23 Декември, 2020 15:59, обновена23 Декември, 2020 15:59 14 58642

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8

  • volkswagen-
  • caddy-
  • тест-
  • фолксваген

Петото поколение на VW Caddy е значително по-практично и същевременно по-модерно изглеждащо

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8 - 1

Мюнхен, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Ако искате повече пространство, отколкото във VW Golf, то със сигурност можете да се замислите за това, което предлага Caddy 5. Автомобилът има подобно качество и идентични технологии, но в по-просторен и практичен пакет. В това се убедихме по време на един от последните тестове за годината, който компанията от Волфсбург, проведе в Германия. Наш екип беше на мястото на събитието и сега ще ви разкажем за първоначалните си впечатления от новото Caddy на VW.

Основната промяна във външността на колата е видима от пръв поглед. Този автомобил вече трудно може да се нарече "баничарка", въпреки че носи добрите функционални особености на този тип коли. Стилните щрихи разделят Caddy 5 от конкурентите, докато практичните детайли вътре ясно ни подсказват, че това е универсален семеен комби автомобил с повече пространство. С намаляващия избор, предлаган в т.нар. MPV клас, за купувачите, които се нуждаят от такъв тип кола, за да превозват максимално количество пътници и багаж едновременно, трябва да кажем, че новото Volkswagen Caddy 5 би било перфектен избор.

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8

Пътническото Caddy е базирано на най-малкия лекотоварен модел от гамата търговски превозни средства на VW - новото Caddy Cargo. За това пето поколение обаче "баничарката" се е възползвала от технологиите и инженерството на най-новия Golf Mk8. По този начин от компанията осигуряват на колата задвижване, което е по-подобно на лек автомобила от всякога.

Отвън Caddy все още има типично подобен на фургон корпус и това се прави с цел да се максимизира пространството вътре, но детайлите са по-гладки, добавени са стилни елементи, а броните, фаровете и задните светлини са аналогични с тези на последните леки автомобили на марката.

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8

Тънките фарове имат стил, подобен на този на най-новия Golf, а минималистичният дизайн прави новото Caddy да изглежда модерно. Отзад, усилието за подобряване на аеродинамичната ефективност е свързано с изправена задна врата и с леко понижаваща се линия на покрива. Логото на модела, монтирано върху багажника, е още една част, заимствана директно от Golf.

Вътре арматурното табло е относително изправено, като това се прави с цел да се премести т.нар. кокпит възможно най-напред и по този начин да увеличи максимално товароносимостта и пространството назад. Един от минусите е сравнително голямото количество по-твърда пластмаса, но, както вече споменахме, VW е включила тук много от най-новите технологии от Golf Mk8.

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8

Уредите са изцяло дигитални и впечатляват с отлична информативност. Информационно-развлекателният екран е 10-инчов и е сензорен. Като цяло приборите на новото Caddy са компилация от най-добрите модели на VW. Новото Caddy разполага и с плъзгащи се регулатори на температурата, които са монтирани в жлеб под сензорния екран, но на практика те са малко по-неудобни за използване в движение, особено ако искате да настроите фино температурата в салона.

Вътре има само няколко механични бутона, а всичко останало е сензорно. По този начин вътрешното пространство изглежда минималистично и доста футуристично. Иначе е изключително лесно да се настаните удобно на мястото на водача, а благодарение на високия таван, вътре има достатъчно простор. Интериорът и с пет, и със седем места предлага добро настаняване за пасажерите. Достъпът до задната седалка е максимално улеснен от новите плъзгащи се врати.

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8

А когато отворите голямата врата на багажника ще бъдете посрещнати от обширно товарно пространство с квадратна форма. Задният диван е подвижен, ако имате нужда от максимална площ за товар, той лесно се прибира в пода. Тези седалки са олекотени в сравнение с предишното поколение на Caddy, но от това комфортът на пасажерите не страда ни най-малко.

