Отидете към основна версия

23 Декември, 2020 15:59, обновена 23 Декември, 2020 15:59 18 532 42

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8

  • volkswagen-
  • caddy-
  • тест-
  • фолксваген

Петото поколение на VW Caddy е значително по-практично и същевременно по-модерно изглеждащо

Мюнхен, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Ако искате повече пространство, отколкото във VW Golf, то със сигурност можете да се замислите за това, което предлага Caddy 5. Автомобилът има подобно качество и идентични технологии, но в по-просторен и практичен пакет. В това се убедихме по време на един от последните тестове за годината, който компанията от Волфсбург, проведе в Германия. Наш екип беше на мястото на събитието и сега ще ви разкажем за първоначалните си впечатления от новото Caddy на VW.

Основната промяна във външността на колата е видима от пръв поглед. Този автомобил вече трудно може да се нарече "баничарка", въпреки че носи добрите функционални особености на този тип коли. Стилните щрихи разделят Caddy 5 от конкурентите, докато практичните детайли вътре ясно ни подсказват, че това е универсален семеен комби автомобил с повече пространство. С намаляващия избор, предлаган в т.нар. MPV клас, за купувачите, които се нуждаят от такъв тип кола, за да превозват максимално количество пътници и багаж едновременно, трябва да кажем, че новото Volkswagen Caddy 5 би било перфектен избор.

Пътническото Caddy е базирано на най-малкия лекотоварен модел от гамата търговски превозни средства на VW - новото Caddy Cargo. За това пето поколение обаче "баничарката" се е възползвала от технологиите и инженерството на най-новия Golf Mk8. По този начин от компанията осигуряват на колата задвижване, което е по-подобно на лек автомобила от всякога.

Отвън Caddy все още има типично подобен на фургон корпус и това се прави с цел да се максимизира пространството вътре, но детайлите са по-гладки, добавени са стилни елементи, а броните, фаровете и задните светлини са аналогични с тези на последните леки автомобили на марката.

Тънките фарове имат стил, подобен на този на най-новия Golf, а минималистичният дизайн прави новото Caddy да изглежда модерно. Отзад, усилието за подобряване на аеродинамичната ефективност е свързано с изправена задна врата и с леко понижаваща се линия на покрива. Логото на модела, монтирано върху багажника, е още една част, заимствана директно от Golf.

Вътре арматурното табло е относително изправено, като това се прави с цел да се премести т.нар. кокпит възможно най-напред и по този начин да увеличи максимално товароносимостта и пространството назад. Един от минусите е сравнително голямото количество по-твърда пластмаса, но, както вече споменахме, VW е включила тук много от най-новите технологии от Golf Mk8.

Уредите са изцяло дигитални и впечатляват с отлична информативност. Информационно-развлекателният екран е 10-инчов и е сензорен. Като цяло приборите на новото Caddy са компилация от най-добрите модели на VW. Новото Caddy разполага и с плъзгащи се регулатори на температурата, които са монтирани в жлеб под сензорния екран, но на практика те са малко по-неудобни за използване в движение, особено ако искате да настроите фино температурата в салона.

Вътре има само няколко механични бутона, а всичко останало е сензорно. По този начин вътрешното пространство изглежда минималистично и доста футуристично. Иначе е изключително лесно да се настаните удобно на мястото на водача, а благодарение на високия таван, вътре има достатъчно простор. Интериорът и с пет, и със седем места предлага добро настаняване за пасажерите. Достъпът до задната седалка е максимално улеснен от новите плъзгащи се врати.

А когато отворите голямата врата на багажника ще бъдете посрещнати от обширно товарно пространство с квадратна форма. Задният диван е подвижен, ако имате нужда от максимална площ за товар, той лесно се прибира в пода. Тези седалки са олекотени в сравнение с предишното поколение на Caddy, но от това комфортът на пасажерите не страда ни най-малко.

Що се отнася до двигателите, карахме 2.0 TDI - дизелов мотор с мощност 101 к.с., който се очаква да бъде най-продаваният в гамата. Този, сравнително голям обем означава, че максималният му въртящ момент от 280 Нм е на разположение още от ниските обороти. Колата показва мощта си още при 1 400 об/мин. Моторът е снабден с два катализатора и с двойно дозиране на Ad blue.

Докато карахме Caddy, останахме приятно изненадани от значително подобрената шумоизолация на борда. Двигателят се чува при ускорение, но шумът далеч не е силен, докато шестстепенната ръчна скоростна кутия има типичното солидното усещане на добре познатите ни трансмисии на VW.

Седемстепенният автоматик е много добре съчетан с двигателя, превключва предавките плавно и без придръпване, като единствено изключително малкият скоростен лост, който не е механично свързан с трансмисията не ни допадна, но това определено е въпрос на вкус. Като цяло, що се отнася до управлението, то може да се счита за еталон в този клас.

Новото Caddy се предлага в два варианта - товарен и пътнически, всеки от които в две разновидности - къса и дълга база. Всички те се характеризират с по-горе описаните предимства, като това се дължи на новата платформа и на модернизираното задно окачване. Още от достойнствата на новото Caddy, което трябва да споменем са значително по-широката странична врата при удължената седемместна версия Maxi.

При товарния вариант на удълженото Caddy едното от двете побиращи се във вътрешността евро палета може да се натовари именно през страничната врата. За пътническите варианти пък тази голяма плъзгаща се врата е много по-удобна при влизане и излизане на втория и трети ред седалки. Тя е цели 84 см. При стандартната петместна версия вратата е с досегашната широчина от 70 см.

Новост е и, че там (в товарната къса база) също се събират две евро палета. Това се постига благодарение на по-широкото място между арките на задните колела. В предишното Caddy влизаше само едно пале по дължина, а сега се събират две, напречно поставени. При пътническото "късо" Caddy отново заради разширените арки, мястото на задния диван е значително по-просторно.

Като цяло новото Caddy е един отличен многофункционален автомобил, подходящ, като за семейства, така и за малкия и следен бизнес. Ето и какви са цените на петата генерация на Caddy, която съвсем скоро ще се появи по родните пътища.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 18 гласа.

Свързани новини