ФАКТИ.БГ

Продадоха уникалната 45-годишна Lada

На практика тази кола се явява най-старата оцеляла "шестица".

Публикувана: 23 Април, 2021 08:51
39 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 14958
Продадоха уникалната 45-годишна Lada
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 33 гласа.

Преди месец ви информирахме, че в една гаражна клетка в Украйна беше открита истинска рядкост за феновете на класически съветски возила. Става дума за ВАЗ-2106 от 1976 година. По-конкретно този автомобил е от първата серия и на практика се явява най-старата оцеляла "шестица".

Продадоха уникалната 45-годишна Lada

Фабричният ѝ номер е 0000079. Това означава, че пред нас е 79-ият произведен ВАЗ-2106, тоест наистина кола с колекционерска стойност. Возилото бе открито от автомобилния блогър Рома Урако, специализиран в търсенето на подобни капсули на времето.

Продадоха уникалната 45-годишна Lada

През последните 20 години колата стои в гараж без да се движи и е покрита с дебел слой прах. Пробегът на този ВАЗ-2106 е само 30 хиляди км. Колата е покрита с ръжда и за да върне първоначалния си блясък се нуждае от сериозно възстановяване. Според специалистите обаче, това едва ли ще бъде трудно.

Продадоха уникалната 45-годишна Lada

Окавза се, че през цялото това време, през което колата стои неподвижна в гаража, тя има един-единствен собственик. Купена е от известен учен от Киев, който се премества в град Королев. Запазен е и оригиналният сертификат за регистрация на автомобила. Сега, автомобилът беше продаден на колекционер, който ще я върне в оригинален вид и след това ще реши дали да я продаде на търг или да я запази за себе си. Цената на сделката не се съобщава.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 33 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ggg
1 Отговор
Уникална........когато нямаш каквито и да е постижения в дадена област (в случая автомобилостроенето), започваш сам да с ехвалиш и всякакви примитивизми да ги обявяваш за уникални....!!! Времето на уникалността одавна свърши другари! Сега, ситуацията е друга и в автомобилния бранш, вие сте изостанали с поне 30 години!

Коментиран от #2, #3


Оценка:
-62 +48

Хахаха..
2 Отговор

До коментар #1 от "ggg":


Абе господине,барем да си румънец,да ми се похвалиш с една електро-Дачия,ами ти си ганьовец като мен,освен чушкопек с 2 чушки,друго не сме конструирали за 1340 г.България.Ако греша някъде,коригирай ме..

Коментиран от #4, #5, #18, #34


Оценка:
-24 +53

Е как да не е уникална!?
3 Отговор

До коментар #1 от "ggg":


Фабричният ѝ номер е 0000079. Друга такава Лада шестица няма, не е имало и никога няма да има!

Статията и тя е уникална! Толкова много научихме за автомобилната промишленост, новите технологии, бъдещите тенденции в автомобилостроенето. Абе въобще изключително информативна и образователна статия! Хубаво е да знаем за всяка продадена Лада, ЗАЗ и Москвич в Русия, Украйна и Беларус!

Оценка:
-22 +20

ggg
4 Отговор

До коментар #2 от "Хахаха..":


Колата е свръх примитивна, дори и за времето си! Уникална е всяка една S classe, например! Трябва да се гледа обективно на нещата. Когато руснаците създадат нещо самостоятелно, без явно, поради некадърност, да крадат от другите народи, тогава може да бъде анализиран продукта, който са създали и ако наистина е уникален, да бъде признат от всички останали нации, за такъв! Едно уродливо недоразумение, няма как д абъде уникално, дори и да е единствено в света, защото и преди и сега, то си остава инженерен примитивизъм от най-долнопробен тип!

Коментиран от #7, #10, #23


Оценка:
-44 +26

Коригирам те бе чушкопек
5 Отговор

До коментар #2 от "Хахаха..":


Това че интелекта ти е подобен на този на чушкопек, не отменя всички български постижения за които не знаеш, например в авиацията:
Патент за първия български самолет е публикуван във Франция от Георги Божинов през 1912 г.
Първият български самолет е създаден от Асен Йорданов през 1915 г. В този самолет той въвежда третото крило за първи път в света. То служи за стабилизиране на самолета при по-големи наклони от 45 градуса.
Първата жена-пилот на боен самолет, е Райна Касабова, която участва в боен полет по време на Балканската война.
Първата авиационна бомба е конструирана от Симеон Петров през 1912 г. и е използвана за първата тактическа бомбардировка в света, извършена от Радул Милков и Продан Таракчиев над Одрин, по време на Балканската война през 1912 г.

