След години борба за оцеляване на пренаселения пазар на масовите производители Mazda започва да следва нова стратегия, обяви генералният директор на японската компания Такаши Яманучи в интервю за autonews.com. Марката ще опита да се наложи като премиум бранд и ще се отдръпне от бюджетните класове.
"Въпросът е какво значение има на световния пазар играч с дял от едва 2%. С ръководството на компанията често обсъждаме това", споделя Яманучи. "Стигнахме до извода, че ако продължаваме да правим обикновени масови коли, няма смисъл да съществуваме".
Плановете на Mazda предвиждат скок в продажбите на щатския пазар с 43% до 2016-а. Японците се надяват да продадат 400 000 автомобила до края на фискалната година.
В Хирошима започват работа и по нова продуктова линия, която да въплъти новата им философия с вътрешнофирмено название “Japan Premium”. Тя трябва да помогне на компанията да изпъкне сред конкурентите си с иновационни технологии, инженеринг и дизайн. Основната цел на Mazda е да се различава от останалите японски производители, въпреки че с 1.3 млн. продадени коли за миналата година е направо джудже в сравнение с тях.
В края на 80-те години компанията направи опит да диференцира продукцията, като лансира различни марки по подобие на Toyota с Lexus, Nissan с Infiniti и Honda с Acura. За разлика от тях обаче Mazda пуска цели три нови бранда. Eunos продава луксозни модели, Ẽfini - спортни коли, а Autozam се занимава с микролитражки. Експериментът приключи неуспешно през 1997 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 аноним
Експериментът приключи неуспешно през 1997 г.
--------
Мазда не са лоши автомобили-но им липсва Маркенинг !
ДА се учат от китайците !
НА пазар не се пробива с високи цени - то е като с наркотиците-първо са почти безплатни , после леко "нагоре" и накрая .........
-------
а като се прибави Екзотичната представа за Мазда в БГ - продажбите оправдано са много ниски
13:29 27.11.2012
2 W164
13:31 27.11.2012
3 аноним
не искам да съм лош пророк
---------
СХ-5 трябва да струва макс. 42 000 лв , за да предизвика интерес
13:31 27.11.2012
4 амме
14:17 27.11.2012
5 Julio
След като на немските кашони им се получава само с кожата и пластамасата определно имат шанс...
В крайна сметка който японец не направи луксозно возило той не им го забоде на немските "премиум" кенефи...
14:45 27.11.2012
6 Ts@r
14:47 27.11.2012
7 Ingolstatdier
Коментиран от #8, #28
15:21 27.11.2012
8 Julio
До коментар #7 от "Ingolstatdier":
Нема нужда да те убеждавам. Отиваш и правиш произволен тест-драйв на който и да е модел на Лексус или Инфинити (две премиум японски морки) и след това отиваш и правиш тест-драйв на аналогичен немкси клозет от същият клас. Бъди сигурен че собствената ти оценка нема да бъде по различна от това което съм написал. За да излезнат баварките и мерцедесите срещу заводското Инфинити им требват 5-6 тунинг ателиета. Алуди не го споменавам - тук си говорим за модерна техника а не за технологии от преди 10 минимум години...Коментиран от #9
15:46 27.11.2012
9 ЦЦЦ
До коментар #8 от "Julio":
Ясно е, че ти си човека, който има нужда от тест-драйв. Като за начало започни поне от Дачиа, че май и за тях нямаш на идея, камо ли за по-големите марки. И като се почне да се говори за "модерна техника". Айде кажи какво е то това модерната техника. Аз до сега колкото и пъти да попадна в задръстване ги гледам Мерцедеси, Тойоти, Гоуфове - всичко на едно седи и кибичи. Тая модерна техника да не е да помага на Инфинити и Лексус да полетят и затова да ги няма по задръстванията??? Майни, че по цял ден рекламират разни корейски и японски бангии по ТВ, ми и тук само реклами ви дай. Горе в статията никъде нищо не се спомена за немски или каквито и там други лимузини поискаш. За какъв чеп ги намесваш? Горе се споменава за "намерения".Коментиран от #10
16:00 27.11.2012
10 Julio
До коментар #9 от "ЦЦЦ":
Ми 345 к.с. срещу реален разход в града 7-8. На бензин...Те това е модерна технология. Толкоз модерна че беемвенцата се видяха принудени да сключат договор с Тойота за доставка на хибридни технолгии...
"Крадците" се оказа печени а?
