Renault прекратява разработването на нови дизелови двигатели. Французите вече няма да инвестират в създаването на следващото поколение двигатели. За това, с позоваване на ръководителя на автомобилния производител Лука де Мео, съобщава Automotive News.
Renault ще продължи да надгражда сегашните си силови агрегати, за да отговаря на новия стандарт за емисии Евро 7, който може да влезе в сила през 2025 година. Въпреки това французите ще се съсредоточат основно върху разработването на хибридни и изцяло електрически задвижващи системи.
По-рано стана известно, че Audi напълно спира да развива класическите бензинови и дизелови двигатели от следващото поколение. Германците, подобно на Renault, ще продължат да усъвършенстват двигателите, за да отговарят на стандарта Euro-7, но ще се откажат от създаването на традиционни силови агрегати от следващо поколение.
Audi очаква напълно да се откаже от двигателите с вътрешно горене до 2035 г. в полза на напълно електрическите превозни средства. През следващите 10-15 години редица автомобилни компании планират да премахнат от колите си традиционните бензинови и дизелови двигатели.
Например след 2025 г. Jaguar ще премине изцяло към електрически двигатели, а пет години по-късно Volvo ще последва примера му. Освен това Ford подготвя глобална електрификация на моделната си линия, която до 2030 година също ще изостави автомобилите с бензинови и дизелови двигатели в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Голям Слон
Коментиран от #2, #7, #9
14:34 27.04.2021
2 16 хди
До коментар #1 от "Голям Слон":
точно казано. трябва да се забранят всички 1.9 тдита и сажди без дпф-и обаче за да се оправят нещата.14:42 27.04.2021
3 Капитан Америка
Коментиран от #4, #10, #11
14:48 27.04.2021
4 сектант
До коментар #3 от "Капитан Америка":
аз лично ще си купя електрическата Дачия защото новия Дъстър за 3 години вече е на 120 000 км без повреди и ще използвам удобната му возия и скорост за магистралата а в града с електричкатаКоментиран от #25
14:49 27.04.2021
5 болгар
14:54 27.04.2021
6 куку
14:56 27.04.2021
7 ЕКО
До коментар #1 от "Голям Слон":
Сам си го обяснил какво е било, и какво е сега с дизела. След по-малко от 25 години ще имаш отговорите и за батериите , еволюция пич!15:06 27.04.2021
8 Перник
15:08 27.04.2021
9 Лада Веста Крос
До коментар #1 от "Голям Слон":
В лека грешка си - бензиновите все още са много по екологични от дизеловите, и то не е само до СО. Ако се вземат в предвид финните прахови частици то дизела няма техническо решение за него просто. Дизела почнаха да го карат заради големите субсидии и сега 30г. по късно се чудят как да го спрът като е доказано много по отровен - около шест пъти повече от бензина. Всичко върви към тока, но бензина ще остане последен като задвижваща установка за хибриди в края си.Коментиран от #12, #13
15:14 27.04.2021
10 Дфен
До коментар #3 от "Капитан Америка":
1.33-150к.с.Коментиран от #28
15:21 27.04.2021
11 abc
До коментар #3 от "Капитан Америка":
Ще си купуват CDI15:38 27.04.2021
12 Шофьор
До коментар #9 от "Лада Веста Крос":
Пишеш небивалици - провери който искаш модел кола с бензинов и дизелов двигател колко са СО2 в двата случая - и ще установиш че на бензина са по големи.За финните прахови частици бензина е виновен, а дизелите от евро 4 имат DPF филтър който го няма при бензинките.
А за електричките върви голямата лъжа че не замърсяват - замърсяват даже повече от дизелите и то старите преди евро 4 ако тока не идва от АЕЦ. Електричките обикновено ще се зареждат през нощта когато ВЕИ не произвеждат нищо.