Що се отнася до двигателите, карахме 2.0 TDI - дизелов мотор с мощност 101 к.с., който се очаква да бъде най-продаваният в гамата. Този, сравнително голям обем означава, че максималният му въртящ момент от 280 Нм е на разположение още от ниските обороти. Колата показва мощта си още при 1 400 об/мин. Моторът е снабден с два катализатора и с двойно дозиране на Ad blue.

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8

Докато карахме Caddy, останахме приятно изненадани от значително подобрената шумоизолация на борда. Двигателят се чува при ускорение, но шумът далеч не е силен, докато шестстепенната ръчна скоростна кутия има типичното солидното усещане на добре познатите ни трансмисии на VW.

Седемстепенният автоматик е много добре съчетан с двигателя, превключва предавките плавно и без придръпване, като единствено изключително малкият скоростен лост, който не е механично свързан с трансмисията не ни допадна, но това определено е въпрос на вкус. Като цяло, що се отнася до управлението, то може да се счита за еталон в този клас.

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8

Новото Caddy се предлага в два варианта - товарен и пътнически, всеки от които в две разновидности - къса и дълга база. Всички те се характеризират с по-горе описаните предимства, като това се дължи на новата платформа и на модернизираното задно окачване. Още от достойнствата на новото Caddy, което трябва да споменем са значително по-широката странична врата при удължената седемместна версия Maxi.

При товарния вариант на удълженото Caddy едното от двете побиращи се във вътрешността евро палета може да се натовари именно през страничната врата. За пътническите варианти пък тази голяма плъзгаща се врата е много по-удобна при влизане и излизане на втория и трети ред седалки. Тя е цели 84 см. При стандартната петместна версия вратата е с досегашната широчина от 70 см.

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8

Новост е и, че там (в товарната къса база) също се събират две евро палета. Това се постига благодарение на по-широкото място между арките на задните колела. В предишното Caddy влизаше само едно пале по дължина, а сега се събират две, напречно поставени. При пътническото "късо" Caddy отново заради разширените арки, мястото на задния диван е значително по-просторно.

Като цяло новото Caddy е един отличен многофункционален автомобил, подходящ, като за семейства, така и за малкия и следен бизнес. Ето и какви са цените на петата генерация на Caddy, която съвсем скоро ще се появи по родните пътища.

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8

Тествахме новата "баничарка" на Volkswagen, която е с технологии от Golf Mk8


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 18 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    84 40 Отговор
    Много по-добра и от миниван, и от лека кола, и от кросоувър. Това е оптималната семейна кола за мен

    Коментиран от #23, #24, #25, #39

  • 2 Анонимен

    63 41 Отговор
    Натоварен ситроен берлинго 1.6 турбодизел спокойно поддържа 180км/ч на магистралата, благодарение на дългите си предавки. На 180 е на 3500 оборота. За мен това е еталон

    Коментиран от #33

  • 3 Маринов

    36 19 Отговор
    Добро ревю на Радо, с плюсове и минуси както винаги, а що се отнася до колата - идеална. Само този дизел не знам докога ще продължават да го лансират
  • 4 101

    81 17 Отговор
    само аз ли забелязвам че, цените на новите коли са много високи? За 45 000 лева мога да си купя апартамент на Южното черноморие.

    Коментиран от #7

  • 5 гост

    25 40 Отговор
    Нещо не виждам коментари на петролофилчета за цената на БАНИЧАРКА от 40 до 60 бона !!!!! А електричките на тая цена били скъпи , при положение , че те тия пари ще ги избият от гориво и "обслужване" още първите 200 000 км , без да броим "изненадите" на ВАГ , като хвърлен двигател или скоростна кутия веднага след края на гаранцията още на 150 000 км !! И още ли някой се съмнява , че цените ВЕЧЕ са изравнени не , ами електричките са по-евтини ??!!
  • 6 един от стадото

    47 21 Отговор
    само Дачия Докер. Не се връзвайте на ишеретите на тия

    Коментиран от #29


  • 7 гост

    16 23 Отговор

    До коментар #4 от "101":

    Всъщност апартамент на Южното Черноморие може да си купиш и за половината от 45 000 , особено ако се заровиш по търговете на съдия изпълнителите и то нелош !! Ама това само значи , че апартаментите са прекалено евтини в България , щото в Германия примерно за тия 45 000 не можеш си купи даже свястно бунгало в къмпинг !!

