24 Януари, 2013 12:00 22 193 61

Nissan обмисля закриването на Infiniti

  • nissan-
  • infiniti-
  • карлос гон-
  • анди палмър
Nissan обмисля закриването на Infiniti - 1
Анди Палмър (вляво) и Карлос Гон на откриването на щаб-квартирата на Infiniti в Хонконг

Шефът на Renault Nissan Карлос Гон възнамерява да прекрати съществуването на луксозната марка Inifiniti, съобщава в интервю за WardsAuto.com вицепрезидентът на компанията Анди Палмър. Двамата са обсъждали съдбата на бранда на салона в Детройт и Гон бил видимо подразнен от пазарните резултати.

"Честно казано, откровено ви признавам, Infiniti хич не ни трябва, изобщо не се нуждаем от тази марка", казва Палмър пред WardsAuto. "В Детройт г-н Гон ми даде зелена светлина да ликвидираме бранда".

Nissan създаде Infiniti през 1989 г., но за разлика от аналогичната марка на Toyota и германската конкуренция не може да се похвали с особено добра възвращаемост. Обикновено се смята, че смисъл от поддържането на луксозно поделение има ако то генерира поне половината от приходите на компанията-майка.

"Infiniti прави хубави премиум коли, но честно казано ги продаваме с много ниска печалба", обяснява Палмър. "Това продължава вече 23-та година и е време да се замислим дали си струва да упорстваме."

Според Анди Палмър много производители на масови автомобили попадат в капана "луксозна марка". Излключение правела Audi, която успяла да се отърси от негативите, които наслагва върху имиджа отъждествяването с компанията-майка и нейната "народна" продукция.

"Макар и част от гигантската корпоративна структура на VW, Audi успя да запази автономия, която позволи на марката да се наложи в премиум сегмента", разсъждава Палмър. Според него заслуга за това има най-вече бившият шеф на американското поделение Йохан де Нисхен. Под негово ръководство продажбите на Audi в Щатите нараснаха от 77 917 през 2004 г. до 117 567 през 2011-а.

Nissan "открадна" Нисхен миналото лято и го назначи за старши вицепрезидент на Infiniti. Явно обаче това не е повлияло особено на печалбите от марката, перспективите пред която не изглеждат никак светли. Когато Карлос Гон "вдигне мерника", отстрелът обикновено е резултатен.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    15 1 Отговор
    Щом не печелят много това е сигурен белег, че качеството е на много високо ниво.Затова фалира и СААБ.
    Печалбите на Алуди са нормални.Все пак всички виждаме що за боклуци произвеждат и на какви цени ги продават.

    Коментиран от #2, #4, #26

  • 2 ГолЕм праз за Инфинити

    1 5 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    що не купуваш "качество" . ...за да помагаш на Инфинити ?
    който НЕ продава - Умира
  • 3 bace pepi

    0 2 Отговор
    И само ауди але але
  • 4 Aha

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    Човеко, стига си смука философиите от пръстите.
    "Щом не печелят много това е сигурен белег, че качеството е на много високо ниво.Затова фалира и СААБ."
    Искаш да кажеш, че щом Тойота печели още по-добре, това значи, че те правят още по-големи боклуци???
    Що за мозък???
    Прости правила на пазарната икономока - продаваш-работиш, не продаваш - не работиш. Това е положението. Ти колко Инфинити до сега си си купил? Може да не отговаряш - на всички ни е ясно.
    На мен другото ми е интересно. Те казват - "Инфинити продава колите си с много ниска печалба". От тук става ясно, че все пак печалба има. След като има дори и минимална печалба, защо трябва да се спира производството? Имат малка печалба, и все пак си е печалба. Колко хора ще идат на улицата. И защо, защото лакумията е голяма. Това е положението.