Коментиран от #12
16:05 27.11.2012
11 Ingolstatdier
16:16 27.11.2012
12 ЦЦЦ
До коментар #10 от "Julio":
Крадците са си доказани крадци. Доказали са се и, че могат и подобравят различните откраднати технологии. БМВ ще се учат да правят хибриди, а Тойота няма и да се научат да правят дизели. Те директно ще се достанят от БМВ. Аз не казвам, че колите са лоши. Но простотията и комплексарщината оси..т всички статии. То пише, че Мазда са в безизходица (те са така от 20 години поне), а ние веднага с комплексите си - ще го "забодели на немските кенефи". Стига диващина бре. И този реален разход от 7-8 на 100 в града твоята кола ли ти го дава? Ако е така - евала. Ама ако си прочел някъде, че някой, който чул от комшията, че еди какво си, тогава какво? В пиковите часове в София 20 км. се минават за около час, дори понякога и повече. Добре ще е ако за тези 20 км ти изгори 1,6 литра с 345 к.с. А дано, ма надали.16:18 27.11.2012
13 Ingolstatdier
Коментиран от #15
16:28 27.11.2012
14 Julio
Апропо първият ми коментар не беше провокиран от статията а от недоверите на писалите под мен.
А че съм предубеден е ясно. Имах удоволствието преди години да видя Япония на живо. Приятелчета това което те ползват като техника там стандартно в Западна Европа минава за лукс. Всичко им е каймака. И нямам нито една причина да се съмнявам че и автомобилите са им каймака. Нито една.
Коментиран от #17
16:35 27.11.2012
15 Julio
До коментар #13 от "Ingolstatdier":
А да си чувал че меркелката ги спаси немските проиводители преди 3-4 години като правителството финансира с по 2500 евра покупката на нов автомобил?А да си чул японското правителство да е финансирало някой японски производител?
16:39 27.11.2012
16 Ingolstatdier
16:43 27.11.2012
17 ЦЦЦ
До коментар #14 от "Julio":
17/100 са много. Но щом можеш да си го позволиш. Щом си я и тествал, също съм склонен да повярвам. Все пак си се качил и на нова кола. И аз не мисля, че колите им са лоши, дори напротив. Просто мисля, че има много по-нормални начини да си обясняваме нещата един на друг. И това, че си видял Япония отблизо, евала. Поне напиши каква кола си тествал. Може и някой друг да я пробва.Коментиран от #22
16:48 27.11.2012
18 Ingolstatdier
Коментиран от #24
16:48 27.11.2012
19 Аз
Коментиран от #23
16:49 27.11.2012
20 Клаус
16:52 27.11.2012
21 Ingolstatdier
Коментиран от #25, #27, #29
16:57 27.11.2012
22 Julio
До коментар #17 от "ЦЦЦ":
Lexus GS450hПо каталог го дават 6,5 - реално е м/у 7 и 8. Ма е 120 бинки базово. С неприятна цена е което много ме двоуми...
Не съм сигурен че си струва да се загробят толкова мангизи за кола. Дори и за тази...
Коментиран от #26
16:57 27.11.2012
23 :)))))))))))))))))))
До коментар #19 от "Аз":
Като техника японците са близо??? Шегуваш ли се? Кой в Европа прави техника, която да се доближава до японската? Кой европейски автомобилен производител се доближава по качество и надеждност до японските? Докажи ми тезата си с факти.16:58 27.11.2012
24 Julio
До коментар #18 от "Ingolstatdier":
Че то от тая гледна точка ВАГ е немското федерално правителство.И те са създадени с подпомагане от страна на федералните власти.
Същественото е че от доста години Тойота няма нищо общо с японското правителство. А ВАГ май продължава да е частична собственост на някоя от областите в Германия (не помня точно коя).
17:01 27.11.2012
25 Julio
До коментар #21 от "Ingolstatdier":
Ма иди и седни в едно Инфинити или Лексус. И двете марки имат официално предствителсвто. Иди седни и ела и кажи пак че в интерора им "нема оправия"...17:03 27.11.2012
26 ЦЦЦ
До коментар #22 от "Julio":
Наистина са си пари, но ако си човек който разполага си я купи. Ако я вземеш сигурно ще си не на седмото, а на десетото небе от кеф. Но все пак за мен това са си много пари. Останете със здраве. И дано добрия тон се запазва. Вси пак нито германец, нито японец ще напада така. А коментари като № 4 показват колко много човек разбира, както от коли, така и от икономика и въобще показват колко годишен е. "Да земат да ги затварят тея... " - въобще си няма и на представа колко може да навреди на икономиката на дадена страна това нещо, колко хора ще останат на улицата, как по-слабите икономики също ще го отнесат. Въобще без коментар.17:08 27.11.2012
27 Пкйхяъас
До коментар #21 от "Ingolstatdier":
Я кажи кои интериори визираш? Сравни немски с японски.Аз имам и мазда 5 с дизелов двигател.
Колата е съвършена за мен. Икономична, пъргава даже мощна, мн. красива и мога да потвърдя немските класации за качество, в които се сочи, че немец не е направил нещо по надеждно от моята мазда. :) Да не говорим, че немските производители, задължително са след японските по качество.