    Коментиран от #10

  • 8 Жоро

    63 17 Отговор
    Само на мен ли ми мяза на сапунерка отзад? На половин цена не бих я купил. Citroen имат много по готини возила от този клас (цена/екстри).
    Имам VW и не съм много доволен от цената за поддръжка (след гаранционна). Официалните сервизи в България са некачествени - ниско квалифицирани кадри и цени по високи от европа за части.
  • 9 Гост

    22 10 Отговор
    Фиат Добло , копи-пейст !
  • 10 ЕСценноСТИ

    27 5 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    От гледане на много "Холивуд" явно вече съвсем загубихте връзка с реалността ... какво общо имат цените на апартаментите на Черноморието с тези в Германия ?
    13 години в ЕС не са ли достатъчни за да разберете, че има много нюански на бял човек в ЕС ... макар и прикрит зад детски оправдания се оказва, че някои нации са по-важни от други. Така че има наказващи и наказани ... и все са едни и същи в този съюз.
    И втори въпрос, мислите ли че ако заплатите в България станат същите като в Германия ... ще станем по-конкуретноспособни и ще произвеждаме по-добри стоки ?

    Коментиран от #14

  • 11 ДДДД

    19 2 Отговор
    Сложете и една метанова версия и ще се продава още по-добре.
  • 12 Кади такси

    31 13 Отговор
    VW CADDY ECOFUEL-2010г.мотора е на 740000 и още не е отварян.
    Уникален многофункционален автомобил!
  • 13 Гост

    18 4 Отговор
    Цитат: Този автомобил вече трудно може да се нарече "баничарка". Доообре, ще му предам
  • 14 гост

    24 35 Отговор

    До коментар #10 от "ЕСценноСТИ":

    А от гледане на много "Мосфильм " връзка с реалността никога не е и имало , даже по-лошо тя е умишлено изтрита !! А връзката на цените в много проста , тази кола е правена в Германия за немски цени , които са и средноевропейски , а това че в България те не са такива , си е проблем на България !! И "13 години в ЕС" са НИЩО , сравнени със 45 официално и още 15 неофициално във Източния блок и под "крилото" на най-мракобесния режим на СССР !!! И най-добрия пример е същата тая Германия и бившата ГДР !!! Щото всички знаят къде беше едната и къде другата само за 45 години , тръгнали от едно и също място !! Само дето ние си нямаме "Западна България" , която да ни налива милиарди !!! Така че ако сме наказани , сме наказани от бившите шумкари , а не от европейците и те с нищо не са ни длъжни , напротив , правят за нас и ни дават много повече , отколкото всъщност заслужаваме !!
    И на втория "въпрос" , заплатите не "стават" , както си мечтаят всички възпитаници на партията-хранилка , те се ИЗРАБОТВАТ и заслужават !! Тоест ако са заслужени и изработени като в Германия , да , ще бъдем толкова конкурентни , колкото и Германия !!! Ако са раздадени за бог да прости като в Гърция , ще сме конкурентни колкото Гърция , само дето пък при нея господ е изсипал толкова като природа и положение , че те без да се напъват могат да изкарат почти германските заплати !!

    Коментиран от #15, #18

  • 15 ПроспериТЕТ1

    6 15 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Ама аз пак не разбирам... членството в съюз не гарантира, че всички ще са равни. Ако ти говориш за равенство сред членове, явно искаш нов социалистически блок да правиш. Сами много си противоречите и не знам дали "Холивуд" или "Мосфилм" са виновни, но надявам се поне гледане филмите от Боянафилм ... а не мислите толкова за немските или руския просперитет !