    Коментиран от #5

  • 5 руснака

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Aha":

    не е казано, че хората ще идат на улицата. най-вероятно ще спрат инфинити, за да могат на същото място да произвеждат повече други модели от които печелят повече. Резултата ще е: същите инвестиции и разходи при по-големи печалби. Честно казано за инфинити дори не ми е мъчно.... ако спрат да я произвеждат, никой дори няма да забележи... колите им не са лоши, ама.... никога не бих си купил инфинити... не знам защо....
  • 6 VW Фен

    0 3 Отговор
    Инфинити се опитват да продават на цени като BMW и Ауди, но изостават технологически и затова продажбите не вървят изобщо.

    Коментиран от #11

  • 7 куция джо и аверите му

    1 0 Отговор
    Най - вероятно производството на инфинити ще се влее в бъдещата луксозна марка на рено- Инициал. Тоест, ще продължи да съществува , но под друго име.
  • 8 Турбото

    1 5 Отговор
    Ауди и само Ауди ! Никакви Инфинитита и аКури.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 баба яга и сестра и яга баба

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Турбото":

    искааааам на Марусяяя!

    Коментиран от #16

  • 10 Дошо

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Турбото":

    Абе ти сигурно си автомонтьор а?
  • 11 Дошо

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "VW Фен":

    Технологически си изостанал ти.Технологически се употребяваше до началото на предишното десетилетие.Когато учех ни правеха забележка като употребим тази дума.Съвременния израз е технологично.А технологично изостанала е марката Алуди(дори не искам да напиша името и правилно)Ако Алуди не продаваше лъскави опаковки, никой не би я погледнал тази ш.тня.

    Коментиран от #14

  • 12 Турбото

    0 1 Отговор
    Не позна ! Много студено !
  • 13 Julio

    2 0 Отговор
    Ще е наистина жалко. Лично аз имам страхотни симпатии към продукцията, излязла с марка Инфинити. Личното ми мнение е че не се търкаля по-красив СУВ от последният FX по пътищата. Колата е забележима и различна спрямо всички останали.
  • 14 Турбото

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "Дошо":

    Дошо там където ти си учил аз там преподавах !
  • 15 D0kT0pA

    3 0 Отговор
    Момчета навремето карах за кратко FX45 и чесно казано е супер машина! Грешно ви е сравнението на ауди с инфинити защото те имат само няколко преки конкуренти. Не говорете за марките като цяло а за отделни модели защото ауди (както и целия концерн) имат толкова издънки и пропуски че нямам думи...
  • 16 Турбото

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "баба яга и сестра и яга баба":

    Някой държи ли те ?
  • 17 на дон кихот коня му

    2 1 Отговор
    аз в талиги като ауди няма да се впрегна никога!!!
  • 18 Goshicha

    1 0 Отговор
    Колеги и маняци на автомобилите. Моят дядо казваше преди, че за всеки модел автомобил си има купувач.Всеки един от нас харесва определен модел, не всеки си купуват марката автомобил които обича заради финансовото си полужение. От 40години съм шофьор на ТИР и превозвам различни марки автомобили и от това което моите очи виждат Мерцедес, Бмв и Ауди са просто най-купуваните автомоби. Аз лично карам Алфа Ромео 156 1.9 дизел и съм доволен защотото харчи малко. Чао от мен и ви пожелавам лека седмица!!!

    Коментиран от #19

  • 19 Турбото

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Goshicha":

    Благодаря колега и да ти се връща !
  • 20 c0ldblooded

    1 0 Отговор
    МНОГО ама МНОГО некадърно преписана (недописана) и преведена статия! Ето оригинала:

    http://wot.motortrend.com/nissan-once-considered-eliminating-infiniti-500000-unit-goal-pushed-back-319419.html#axzz2ItxC1JeW

    Не само нямат намерение да се закрива бранда а точно благодарение на Нисхен имат 21% ръст за 2012..

    Коментиран от #21

  • 21 Стефан Никодимов

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "c0ldblooded":

    Директно бях отписал Infiniti, без да проверя статията.