Оценка:
-6 +29

Коригирам те бе чушкопек
6 Отговор
Телефонен секретар е изобретен от Асен Йорданов през 1951 г.
Касетофон е изобретен от Асен Йорданов през 1951 г.
Въздушна възглавница е изобретена от Асен Йорданов, като в началото е била за конструирана за самолети, но впоследствие е намерила приложение и при автомобилите.
Компютър на Атанасов-Бери, съдържащ елементи от съвременния компютър, е изобретен от Джон Атанасов през 1939 г.
Електронен ръчен часовник, е изобретен от Петър Петров през 1969 г.

Коментиран от #11, #38


Оценка:
-4 +27

да бе
7 Отговор

До коментар #4 от "ggg":


обективно погледнато ватниците не са ги крали, а са им подарени тези разработки. не че ще чуеш благодаря от тях, още по-малко от клакьорите им в по нашите земи, но развитието им е спряло до момента, който им е подарен. без тези подаръци, сега щяха още да се крият по землянки и пещери.

Оценка:
-22 +16

Коригирам те бе чушкопек
8 Отговор
Реактивните двигатели на лунния модул „Орел“, са изобретени от Иван Ночев. Те осигуряват плавното кацане на модула „Орел“ с космонавтите на Луната, а след това и успешното им завръщане и скачване с очакващия ги в около лунна орбита космически кораб.
Ангел Балевски и Иван Димов изобретяват метода леене с газово противоналягане, ползван и за изливане на високо якостни метални изделия.
Говореща книга за слепи е изобретена от студента Лъчезар Цветанов.

Оценка:
-2 +23

Пак се почна
9 Отговор
"Критиците", абе спрете се малко и се погледнете. Наистина на фона на сегашните автомобили никой не отрича, че класиките ВАЗ са остарели и морално и физически. Няма сравнение и не е удачно, това са 40-50 години. Но за времето което се произвеждаха, тия автомобили бяха в челото за нашите условия по всички показатели. Руснаците уцелиха десятката със закупуването на лиценза от ФИАТ за едно 30 години напред. Същите тия ВАЗ още се търкалят по нашите пътища. Всички класики на ВАЗ са проектирани с ръководството на конструктори от ФИАТ. Това не се афишира и е малко известно. Участието на ФИАТ не приключва с Жигули. След основната преработка на 124 в Жигули, следват модели, които "следят" гамата на ФИАТ и се ръководят от техни конструктори. Вижте Fiat 124 Speciale.

Коментиран от #13, #15


Оценка:
-4 +32

Абе льохман
10 Отговор

До коментар #4 от "ggg":


Не се вземай насериозно,защото си НИКОЙ на пазара.Простирай си краката според чергата и се хвали със собствени достижения,плюенето е спортът на некадърните..

Коментиран от #12


Оценка:
-6 +17

Браво!
11 Отговор

До коментар #6 от "Коригирам те бе чушкопек":


А освен теб някой друг знае ли това?

Коментиран от #14


Оценка:
-9 +10

ggg
12 Отговор

До коментар #10 от "Абе льохман":


Съдейки по истеричната реакция - ИСТИНАТА БОЛИ! Любимите ти другари се провалиха в автопрома и явно това те дразни до полуда. Нищо, ще свикнеш!

Коментиран от #16


Оценка:
-22 +8

jар
13 Отговор

До коментар #9 от "Пак се почна":


Много "западни" автомобили от тези години не са по различни от Лада.Баща ми имаше такава и като дойде "демокрацията" купи Опел Аскона чието табло беше само с 4 уреда,един от които часовника.

Оценка:
-8 +27

Всъщност
14 Отговор

До коментар #11 от "Браво!":


Аз ги знам повечето неща. Някои научих днес. Ти запомни ли поне нещо от написаното?

П.П.
По отношение на тези Лади - съвършенството не се нуждае от ъпгрейдване. :)
И да. в момента по пътищата има повече такива Лади, отколкото Мерцедеси и БМВ-та от онези години. Факт.

Коментиран от #17


Оценка:
-5 +16

ggg
15 Отговор

До коментар #9 от "Пак се почна":


Да, да, страшна кола - само че я сравни с някоя S classe или 7 - er, от същите години и тогава разправяй за достижения, инженерна мисъл и успехи! Още з авремето си, ладушката вече е била морално остаряла и изостанала! Пак повтарям, трябва да се гледа обективно на нещата. Автопрома на рашките винаги им е бил много слабо място. Те са силни и добри в съвсем други области, но в автомобилостроенето се провалиха жестоко!