    Коментиран от #17

  • 16 Пролет ли е

    9 4 Отговор
    Уж сега е представена колата а снимки са от есента. Странно
  • 17 гост

    7 14 Отговор

    До коментар #15 от "ПроспериТЕТ1":

    Аз знам , че не разбираш , щото ти изнася да не разбираш и щото не изнася на опорките , дето се опитваш да пробуташ !! Значи по твоята логика "равенство" значи всички да имат еднакви доходи , ако ще единия да произвежда сто пъти повече от другия !! И също значи , че в България всички ако сме "равни" , щото сме членове (граждани) на България , също всички трябва да получаваме еднакви доходи !! И то едните да произвеждат автомобили примерно , а другите опорки по форумите !! Е няма да ти се уреди опорката , доходите на хората ВИНАГИ са били различни , дори при любимия то социализъм , само дето тогава тия дето получаваха до 10 пъти повече правеха всичко възможно да го скрият от другите , щото именно не им се връзваше с опорката , че всички са бедни , за да са "равни" !! Ама партийците бяха по-равни от другите , хахаха !!!
  • 18 перничанин

    7 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Ръката ми се дърпаше когато ти сложих +, дразниш ме като намесваш навсякъде ония недоразумения на Мъск, но тука си прав.

    Коментиран от #21

  • 19 перничанин

    27 10 Отговор
    Имах "баничарка" Пежо чист дизел. Мотора и е чук, нищо не съм му правил, сегашния му собственик до колкото знам също. Всичко друго, което може да се счупи , му се счупи и то по няколко пъти. Сега имам Кади Макси, за 5 години моите хора му навъртяха малко над 350 000км. Не е като да не се е повреждало, но само дреболии. В "бокса" не е било за повече от ден. По окачването не сме сменяли нищо съществено, само тампони и амортисьори. За сравнение на Пежото сменях (ремонтирах) заден мост 3-4 пъти и колата не се ползваше по цяла седмица,а ремонта не е евтин.
  • 20 Вальоо

    25 12 Отговор
    Мда,голф само че баничарка. Дизайна е същия,безвкусието и скучността също не са се променили. Като цяло,нищо изненадващо.. Марка еталон за безразличие и вкус.
  • 21 гост

    10 17 Отговор

    До коментар #18 от "перничанин":

    Само мога да ти пожелая в НЕДАЛЕЧНОТО бъдеще да имаш възможността да покараш поне година "недоразумението на Мъск" , щото колкото и да не ти се вярва после за друга кола няма да помислиш , а на всичкото отгоре ще признаеш , че "недоразумението Голф" е каторга в Диарбекир в сравнение с Тесла !!

    Коментиран от #22

  • 22 перничанин

    17 3 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Вече карах модела S и да, има невероятно ускорение, но за тия пари има невероятни автомобили в които качеството е на ниво. Не всичко са технически характеристики. Отделно, силно се надявам да съм се пенсионирал като шофьор, когато електричките станат масови. Понеже живея във България със сигурност и детето ми ще се е пенсионирало докато това стане. Амин дай Боже.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Случаен

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    От миниван пък с какво е по-добра?
  • 26 Бургас

    16 10 Отговор
    Дай го тоя апартамент за 45000 лв.
    За тези пари само студио в долнопробен затворен комплекс на Сънито с 800лв годишна такса подръжка.
    Много отворени.Бил той на Южното Черноморие ,че и имот купил

    Коментиран от #27, #28, #34

  • 27 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #26 от "Бургас":

    Първото отваряне на първия сайт за имоти , в който далеч не са най-изгодните цени !! И пак повтарям при съдия изпълнител са до три ПЪТИ по-ниски !! Бих дал линк , но не дават !!
    Продава 1-СТАЕН 14 000 евро
    област Бургас, к.к. Слънчев бряг
    Квадратура:32 кв.мЕтаж:5-ти от 6Строителство:Тухла
    Продава се студио с площ - 32 м2, намира се на 5-ти етаж, с асансьор. На 400 м от комплекса е пясъчен плаж. Територията на комплекса е оградена, видеонаблюдение, денонощна охрана. А също така на територията има 2 басейна, малка детска площадка, маса за пинг-понг, паркинг за автомобили и велосипеди, беседка за възрастни с барбекю зона. Супермаркет Младост е на 500 м, на 2 км от Несебър - най-старият град в Европа (наследство на ЮНЕСКО).
    Такса поддръжка - 10 евро / м2 годишно.
    Без комисионна от купувача.
  • 28 гост