    Касабов, редно ще е да се промени статията, че много зле работата. Японците говорят за 4 нови модела през следващите 4 години, както и учетворяване на продажбите за същия период, а не за закриване...
  • 22 520 zender

    0 1 Отговор
    И кво да коментирам.Аз като приказвам че тая марка първо не е премиум и второ си е изкуствена марка която беше създадена насила.....пък японската сила ми не вярва.Видяла жабата че подковават коня и тя вдигнала крак....Джапанезе фенове!Да не ви чувам повече с туй Инфинити-най-вече Дошо.
  • 23 520 zender

    0 1 Отговор
    Колите им се продавали с малка печалба.Ами продавайте ги на цената на аналогичните модели на БМВ и да видим кой ще ги купува тогава.

    Коментиран от #25

  • 24 520 зендер

    1 2 Отговор
    Винаги съм го твърдял.Инфинити не може да конкурира БМВ.Е,сигурно се конкурира с някой ама аз незная с кого......................

    Коментиран от #42

  • 25 на 520 зендер баба му и леля му.

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "520 zender":

    прочете ли коментар 21 ?Зендере , айде дай го малко по -зендерски.
  • 26 Инголщад

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    Тошо, Тошоооо, интелигентно момче ми изглеждаш, а такива глупости да пишеш, продиктувани от манията ти по японски недомислици... Никой себеуважаващ се (уважаващ и работодателя си) мениджър в това число и Г-н Палмър няма да се изтресе на всеослушание и да заяви хмм, спираме марката, щото не се продава, щото е калпава и щото делът ни в премиум сегмента е изяден за сметка на немските концерни и Лексус. Естествено, че няма да срине имиджа на работодателя си и ще излезе с такова невинно извинение че чак да се разплачеш, видите ли печалбата ни е много малка хаха няма такова чудо в съвременния бизнес... И такива промити като теб се хващат на лъжливите им обяснения и твърдят смехотворно-наивни неща от рода, че процентът на печалба определял качеството. И подготве от икономическа гимназия няма да се хване на подобен род лъжа, съшита с бели конци, американо-японски концерн с френски дялове работел без печалба или поне минимална...ХА-ХА!!
  • 27 Инголщад

    0 1 Отговор
    Разбери ме не съм хейтър и не мисля лошото на Инфинити! Нека има хляб за всички, но що се отнася до икономическата криза - тогава остават най-добрите на пазара! Предстоящото закриване на марката (въпреки, че това е само изявление, то ще се случи според мен) е един вид предупреждение и поука за всеки абстрактно теоретизиращ се поклонник на японските кошари, че:
    1. Да не коментира материя, която не му е позната;
    2. Докато е време да мине в отсрещният лагер, разбирай немско;
    3. Фалитът на т.н. премиум апонски автомобили е неизбежен в близко бъдеще;

    Когато шеф на БМВ, АУДИ или БЕНЦ излезе и официално заяви (дори и слух да е, не официално), че ще закриват луксозният им сегмент, поради различни норми на печалба от нормалната в бизнеса ела ми се обади, ще ти дам номера си... Ниска или не, без значение от печалбата колите им се продават, а япончугите една по една обявяват фалит.

    Преди няколко месеца ти бях предрекъл и за Хонда, но Инфините явно ще ги изпреварят. Следващият фалит ти предричам, че ще е на любимата ти "Фани ме зАК*РА... Автомобил със само сменена емблема на хонда и струващ два пъти по-скъпо няма как да просъществува... Видя какво стана и с автомобилите Сузуки. Субару ще го последват скоро и те... Дано баба ти Ванга (аз) да е лош пророк и да НЕ фалират и да се развиват, но в условията на криза просто остават най-добрите ти си знаеш кои са те... ;-)
  • 28 Стефан Никодимов

