Отидете към основна версия

7 244 67

Mazda започва атака на луксозния сегмент

  • mazda-
  • такаши яманучи-
  • eunos

След години борба за оцеляване на пренаселения пазар на масовите производители Mazda започва да следва нова стратегия, обяви генералният директор на японската компания Такаши Яманучи в интервю за autonews.com. Марката ще опита да се наложи като премиум бранд и ще се отдръпне от бюджетните класове.

"Въпросът е какво значение има на световния пазар играч с дял от едва 2%. С ръководството на компанията често обсъждаме това", споделя Яманучи. "Стигнахме до извода, че ако продължаваме да правим обикновени масови коли, няма смисъл да съществуваме".

Плановете на Mazda предвиждат скок в продажбите на щатския пазар с 43% до 2016-а. Японците се надяват да продадат 400 000 автомобила до края на фискалната година.

В Хирошима започват работа и по нова продуктова линия, която да въплъти новата им философия с вътрешнофирмено название “Japan Premium”. Тя трябва да помогне на компанията да изпъкне сред конкурентите си с иновационни технологии, инженеринг и дизайн. Основната цел на Mazda е да се различава от останалите японски производители, въпреки че с 1.3 млн. продадени коли за миналата година е направо джудже в сравнение с тях.

В края на 80-те години компанията направи опит да диференцира продукцията, като лансира различни марки по подобие на Toyota с Lexus, Nissan с Infiniti и Honda с Acura. За разлика от тях обаче Mazda пуска цели три нови бранда. Eunos продава луксозни модели, Ẽfini - спортни коли, а Autozam се занимава с микролитражки. Експериментът приключи неуспешно през 1997 г.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини