Шефът на Renault Nissan Карлос Гон възнамерява да прекрати съществуването на луксозната марка Inifiniti, съобщава в интервю за WardsAuto.com вицепрезидентът на компанията Анди Палмър. Двамата са обсъждали съдбата на бранда на салона в Детройт и Гон бил видимо подразнен от пазарните резултати.
"Честно казано, откровено ви признавам, Infiniti хич не ни трябва, изобщо не се нуждаем от тази марка", казва Палмър пред WardsAuto. "В Детройт г-н Гон ми даде зелена светлина да ликвидираме бранда".
Nissan създаде Infiniti през 1989 г., но за разлика от аналогичната марка на Toyota и германската конкуренция не може да се похвали с особено добра възвращаемост. Обикновено се смята, че смисъл от поддържането на луксозно поделение има ако то генерира поне половината от приходите на компанията-майка.
"Infiniti прави хубави премиум коли, но честно казано ги продаваме с много ниска печалба", обяснява Палмър. "Това продължава вече 23-та година и е време да се замислим дали си струва да упорстваме."
Според Анди Палмър много производители на масови автомобили попадат в капана "луксозна марка". Излключение правела Audi, която успяла да се отърси от негативите, които наслагва върху имиджа отъждествяването с компанията-майка и нейната "народна" продукция.
"Макар и част от гигантската корпоративна структура на VW, Audi успя да запази автономия, която позволи на марката да се наложи в премиум сегмента", разсъждава Палмър. Според него заслуга за това има най-вече бившият шеф на американското поделение Йохан де Нисхен. Под негово ръководство продажбите на Audi в Щатите нараснаха от 77 917 през 2004 г. до 117 567 през 2011-а.
Nissan "открадна" Нисхен миналото лято и го назначи за старши вицепрезидент на Infiniti. Явно обаче това не е повлияло особено на печалбите от марката, перспективите пред която не изглеждат никак светли. Когато Карлос Гон "вдигне мерника", отстрелът обикновено е резултатен.
Анди Палмър (вляво) и Карлос Гон на откриването на щаб-квартирата на Infiniti в Хонконг
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.