    0 0 Отговор
    Пич, не си прочел коментарите по-долу, студенокръвният пусна един линк, вземи го прочети. Освен това си чист хейтър. Първото Инфинити няма да фалират, друго ще е, ще оставя сам да си преведеш какво. Второ, Акура далеч не е два пъти по-скъпа от Хонда. А това че Хонда точно щели да фалират не мисля да го коментирам изобщо. Същото важи и за Субару. Недей се излага с такива твърдения. И на последно място, Сузуки не са фалирали, това че са се изнесли от американския пазар не значи фалит. Айде, поздрави за миналите в отсрещния лагер
  • 29 Инголщад

    0 0 Отговор
    Бъркаш се колега, за да им желая злото (фалита) трябва да не съм от тази планета и да не съм брънка от тази икономика! Нека си бачкат хората! Ако щеш вярвай фен съм на японската култура и битие, но просто колите им не струват (с изключение на Лексус). А дали са фалирали Сузуки или са се изтеглили от пазара позорно със няколко сепукута, е достатъчно ясна индикация, че фалитът ще настъпи скоро. И не съм казал, че хонда ще фалира, а жалкото подобие на премиум аКУРа/ а дали със спиране на производство (Инфинити) или със жалко изтегляне от някой си пазар (най-големният), това само времето ще покаже. Не съм Нострадамус хаха.. а линковете ви изобщо нямам намерение да ги чета. На всеки твой линк мога да поствам по десет...и то доста по-достоверни.... ай със здраве.

    Коментиран от #37

  • 30 харакири с тъп български нож

    1 0 Отговор
    Някой щял да фалира... Ми много добре- На път са да фалират БМВ и Мерцедес ... Затова и двете фирми се обединяват с Пежо и рено...
  • 31 Инголщад

    0 0 Отговор
    Когато това стане мойто момиче (или поне се появи ОФИЦИАЛНА подчертавам информация), ще ми дадеш адреса си да ти пратя бутилка отлежало ирландско....дотогава...МЛЪК!!

    Коментиран от #32

  • 32 на инглощаад ингола му ,а после и дядо

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Инголщад":

    я бре ! Сопри са ! да не ти свърши отлежалото.
  • 33 Инголщад

    0 1 Отговор
    НЕ, сериозен съм, когато БМВ ги подкарат с ДВГ Пежо пращам на теб и останалите пожълтени япончуги от Джапан лобито тук по бутилка и сменям Гоуфо с Лексус...
  • 34 гоуфо дет го смениха с лексус

    0 0 Отговор
    хахахахахахах! нямаш толкова пиене,човече!!!!!!
  • 35 Инголщад

    0 1 Отговор
    щом се задоволявате да карате японски недомислици при наличието на технологични шедьоври на немското автомобилостроене, значи ще ви прекарам и с домашна пърцуца по 3 лв. килото... и на това ще се радвате ;-)
  • 36 Shmeker

    1 1 Отговор
    Буахахаа.. японската техника няма как да се пребори с немското трио. Но на Инфинити проблема е само един - всичките коли са гърбави и изглеждат уродливо. Освен това и името е много кофти за кола.

    Коментиран от #38

  • 37 Стефан Никодимов

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Инголщад":

    Като не можеш да четеш на английски недей, то ще се види, когато Infiniti продължат да съществуват, коя информация е по-достоверна. Относно най-големия пазар, САЩ е бил, сега вече е Китай, а тенденцията е китайския да се разраства и в бъдеще.
    Относно японското производство, немците са били еталон за качество едно време, сега са японците. Факт, който повечето немски фанатици или не искат или не могат да схванат.
    Пък сега, стана ми интересно, дай да видим някой линк, от тия достоверните.
  • 38 куция шмекер и бедната му фантазия

    8 1 Отговор

    До коментар #36 от "Shmeker":

    Дали някой от вас знае какво означава инфинити? Е , да ви кажа , господа с цървули- безкрайност.Когато тази безкрайност я достигнат другите марки , аз ще ви черпя с наистина отлежало

    Коментиран от #48

  • 39 Mercedes-Benz

    1 1 Отговор
    Айде да ги закриват,да се отървем от азиатски грозотии по пътищата,може и лексус след тях!
  • 40 raptor