17:13 27.11.2012
28 аноним
До коментар #7 от "Ingolstatdier":
Абе ти в настоящето ли живееш? Къде видя немска кола да е по- добра от японска?17:15 27.11.2012
29 Ramon Perez
До коментар #21 от "Ingolstatdier":
Ти си комик, нали? Няма значение, че нямаш понятие за автомобилите, шегите ти се получават добре...17:18 27.11.2012
30 Ingolstatdier
ПП: Дори и да съм комик какво лошо, нали ви разсмях! Айде със здраве!
Коментиран от #32, #34
17:41 27.11.2012
31 520 зендер
Коментиран от #33, #42
18:21 27.11.2012
32 Дошо
До коментар #30 от "Ingolstatdier":
Като говорим за луксозни автомобили защо намесваш ДРУСАЛНИЦИТЕ НА АЛУДИ(скъпата Шкода)А твоите премиум немски талиги с нищо не превъзхождат коя да е марка.И Дачия могат да направят голямо купе с кожен салон.Високотехнологична марка като МАЗДА ли няма да може според теб?
18:22 27.11.2012
33 Дошо
До коментар #31 от "520 зендер":
Зендер, Зендер имаш ли идея, че най-лесното е да се направи интериора и купето?ВСЕКИ може да направи кожен салон.Както виждаш и КИА вече предлага кола в този клас.Хюндай също, дори с 10 степенен автоматик.Къде е 10 степенния автомат на премиума БМВ?А джапанките не ги мисли техния премиум наистина е премиум, не надценен трошлак за много пари
Коментиран от #44
18:25 27.11.2012
34 Пкйхяъас
До коментар #30 от "Ingolstatdier":
Колата ми е произведена в Хирошима, Япония. Мазда се прави почти изцяло в Япония. :) Чети повече преди да пишеш и да се излагаш.Коментиран от #36
18:57 27.11.2012
35 Ingolstatdier
По-скоро Хюндай ще направят примиум, отколкото Мазда, те са на ръба на фалита завалиите, тръгнали примиум да правят...
Адвокатът Джон Смит от Ню Йорк никога няма да изпита същото удоволствие и сигурност от шофирането на неговото БМВ 5, ако застане зад волана на някоя японска бричка, та дори и Лексъс...
А Гошо, Мошо и Дошо обичат да изказват крайни и субективни мнения, за да не се чувстват прецакани зад волана на своите японски курници, със шасита на Форд, сглобени някъде в Полша от българи емигранти...
Коментиран от #37, #49
19:13 27.11.2012
36 Ingolstatdier
До коментар #34 от "Пкйхяъас":
Ей това "почти" изцяло никак не ми харесва. Информирай се ти малко и ще видиш, че цялата им европейска гама се сглобяват в Словакия и Унгария и са със шасита на Форд. 3 е с на фиеста, 5 е с на фокус, 6 е на мондео ...Коментиран от #38, #50
19:18 27.11.2012
37 Пкйхяъас
До коментар #35 от "Ingolstatdier":
От изказванията ти, сравненията, които правиш и използването на думи с провинциален характер, като: "завалии" и "курници", лесно може да се прецени, що за човек си, какъв е манталитета ти и респективно, какво е разбирането ти за света. Какви коли да харесваш? Каква музика да харесваш? Каква храна да харесваш? Какви жени да харесваш?... Според манталитета си човек оформя и своя мироглед.Коментиран от #43
19:22 27.11.2012
38 Пкйхяъас
До коментар #36 от "Ingolstatdier":
Mazda produced almost 1.3 million vehicles for global sales, the majority of which (nearly 1 million) were produced in the company's Japanese plants, with the remainder coming from a variety of other plants worldwideОт 1,3млн. 1млн в Япония! Разбираш ли защо, казвам" почти"? Ти какво определение би използвал?
19:25 27.11.2012
39 оптимист
Коментиран от #41
19:29 27.11.2012
40 Ingolstatdier
19:34 27.11.2012
41 гост
До коментар #39 от "оптимист":
Смешник!19:44 27.11.2012
42 Име:
До коментар #31 от "520 зендер":
Не знам за японците ама ти май си станал доста емоционално нестабилен. Японците си правят премиум автомобили за вътрешния си пазар откакто съществуват, и то не по-лоши от великите немски премиум автомобили. Ходи се поинтересувай малко, хвани прочети тук-там, това-онова. Да си чул за VIP style , и изобщо откъде тръгва това тунинг движение....19:46 27.11.2012
43 гост
До коментар #37 от "Пкйхяъас":
Вие шопята сте "голяма работа" знаем Ви ние от провинцията!Само,че се научете правилно да говорите български и да пишете ! 70% сте от провинцията и то от селата,ама като отидохте на гурбет в Софето големи граждани станахте!19:58 27.11.2012
44 М_SUx
До коментар #33 от "Дошо":
Доше, ти разбираш от автомобили, но когато Мерцедес обявиха, че почват да разработват 9 степенна кутия, всички почнахте да говорите неща от сорта на "Планински бегач" и други простотии, а сега стана критерии за напредването на дадена фирма. ЩЕ СИ ДОЙДЕМ НА ДУМАТА!!!Коментиран от #51
20:34 27.11.2012
45 БУМЕР КАМОР
21:16 27.11.2012
46 MAZDA
21:22 27.11.2012
47 hienata
90% съм съгласен с теб, само да уточня, че Форд намали леко участието си в Мазда на около 15% (за да не им дават новия еднолитров мотор "чудо" може би). Според мен сегашните модели Мазда би трябвало да се сравняват с Опел, Форд или VW, а не с "премиум"и мисля, че изобщо не им трябва луксозен модел.