Коментиран от #24


Оценка:
-26 +7

Милият ми..
16 Отговор

До коментар #12 от "ggg":


Истериката е ваш приоритет бе,младо.Аз съм спокоен,защото Путин не продаде Русия,по този начин спаси косвено и България донякъде.А твоите мокри сънища станаха сухи,това е генезисът на истериката,дето тресе вождовете и слугите на "Новият Ред".Ясно усещате че сте провал и се тресете от нерви.Нищо,ще свикнете..

Оценка:
-10 +21

Още един факт
17 Отговор

До коментар #14 от "Всъщност":


" в момента по пътищата има повече такива Лади, отколкото Мерцедеси и БМВ-та от онези години. Факт."

Няма как да не се съглася с това което казваш, но то си има разумно обяснение. Повечето от тези лади все още се карат от първите си собственици, които са ги купили от мототехника. Тези които в същата година са си купили BMW или Mercedes, оттогава са сменили поле 10 нови автомобила през три-четири години и повярвай ми, това не е било по технически причини, защото не са им вършили работа.

Не мислиш ли че един мерцедес от онова време, ще изкара повече от ладата?

Оценка:
-6 +7

гуньо простия
18 Отговор

До коментар #2 от "Хахаха..":


Чушкопек за ТРИ чушки...коригирах те!

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +4

Ха ха ха
19 Отговор
какво униКАЛНО може да има в една 40+ годишна сАвеЦка талига !? Носталгия и други подовни чувства може да изпита само някой алкохолизиран колхозник или русофил ....... и в двата случая, това е медицинско състояние !

Оценка:
-21 +7

Идея заради чушкопеците
20 Отговор
Моля aвторите да се замислят, вместо такива кухи статии за продажби на чужди коли в чужди страни, когато няма какво да пишат, да направят една рубрика "какво сме дали ние на света" и да публикуват българските открития и изобретения, за да станем по-големи родолюбци и да затворите устите на чушкопеците, които мразят всичко българско и родно. Дето се вика по една чушка (статия) да им сложите в чушкопека на седмица, дано се понапълни този чушкопек с течение на времето, да се вдигне това IQ. Ето че хората си признават, че от мненията са научили повече, отколкото от статията. Бъдете и вие родолюбци и се вслушайте в съвета.

Оценка:
-3 +14

Още един чушкопек?
21 Отговор

До коментар #18 от "гуньо простия":


И твоя чушкопек май няма чушки, а? Ето ти още няколко чушки да го понапълниш:

Шести сърдечен тон, известен в медицината като „тон на Митев“. Откритието е направено от Иван Иванов Митев през 1973 г.
Синдром на Рефетов, е резистентност към тиротропин (RTSH) и наследствен дефект, който засяга метаболизма на тиреоидните хормони чрез мутации в гена SECISBP2. Открит е от Самуил Рефетов през 1989 г.
Противозачатъчното хапче, един от откривателите на progestin norethindrone, което впоследствие се превръща в първото противозачатъчно хапче е Карл Джераси през 1951 г.[1][2][3]
Нивалин е лекарство, използване за лечение на лека до умерена болест на Алцхаймер и различни други увреждания на паметта. Открито е от Димитър Пасков през 1959

Най-отдалечената планета OGLE-TR-56b се намира на 5000 светлинни години от Слънцето в съзвездието Стрелец. Ръководител на екипа, направил откритието, е проф. Димитър Съселов.
Фотоелекретен ефект, открит от Георги Наджаков. Това е първото българско откритие във физиката. През 1937 г. е създадено ново стабилно състояние на веществото – при едновременно действие на електрично поле и светлина върху определени диелектрици и полупроводници в образеца възниква постоянна поляризация.
Mолекулно-кинетична теория за формирането и растежа на кристалите, е теория за растежа на кристалите, разработена от Иван Странски и Ростислав Каишев.

Оценка:
-0 +11

simo
22 Отговор
'УНИКАЛНА' ЛАДА.....поредния тъп и кратък виц...

Оценка:
-8 +7

дабе
23 Отговор

До коментар #4 от "ggg":


хахахаха, S-класата била уникална. ако е някой модел притежаван от важен човек или нещо подобно, може би, но в днешно време това е толкова достъпен автомобил, че дори и ти можеш да си купиш возило с тази титла. Тази Лада е 79-та в поточната линия, това я отличава, a S-ка с този номре, не само, че не е в България, а и не се знае за нея. Гледай себе си, после плою, изразяваш се комично-неподготвен с идеята да си интересен.