    0 2 Отговор
    Uj shtqha da puskat Infiniti na bazata na Gt-r... Tva 6te6e da e dosta dobur hod za kompaniqta... Hem 6te6e da e krasiva, hem 6te6e da ima idealnite harakteristiki na GT-R... Imidja na markata 6te6e da e drug!
  • 41 hOHOHAHA

    1 1 Отговор
    До коментар #29 от " Инголщад":
    ЕЙ,карай си немските щайги само по сервизите вместо по пътищата и бъди тих! Японското автомобилостроене за това е номер 1 във всички световни класации по здравина и надеждност,до като немските кочини винаги обират последните места,дори франсетата са по-добре от тях!
  • 42 Дошо

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "520 зендер":

    С БМВ не може да се конкурира, защото БМВ попада в категорията на трошките с най-дефектни двигатели, Инфинити е качествена марка.От интериорите им просто струи качество за разлика от пластмасите в БМВ.Модела Е90 е типичен пример за това.Интериора е като правен от кофички от кисело мляко.Е.а.ти премиума.

    Коментиран от #43, #55

  • 43 Турбото

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Дошо":

    Какви кофички ? Какво кисело мляко (грозде) ? А ве човече ! Ти в мандрата ли бачкаш ?
  • 44 бай Смухи

    0 1 Отговор
    Ами то тея грозни щайги се чудя въобще кой брои една камара пари за тях!
  • 45 до инголщад

    1 2 Отговор
    абе , като грам не разбираш от коли за какво се напъваш бе, точно ти коментираш материя която ти е тотално непозната, кажи ми ти , защо мерцедес затвори луксозната си марка Майбах,...както ти каза някой по надолу карай си смотаните недодялани, дървени немски каски и избягвай да умуваш по форумите

    Коментиран от #51

  • 46 До 45-я коментатор

    2 1 Отговор
    а ти на японско кашонче ли движиш тотален отворко?
  • 47 Гост

    1 1 Отговор
    Мале какви коментари прочетох по-добре спрете да коментирате, моля ви .. Как така BMW и Mercedes ще фалират като са едни от най-продаваните автомобили и продажбите им растат, качеството няма да го коментирам, защото няма смисъл да спориш с човек който дори не се е качвал на такава кола .. Honda също няма как да фалира близките години поради факта, че Civic е един от най-продаваните автомобили. Аз мисля че нямам какво друго да кажа ии да както казаха по-долу ако някоя от тези 3-те марки фалира обадете ми се черпя по 1 бутилка 20 годишно уиски ;]
  • 48 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "куция шмекер и бедната му фантазия":

    Буахаха фантазии до безкрайност обаче. И що на Себастиян Фетел само пише Инфинити на болида, а мотора е на Рено??
    НЯМА ПО-ИЗМИСЛЕНА МАРКА ОТ ИНФИНИТИ!
  • 49 Инфинити ЕХ

    1 0 Отговор
    Това е лоша новина за купувачите на нови качествени луксозни автомобили. Най-голямата грешка в японската автомобилна индустрия беше сливането на Нисан и Рено. Но кой 2 години след Азиатската финансова криза от 1997 г. е предполагал, че Нисан 10 г. по-късно ще е в пъти по-конкурентоспособна от Рено. И сега тоя френски възпитаник Карлос Гон ликвидира компания, която след 5-10 г. ще има по-голям пазарен дял от Мерцедес, БМВ и/или Ауди. Не виждат ли, че Мерцедес и БМВ влизат в джойнт-венчъри с китайци и французи само и само, за да се задържат на повърхността.

