Стартъпът Reload Motors, който е регистриран в Германия, и руската компания Sollers Engineering обявиха едно доста интересно партньорство. Руската страна трябва да разработи електрически микробус и да предложи проект за неговото производство, след което Reload Motors ще построи завод в Германия и ще започне производството на това електрическо превозно средство, се казва в съвместно изявление на партньорите.
Предполага се, че първата електрическа кола ще слезе от поточната линия след 3 - 4 години. Капацитетът на предприятието ще бъде 20 хиляди микробуса годишно
Самата кола е описана по следния начин. По отношение на товароносимостта тя ще надмине аналозите с двигатели с вътрешно горене с 10-20%, докато най-малко 15% е по-изгодна по отношение на оперативни разходи. Предвижда се на борда да се монтират батерии с капацитет 50 и 90 киловатчаса, които ще бъдат достатъчни за 120 - 250 километра автономен пробег. В бъдеще може да се появи и водороден хибриден тракт, увеличаващ пробега до 800 или повече километра.
Инвестициите в проекта в началния етап ще възлязат на 180 милиона евро, но източникът на финансиране не е посочен в съобщението на партньорите
В момента в Reload Motors работят само 30 души. Честно казано, горните факти повдигат много въпроси. Sollers Engineering е колектив от дизайнерски отдели на концерна Sollers, наскоро обособен в отделна структура. Sollers в Русия е известен с Уляновския автомобилен завод, Заволжския моторен завод, но най-вече с обектите за сглобяване на чужди автомобили в Йелабуга, Набережни Челни и Владивосток.
Вярно е, че много от първоначалните проекти на Sollers вече са закрити, но в момента най-успешният е производството на микробуси Ford Transit. Същият модел е цитиран като потенциален донор за шасито на фургона Reload. Стартъпът Reload Motors е създаден в Германия от руския предприемач Артем Каган. За него се съобщава, че някога е участвал в продажбата на специално оборудване на Mercedes в Русия, след това е бил съосновател на Московския клуб Tesla.
Оказва се, че този човек е обединил усилия с хора, които неведнъж са признавали неспособността си да разработят и пуснат в производство търговски изгоден заместител на "вечната буханка" на УАЗ. И тези партньори възнамеряват да завладеят западните пазари с иновативен електрически микробус...
Искрено желаем успех на Reload Motors и Sollers, но честно казано, не разбираме съвсем как те могат да създадат по-привлекателен продукт от, да речем, електрическия Transit, който самият Ford прави.