Skoda представи четвъртото поколение компактен хечбек Fabia, който получи по-мощни двигатели и увеличи размера си. Автомобилът получи и по-мощни двигатели, модерни електронни системи и мултимедия, а също така вече е по-голям по размер в сравнение с предшественика си.
Четвъртата Skoda Fabia е построена на платформата MQB-A0, която е в основата на други субкомпактни модели на концерна Volkswagen, включително Volkswagen Polo, Seat Ibiza и Audi A1. Дължината на новата Fabia e 4 108 мм, което е със 111 мм повече от jdpr kd предшественика, а размерът на междуосието е нараснал с 94 мм - до 2 564 мм.
Обемът на багажното отделение се е увеличил с 50 литра до 380 литра, а при сгънати задни седалки полезното товарно пространство ще се увеличи до 1 190 литра. От Skoda заявиха, че новата Fabia се е превърнала в автомобила с най-доброто аеродинамично представяне в своя клас: коефициентът на съпротивление е намалял от 0,32 на 0,28 в сравнение с хечбека от трето поколение.
Част от това подобрение е постигнато благодарение на активната клапа на радиатора в долния въздухозаборник на предната броня. В салона на Skoda Fabia се вече има отделен мултимедиен сензорен дисплей, който ще се предлага в две версии: с диагонал 6,8 и 9,2 инча. Освен това за първи път за този модел ще се предлага 10,25-инчов виртуален инструментален клъстер като опция.
Списъкът с наличните електронни „асистенти“ включва адаптивен круиз контрол, система за поддържане на лентата и асистент за паркиране. Общо за колата са осигурени почти 50 различни полезни решения от линията Simply Clever, включително допълнително отделение за кредитни карти и монети в централния тунел, подвижен държач за чаши, сенник за панорамен покрив, както и USB-C порт в салонното огледало...
Двигателната линия на новата Skoda Fabia включва два 1.0-литрови атмосферни трицилиндрови бензинови агрегата с мощност 65 и 80 конски сили. В допълнение има избор от два турбодвигателя с един и същ обем, които са с мощност 95 и 110 сили. Двигателите с мощност от 65 до 80 сили работят съвместно с петстепенна механична скоростна кутия, а по-мощните разполагат с избор от шестстепенна "механика" или "робот" DSG с два съединителя.
В горната част на линията е 1,5-литров турбо четирицилиндров мотор, развиващ 150 к.с. и 250 Нм максимален въртящ момент, който работи само с роботизираната DSG трансмисия. Такъв автомобил е способен да ускори до 100 за 7,9 секунди, а максималната му скорост е 225 км в час.