    Коментиран от #52

  • 50 Инголщад

    2 1 Отговор
    Ти си последният човек, с когото ще споделям източниците си, а езикът не съм го учил като теб в кухнята на Макдоналдс за 3 месеца, белейки картофи... ;)

    Коментиран от #54

  • 51 Инголщад

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "до инголщад":

    Ами грешен маркетингов нормално е, хора сме, грешим... Тръгнали са да конкурират Ролса и Бентлито и хоп, не се получи, затвориха си хората... тихомълком, без да се извиняват с наивни обяснения от рода на колко им била ниска печалбата... ЕС класата си върви достатъчно.... Плюс това Майбаха беше нещо като наточен модел на марката Мерцедес, а не отделна марка с няколко модела + СУВ, МУВ и квото се сетиш още... като грозните Инфинити, дето в БГ ги карат само от гъзария, аналогично с айфоните... :-)
  • 52 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #49 от "Инфинити ЕХ":

    Да бе грешка било сливането. То не беше сливане, просто Нисан беше пред фалит. И щяха да останат без работа доста японци.
    После императора им за това даде орден на Гон, щото грешка било. Не са ви ясни тия неща май..

    Коментиран от #53

  • 53 Инфинити ЕХ

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Shmeker":

    В Алианса Рено-Нисан, Рено държи 44.3 % от акциите с право на глас в Нисан, а Нисан от своя страна държи само 15 % и то без право на глас в Рено. През 2011 г. Рено са продали 2,825,089 автомобила, а Нисан- 4,631,673. Не виждаш по-далече от носа си, приятелче:))))

    Коментиран от #56

  • 54 Стефан Никодимов

    0 2 Отговор

    До коментар #50 от "Инголщад":

    Сигурно защото никъде не си го учил. Явно като не можеш да си подкрепиш думите с факти, в случая с линкове, започваш да нападаш без основа. Колко години съм учил няма да ти обяснявам, нито какво ми е нивото, че едва ли ще разбереш, ама така като мишкуваш, само се излагаш.
  • 55 520 zender

    0 1 Отговор

    До коментар #42 от "Дошо":

    Ти като много знаеш кои са трошки ми кажи защо се продават добре в целия свят и защо Нисан-Рено са преценили че могат и без Инфинити с тия качествени и неразрушими двигатели.Продавали почти без печалба.Ха ха ха ха.Ама смешно бе момче.Туй пък за първи път го чувам.Ами БМВ като супер трошлива марка продава и то много добре.Пак го повтарям.Ако Инфинити продава моделите си на цената на която БМВ продава своите модели то тогава Инфинити отдавна щеше да бъде закрита,да знаеш.Пак ти казвам-БМВ в последните години е на печалба и се харчи много добре.БМВ притежава а не е притежавана марка и се развива благодарение...според теб наааа.. скапани и трошливи двигатели,а според мен благодарение на мощтни и икономични двигатели и страхотен дизаин на повечето модели.Като не ми вярваш провери как се харчи БМВ.Зная че можеш да откриеш инфото...а как се продава Инфинити...И сега да не вземеш да ми приказваш японците какви успехи имат в Америка ....

    Коментиран от #57, #58

  • 56 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #53 от "Инфинити ЕХ":

    Е кво значение има това? Дали едно рено ще се казва рено, нисан или инфинити е все тая.
  • 57 Хи Хи

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "520 zender":

    Мноо ПРеМИоМ канарчита са разхвърчеха пак, а стига с тия коли (има разлика от автомобили) дет са абонати на сервизите. Кйтайците в най скаро време ша ва купят кат ви гледам продажбите.
  • 58 Ковънтри Роуд 4829

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "520 zender":

    От къде е информацията ти, за това с каква печалба продават БМВ и Инфинити? Имаш ли фактологичен материал, или просто детински бръщолевения?

    Коментиран от #59, #60

  • 59 Хи Хи

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Ковънтри Роуд 4829":

    Питай го през седмицата кога се закачи за безплатен нет около некой щколо, събота и неделя е на родно село и чак в подделник става капацитет.
  • 60 520 зендер

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Ковънтри Роуд 4829":

    Информацията ми е от Ауто Билд.А другия бръмбар -той си е от село-него ще го купя и продам с парцалите....
  • 61 Хи Хи

    0 0 Отговор
    Де беше два дена само не лъжи, че си бил на ски.