Въпреки че в момента Китай е най-големият автомобилен пазар в света, Porsche няма да изгради завод за сглобяване на автомобили в КНР по принципни причини. Факт е обаче, че Porsche е произвела 272 162 автомобила през миналата година, от които 88 968 са отишли в Китай. За сравнение, през същия период са продадени 80 892 Porsche-та в цяла Европа и 57 294 в САЩ.
Въпреки това, както заяви изпълнителният директор на Porsche Оливър Блум пред Financial Times, компанията няма да строи завод в Китай, като посочи и доста интересна причина. Според него, несъмнено локализацията на сглобяване на Porsche-та в Китай би намалила цената на автомобилите, но за Porsche в момента е по-важно да запази германската сглобка и своя имидж.
Блум заявява още, че потребителите оценяват колите от Германия много по-високо от автомобилите, сглобени в Китай. Това състояние на нещата ще остане актуално поне още десет години, така че понастоящем не може да става дума за изграждане на завод в Китай. „Няма смисъл“, казва шефът на Porsche.
Каква ще бъде ситуацията след десет години ще зависи от обема на продажбите и местното законодателство, добави той. Трябва да отбележим обаче, че към днешна дата не всички модели на Porsche се произвеждат в Германия. Cayenne например се произвежда в Словакия, докато Cayman и Boxster се сглобяват във Финландия.