мин. Измененията по останалите възли и агрегати също не са никак малко. Съединителят е нов, с диаметър 215 мм, а понижаващите предавки са заимствани от Chevrolet Niva. Амортисьорите са вертикално разположени и усилени, като в задната част са монтирани допълнителни стабилизиращи щанги.
На междинния вал до раздатъчната кутия, снабдена със синхронизатори, е монтирана нова, значително по-ефективна еластична муфа. Промените по окачването водят до т.нар. лифтинг. Благодарение на него клиренсът е повишен с 30 мм. Отпред пък е монтиран винтов самоблокиращ диференциал, за да не се усложнява управлението на автомобила и респективно усилието на волана да не толкова тежко. Блокажът на задния диференциал става посредством фрикционна шайба. Всичко това се прави с цел автомобилът да няма проблем при т.нар. диагонално зависване.
За да бъде усилена подкартерната защита, конструкторите монтират нова предпазна кора под двигателя. На усилен ролбар свързан напречно с тръбите, за които е фиксирана бронята е яко закрепена електрическа лебедка и допълнителни фарове. Задната броня пък е "разрязана" на две, за да се монтира специален теглич. Джантите нямат нищо общо със стандартните. Новите са ковани, с размер 6.5 J. Гумите върху тях са 215/70R16. Това от своя страна налага и разширение на калниците.
Салонът се отличава от серийното изпълнение с наличието на допълнителна шумоизолация и по-качествена пластмаса. Вечатление правят още пълният ел. пакет, новото подово покритие, седалките от Chevrolet Niva и специалният камуфлажен цвят на автомобила. Според запознати всички тези доработки увеличават почти двойно себестойността на автомобила, но за властимащите в Русия това едва ли е от особено значение.
31 Март, 2011 13:48 25 461 29
Бойната машина на Путин
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1
От чисто литературна гледна точка е написано много сложно и объркано и читателя се натоварва докато го чете.
16:01 08.09.2011
2 V-tec Rider
16:01 08.09.2011
3 Борисов (но не Бойко)
16:01 08.09.2011
4 Светулката
16:01 08.09.2011
5 Светулката
Коментиран от #7
16:01 08.09.2011
6 lada niva
16:01 08.09.2011
7 Симо
До коментар #5 от "Светулката":
Никъде не пише, че я е купил вчера. Просто интересна историйка за интересна джипка16:01 08.09.2011
8 Инжинер
Коментиран от #10, #12
16:01 08.09.2011
9 Стар инженер
Ти не можеш да пишеш правилно думата Инженер, а си позволяваш да изказваш мнение
16:01 08.09.2011
10 -
До коментар #8 от "Инжинер":
MOBILEN.BG???16:01 08.09.2011
11 Мирослав
16:01 08.09.2011
12 Станчо Илиев
До коментар #8 от "Инжинер":
Ходи се скрий нsкъде бе, пич. Щом и такива като теб инжИнер започнаха да дават мнение, няма скоро да се оправим. Материалчето е много интересно.16:01 08.09.2011
13 fen
16:01 08.09.2011
14 мишелинка
16:01 08.09.2011
15 zax max
16:01 08.09.2011
16 Kenef
16:01 08.09.2011
17 А всъщност
И технология която те само некачествено възпроизвеждат, без грам подобрение.
Лада Нива е жигула (много древен Фиат) 4х4 и е всичко друго но не и сериозен офроадер. За целта и липсват блокажи, мощност и здравина
Коментиран от #18
16:01 08.09.2011
18 not_a_hater
До коментар #17 от "А всъщност":
А всъщност, виждал ли си Лада Нива как катери по добре един насип отколкото GMC Jimmy? Защото ако не си, то аз съм виждал, а и не само насип катери, но и през такива калчища минавати тия Лади чак ти е бедна фантазията, а после не била офроудър...16:01 08.09.2011
19 И все пак всъщност
Но Лада Нива НЯМА блокажи (знаеш ли какво е това и каква му е връзката с оффроуда?), мотора е МАЛОМОЩЕН и се чупи ПОСТОЯННО.
Доказани кусури на Лада Нива които я правят кола за агрономи и инкасатори. Не и за оффроад
16:01 08.09.2011
20 LAND ROVER
16:01 08.09.2011
21 LAND ROVER
16:01 08.09.2011
22 бай Иван
16:01 08.09.2011
23 Гошуу
GSM - 1кг. - 1.5кг. от преди 10год....
16:01 08.09.2011
24 Светльо
16:01 08.09.2011
25 Все пак всъщност
Би ли бил така добър да ми кажеш откъде аджеба се включват на любимата ти Лада Нива блокажите на преден и заден диференциал
Защото аз Нива съм разглеждал, ама ти май друго освен Нива не си виждал
Коментиран от #27
16:01 08.09.2011
26 бай Иван
16:01 08.09.2011
27 Все пак всъщност
До коментар #25 от "Все пак всъщност":
И аз това съм казал в коментар 1716:01 08.09.2011
28 Civic-97
16:01 08.09.2011
29 Niva-Fen
09:29 05.12.2011