Оценка:
-8 +11

КПСС
24 Отговор

До коментар #15 от "ggg":


И ти не си много обективен. Сега да сравняваш Лада със С- класа.

Оценка:
-2 +5

Трговац аута
25 Отговор
Продайем Ладу. Трула вишня.Више трула, него вишня.

Оценка:
-0 +2

Язека
26 Отговор
Ей,едно време, когато обикновените хора имаха Москвич, Вартбург и Трабант, всеки си си мечтаеше за такава Лада

Коментиран от #27, #28


Оценка:
-1 +9

Язека
27 Отговор

До коментар #26 от "Язека":


Тогава само големите караха такива лади,а най-големите се возеха на волга

Оценка:
-0 +8

совиет
28 Отговор

До коментар #26 от "Язека":


Mечтаеше си всеки щото 15 години се седеше на опашката за такава лада.До там ни беха докарали червените боклуци.

Оценка:
-6 +4

Ко каза
29 Отговор
Кое е уникалното? Тъпaнap

Оценка:
-4 +2

Бай Ганьо
30 Отговор
Уауууууу уникална ама Лада да не забравяме значи талига уаууууу хи и и и и ха а а

Оценка:
-6 +4

Джуган
31 Отговор
За да е наистина уникална, една кола трябва да е рядка, ексклузивна и с богата състезателна история или да е била собственост на известни/богати/исторически личности. Уникалните автомобили струват минимум стотици хиляди, нерядко милиони. Лада 1600 номер 79, собственост на руски учен от Киев, зарязана в някакъв гараж изобщо не отговаря на това описание и съответно се е продала за някаква никого не впечатляваща сумичка.

Оценка:
-4 +2

Рушлянов
32 Отговор
Продава се каляската на Ленин,сега като му бият спутник v ще може да си я ползва

Оценка:
-1 +0

ХОХОХО
33 Отговор
АЗ ИМА ЖИГУЛИ-ИТАЛИАНСКИ ФИАТ ОТ 1970 ГОДИНА И ГО ПРЕДПОЧИТАМ ПРЕД СЕГАШНИТЕ БОКЛУЦИ.................

Оценка:
-1 +1

Голем смях
34 Отговор

До коментар #2 от "Хахаха..":


Шматко,тоав си е чист ФИАТ.В СССР ,а сега и в Россия нямаха мозък и знания,че да сътворят нещо.Не случайно наричат Россия в момента свинарник.

Коментиран от #36, #37


Оценка:
-4 +3

Смехурко
35 Отговор
Украйна затова е окраина!

Оценка:
-0 +0

Брюксел
36 Отговор

До коментар #34 от "Голем смях":


Бъде малко по-скромен! Само за справка "България е била представена геганската "турска" тоалетна тип клекало на декаративно пано, разполажено в централата не Европейския свет в Брюксел "

Оценка:
-1 +0

Илон Мъск
37 Отговор

До коментар #34 от "Голем смях":


Егати неук! Та викаш в Россия нямаха мозък и знания,че да сътворят нещо.Да видим, какво мисли Илон Мъск по въпроса :Срамно е, че Boeing / Lockheed трябва да използва руски двигател на Atlas, но дизайнът на двигателя е брилянтен Блестящ дизайн, блестящи хора зад него, блестящо сътрудничество в космоса Its embarrassing that Boeing/Lockheed need to use a Russian engine on Atlas, but that engine design is brilliant Brilliant design, brilliant people behind it Само за справка:лон Рийв Мъск (Elon Reeve Musk - милиардер, канадско-американски инженер, изобретател, бизнес магнат, инвеститор, главен изпълнителен директор и главен технически директор на компанията SpaceX , както и главен изпълнителен директор и главен продуктов архитект на Tesla Motors Той е основател на SpaceX и е сред основателите на Tesla Motors и PayPalPrastoveteMU

Оценка:
-0 +2

Вайса
38 Отговор

До коментар #6 от "Коригирам те бе чушкопек":


Значи, много е хубаво, че знаеш факти за българите, ама дай моля ти се да правим разлика между "конструира"("направи", "построи") и "изобрети". Повечето дето си ги изброил са по-скоро първите българи, създали нещото "по български ".... Мхм

Оценка:
-0 +0

Аре бегай
39 Отговор
голям праз руски боклуци

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Куиз
Куиз: Познайте марката на колата по ключа за запалване

В последните години традиционните ключове за запалване изчезнаха и е почти невъзможно да се намери нов модел, който да не е оборудван с така ...

КЪМ КУИЗА

ВСИЧКИ КУИЗОВЕ
АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
ТОП 5