Отидете към основна версия

12 509 12

Новите "лади" и "дачии" ще приличат на Seat? Renault засилва сближаването между румънската Dacia и руската Lada

  • lada-
  • dacia-
  • дизайнер-
  • seat-
  • vw group-
  • renault

53-годишният испанец Алехандро Месонеро-Романос ще е отговорен за дизайна на бъдещите модели на Lada и Dacia

Концернът Renault-Nissan-Mitsubishi реши да засили сближаването между румънската Dacia и руската Lada, които през януари тази година вече бяха обединени в едно подразделение. Сега алиансът от две бюджетни марки получи екип от нови лидери. Главният дизайнер на дивизията е 53-годишният испанец Алехандро Месонеро-Романос, който ще одобрява и появата на бъдещите модели Lada.

Кой е?

Алехандро Мезонеро-Романос е роден в Мадрид и е учил в училището по дизайн Elisava в Барселона, което е част от университета в Помпеу Фабра. Първото място, където испанецът започва работа е Volkswagen Group, където той се озовава през 1995 г.

Алехандро Мезонеро-Романос е подпомогнал външния дизайн на няколко модела Seat, Audi и Volkswagen. През 2001 г. обаче дизайнерът решава да напусне германския концерн, за да се присъедини към Renault Samsung Motors. През 2011 г. испанецът се завръща във VAG и става главен дизайнер на Seat. След 9 години Алехандро Мезонеро-Романос отново преминава в Renault и сега той ще отговаря за появата на бъдещите модели Lada.

Какви коли е правил преди?

Портфолиото на дизайнера включва първия сериен кросоувър на Seat, Ateca, който беше показан за първи път на обществеността на автомобилното изложение в Женева през 2016 г. Появата на този модел на модулната платформа MQB силно наподобява концепцията 20V20. Също така Алехандро Мезонеро-Романос участва в създаването на джипа Seat Arona, който получи името си в чест на едноименния град и община в Испания. Дебютът на конкурентните Nissan Juke и Renault Captur се състоя през 2017 г. на автомобилното изложение във Франкфурт.

Много важен автомобил в досието на испанския дизайнер е флагманския кросоувър Seat Tarraco. Голямото SUV се предлага както в пет-, така и в седемместна версия. И накрая, Алехандро Мезонеро-Романос участва в екстериора на петото поколение Ibiza, настоящия Leon, спортния кросоувър Cupra Formentor и електрическия хечбек el-Born. За работата си в Seat испанецът получи наградата Eurostars в категорията Дизайн през 2018 година

Какво ще прави в АвтоВАЗ?

Задачите, които се поставят на 53-годишния Алехандро Месонеро-Романос на новата му позиция, все още не са съвсем ясни. Знае се обаче, че именно той сега ще одобрява появата на бъдещите автомобили Lada от новия главен дизайнер на АвтоВАЗ, французинът Жан-Филип Салард, който замени британеца Стив Матин.

Първият автомобил, по който ще работи новото подразделение, ще бъде Bigster. Този глобален кросоувър ще започне да се произвежда в различни модификации под марките Dacia, Lada и Renault. В същото време всяка от марките ще пусне свой вариант. Всички тези автомобили обаче ще споделят до 85% от общите компоненти и възли.

Кой отговаряше за дизайна на Lada до момента?

Британският главен дизайнер на АвтоВАЗ Стив Матин напусна поста си в края на миналата година. Той заемаше тази длъжност от 2011 г. и решението му да се пенсионира дойде малко след като новия изпълнителен директор на Renault, Лука де Мео, пое поста. От началото на работата си в АвтоВАЗ, Матин промени коренно външния вид на руските автомобили. Той реши напълно да изостави съветското наследство и да създаде принципно нов така наречен „Х-дизайн“: с характерни Х-образни елементи в предната част на каросерията. Необичайният външен вид предизвика много противоречия, но в крайна сметка беше приет положително от автомобилната общност. Британецът беше заменен тази година от французина Жан-Филип Салард.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 21 гласа.

Свързани новини