Коментиран от #14, #15, #23
17:11 27.04.2021
13 Голям Слон
До коментар #9 от "Лада Веста Крос":
:-) Искаш ли да ми покажеш един бензинов ауспух на автомобил 2013-а, който да е в цвят алпака. И се кара на бензин, разбира се... А аз за този един чист бензинов (ако го намериш), да ти покажа три дизелови, най-новият от които е 2013-а, а най-стария 2005-а, чиито ауспуси са все едно сега сложени. И да ми кажеш кое според теб, а не според Аутобилд, цапа повече. Има чудесни филтърни системи. Батериите са хубаво нещо, ама са ги правят на Марс, ако ме разбираш какво искам да ти кажа...Коментиран от #21
17:14 27.04.2021
14 😂😂😂😂
До коментар #12 от "Шофьор":
Хахахаха! Що бе водата нощно време не тече ли, че ВЕИ не произвежда ток?Коментиран от #27
17:44 27.04.2021
15 пълна тъпня
До коментар #12 от "Шофьор":
Е ако имаш дизел запали го в затворен гараж и остани 10 минути вътре.Ако оживееш пак пиши глупости!18:30 27.04.2021
16 Боби
20:43 27.04.2021
17 Коментар
Като се юрнат всички производители да правях миксери какво става? От къде ще дойде всичкия този ресурс за толкова много батерии?
Това е просто временно и ограничено решение на проблема!
22:57 27.04.2021
18 логика
С времето технологиите ще напредват и тези проблеми ще имат решения.
Когато е измислена колата преди 100+ години не са направили директно AMG GT-R Black series, а са направили триколка с дръжка вместо волан и малко моторче, влачеща се с няколко км/ч.
00:33 28.04.2021
19 Bobmarli
И тровят всичко живо с тия кен*фи. Единствената файда ит тях е,че майсторите се нагушиха с пари покрай скъпите им ремонти.Чупливи контейнери!
01:51 28.04.2021
20 12345
08:00 28.04.2021
21 Читател
До коментар #13 от "Голям Слон":
Действително, бензинов двигател, дори на пропан-бутан, отделя повече CO, но това е газ, който при достатъчно зеленина може да бъде абсорбиран и превърнат в кислорот. Т.е. фотосинтеза. Но дизелът отделя силни канцерогени. Това му е големият грях. И заради това е и по-замърсяващ. С/у тези канцерогени няма противодействие. Иначе - дизеловият двигател превъзхожда бензиновия като технически параметри. Но благодарение на турбо компресора. Друг недостатък на дизелът - прекалено капризен двигател, скъпа подръжка.Коментиран от #24, #26
10:20 28.04.2021
22 ПенаОтНощнатаСм
от дизело по-добро нема .. трябва да си много тъп, да си мислиш че като караш на батерии не замързяваш.. замърсяваш и то в пъти повече от дърт дизел с ампутиран катализатор, ама трябва да сложат и на ТЕЦ-овете къде зареждат батериите изискване за евро 7
12:41 28.04.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Голям Слон
До коментар #21 от "Читател":
:-))) Много клишета използваш, нищо повече. Щом СО2 не е проблем, защо е основната причина за парниковия ефект? Мога да кажа, че нищо не си разбрал от това, което написах. И много неща не разбираш. Явно и дизел скоро не си карал. Но това вече е друга тема. Само ти знаеш защо я намеси..21:30 28.04.2021
25 0000
До коментар #4 от "сектант":
Хаха возия и скорост в тая цигулка.майтап си правиш01:47 29.04.2021
26 Село Карлуково
До коментар #21 от "Читател":
Викаш кислороТ да има.бОквар веднага01:49 29.04.2021
27 Готин
До коментар #14 от "😂😂😂😂":
Рядко тъп въпрос! Първо проучи каква е абревиатурата на ВЕИ и ВЕЦ, и тогава питай. Ако не знаеш и какво е абревиатура, тогава отивай да повтаряш там където си "учил".09:57 29.04.2021
28 Р Овч
До коментар #10 от "Дфен":
1,33 е двигател на Мерцедес...14:13 29.04.2021
29 До 1,6 хди
11:54 30.04.2021
30 Малознайко
00:18 01.05.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.