Работата ми е свързана с шофиране на нови автомобили от всякакви марки (работя в лизингова компания), карал съм много луксозни коли и повярвайте Лексус, Ауди и BMW са страхотни луксозни автомобили, но някак бледнеят пред Mercedes-benz S-klasse (говоря за обзавеждане и внимание към детайла) и Porsche Panamera (мое мнение).
Коментиран от #48
21:37 27.11.2012
48 520 zender
До коментар #47 от "hienata":
Не съм карал луксозен Лексус нито пък седма серия зада мога да сравнявам.Попадна ми W140 S500 преди време но я карах три дни само.После собственика я продаде.Еми наистина невероятен автомобил.Но си нямам и понятие от по-новите модели.22:06 27.11.2012
49 Дошо
До коментар #35 от "Ingolstatdier":
Абе тия ги разправяй на лапетата пред блока.Удоволствието от шофирането на БМВ дрън, дрън, дрън.Джон Смит го е страх да настъпи педала, че ще му съдерат г.зеца за превишена скорост камо ли да влезе с вратите напред в завой.За това удоволствие е научил от рекламата на БМВ не от карането му.Общо взето тия високопарни приказки са някакви заучени фрази, с които такива като тебе си придават важност с разни каруци.Това е и извинение каквото и да се случи с дефектните ви кочеци.
23:03 27.11.2012
50 Дошо
До коментар #36 от "Ingolstatdier":
И ти се информирай малко, защото 6 се прави изцяло в Япония.Имаше завод в Щатите, но японците го затвориха заради това, че не са доволни от качеството там.ПРАВИ МУ СМЕТКА КОЛКО ДРУГИ ФИРМИ БИХА НАПРАВИЛИ ТАКОВА НЕЩО!
Аз засега знам засмо за Мазда и Мерцедес - заради ML
Коментиран от #52
23:06 27.11.2012
51 Дошо
До коментар #44 от "М_SUx":
Аз колега не си спомням да съм писал негативи относно случая с Мерцедес, за който казваш.23:07 27.11.2012
52 БУМЕР КАМОР
До коментар #50 от "Дошо":
pich vinagi pishesh neshta koito sa tochni no dati kaja che tochno edna Mazda 6 koiato moi priatel kupi nova ot magazina za 60000km mu razkaza igrata.skapi chasti i postoiani problemi.08:15 28.11.2012
53 Ковънтри Роуд 4829
14:46 28.11.2012
54 blabla
19:24 28.11.2012
55 триста итридесети
22:53 28.11.2012
56 520 zender
Коментиран от #57, #59, #61
09:28 29.11.2012
57 БУМЕР КАМОР
До коментар #56 от "520 zender":
09:55 29.11.2012
58 VIP AMG
Коментиран от #60
10:56 29.11.2012
59 триста итридесети
До коментар #56 от "520 zender":
зендер да не са те отвлекли жълтитеКоментиран от #62
16:57 29.11.2012
60 БУМЕР КАМОР
До коментар #58 от "VIP AMG":
i s 5 nika da pishesh si ostavash p....a21:33 29.11.2012
61 520 зендер
До коментар #56 от "520 zender":
Харесва ли ти да се представяш за мен.Явно все искаш да бъдеш като другите ама не можеш.И в живота си същия нескопосан паляк.Всеки който ме знае в тоя саит веднага ще разбере че тва не съм го писал аз защото Мазда и лукс са две несъвместими неща.08:27 02.12.2012
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 БУМЕР КАМОР
До коментар #62 от "520 зендерш9":
da kolega tuk ima edno lape koeto polzva chujdi nikove i baalacite kato триста итридесети mu se vrazvatКоментиран от #65
09:32 02.12.2012
64 триста итридесети
До коментар #62 от "520 зендерш9":
их изтървал съм11:04 02.12.2012
65 триста итридесети
До коментар #63 от "БУМЕР КАМОР":
аве неграмотен, научи българскиКоментиран от #66, #67
11:23 02.12.2012
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.