Хибридното семейство e-tron на Audi се попълни с нов член. Редом с Q3 седанът A3 e-tron зае централно място на щанда на марката в Шанхай. За разлика от концепта с традиционно задвижване и мощност 400 к.с., показан в Женева, бензиново-електрическата версия набляга на икономичността и намаляването на теглото.
Базираният на RS3 концепт разполага с 1.4-литров турбомотор с директно впръскване и мощност 211 к.с. Допълва го 20-киловатов електромотор, който помага на седана да ускорява до 100 км/ч за 6.8 секунди и да достига максимална скорост от 230 км/ч.
Единственият компонент от силовото предаване на A3 e-tron, наследен от RS3, е 7-степенната трансмисия S-tronic с два съединителя. Комплект йон-литиеви батерии, монтирани в пода на багажника, позволява на прототипа за изминава до 55 км само на ток.
От Audi не уточняват дали колата разполага с двойно предаване, но ако се съди по окачването с МакФерсони отпред и четирилостова независима схема отзад и 20-цоловите джанти с гуми 245/30 R20, задвижващи са и четирите колела.
Външният дизайн повтаря почти напълно изцяло бензиновия A3 concept, но са нанесени някои ретуши, които да подчертаят принадлежността му към семейство e-tron. Различни са радиаторната решетка и предната броня с подсилващ скелет от въглеродни влакна.
Предният и задният капак и вратите са изработени от алуминий. Въпреки това постигнатият аванс в теглото се компенсира от допълнителната маса на батериите. Хибридното Audi тежи 1 720 кг, 181 повече от прототипа с традиционно задвижване.
Серийната версия на седана A3 се очаква през втората половина на следващата година. Ако в Инголщад спазят планираните срокове, хибридната модификация може да се излезе на пазара през 2013-а.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.