    6 6 Отговор

    До коментар #26 от "Бургас":

    Още една от поне 50 възможни !!!
    Продава 1-СТАЕН
    област Бургас, к.к. Слънчев бряг цена 8 000 евро (!!!!!! осем хиляди)
    Квадратура:31 кв.мЕтаж:2-ри от 4Строителство:Тухла, 2008 г
    Обърнете внимание на новото ни интересно предложение в Съни Дей 5! Ново студио без мебели с прекрасна гледка към Слънчев бряг.
    Комплекс Съни Дей 5 е разположен в покрайнините на Слънчев бряг на разстояние от около 4 км от плажа на курорта. Съни Дей 5 се намира на самия път за с. Тънково, което го прави много леснодостъпен целогодишно. Автобусната спирка на редовния градски транспорт е точно до комплекса, а автобусите пътуват целогодишно. В Съни Дей 5 има целогодишно работеща рецепция, охрана, външен басейн, кафе-ресторант и супермаркет.
    Студиото, което ви предлагаме се намира в блок 1, на 2 етаж. Обърнато е изцяло на изток и от терасата има прекрасна гледка към Слънчев бряг. Продава се без обзавеждане, на степен на завършеност 'до ключ' - изцяло оборудвана баня, подови настилки в жилищните помещения и един климатик. В имота не е живяно никога и имате възможност да го обзаведете по ваш вкус, за да имате перфектното жилище за вашите летни ваканции. Общата площ на студиото е 35 кв.м.
  • 29 ЧИЧО ГОШО

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "един от стадото":

    Стой си в стадото

    Коментиран от #31

  • 30 Японец

    7 12 Отговор
    ФВ са типични закостенели немци! При тоя възход на ел.коли, хибриди продължават със замърсяващия дизел! С дизел нямате достъп до много градове!

    Коментиран от #32

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 PlimP

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Анонимен":

    тва ли ти е без проблем, тя вече е чисто мъртава, въртящият момент отдавна е свършил и мощонстта е почти на привършаване, нищо дълго няма в тия скорости, моята талига със 190 е на около 3800об., а е бензинка

    Коментиран от #35

  • 34 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Бургас":

    Само да допълня , щото сега ще кажеш , че 32 квадрата не е никакъв апартамент !! Само дето даже в Москва и Петербург е пълно с такива , викат им "комуналки" и представляват една голяма стая от стари апартаменти с 6-7 такива и с обща баня и тоалетна , в повечето всеки си носи даже дъската за тоалетната , и в такава стая живеят цели семейства по 4-5 души !! А в Япония , Южна Корея и Китай може и до 6-7 човека на такава площ ! И това е на под 30 км от Бургас , тоест може да живееш там и да работиш в Бургас и даже да пътуваш с обществен транспорт и то бързо , вече целия път е магистрала !! Пък ако искаш повече , вземи два , пак са 16 000 евро или жалките 32 000 лева , пак не стигат за половината от тая "баничарка" !!

  • 35 123

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "PlimP":

    И моята бензинка е там при тези обороти, а още е далече от достигане на максималната си мощност, която е при 5000 оборота! Въобще след 3000 оборота си в зоната на КАТ😀
  • 36 оня с коня

    5 6 Отговор
    За какво ми е тая Баничарка със 101 коня,след като с БМВ-то си 204 коня мога да пренеса 2 Пъти повече Банички?

    Коментиран от #37, #40

  • 37 123

    9 0 Отговор

    До коментар #36 от "оня с коня":

    Ами защото колега, в тази може да сложиш и един бидон с боза и още един с айрян😜
  • 38 Blackthorn

    8 3 Отговор
    Много красив автомобил, но ако ми трябва такъв предпочитам да видя какво биха предложили французите и румънците. Немски технологии повече НЕ!!
  • 39 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Дано си я купиш👍
  • 40 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "оня с коня":

    Ейййй много мощно туй бмв...колко дига а?
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.