Шефът на Renault Nissan Карлос Гон възнамерява да прекрати съществуването на луксозната марка Inifiniti, съобщава в интервю за WardsAuto.com вицепрезидентът на компанията Анди Палмър. Двамата са обсъждали съдбата на бранда на салона в Детройт и Гон бил видимо подразнен от пазарните резултати.
"Честно казано, откровено ви признавам, Infiniti хич не ни трябва, изобщо не се нуждаем от тази марка", казва Палмър пред WardsAuto. "В Детройт г-н Гон ми даде зелена светлина да ликвидираме бранда".
Nissan създаде Infiniti през 1989 г., но за разлика от аналогичната марка на Toyota и германската конкуренция не може да се похвали с особено добра възвращаемост. Обикновено се смята, че смисъл от поддържането на луксозно поделение има ако то генерира поне половината от приходите на компанията-майка.
"Infiniti прави хубави премиум коли, но честно казано ги продаваме с много ниска печалба", обяснява Палмър. "Това продължава вече 23-та година и е време да се замислим дали си струва да упорстваме."
Според Анди Палмър много производители на масови автомобили попадат в капана "луксозна марка". Излключение правела Audi, която успяла да се отърси от негативите, които наслагва върху имиджа отъждествяването с компанията-майка и нейната "народна" продукция.
"Макар и част от гигантската корпоративна структура на VW, Audi успя да запази автономия, която позволи на марката да се наложи в премиум сегмента", разсъждава Палмър. Според него заслуга за това има най-вече бившият шеф на американското поделение Йохан де Нисхен. Под негово ръководство продажбите на Audi в Щатите нараснаха от 77 917 през 2004 г. до 117 567 през 2011-а.
Nissan "открадна" Нисхен миналото лято и го назначи за старши вицепрезидент на Infiniti. Явно обаче това не е повлияло особено на печалбите от марката, перспективите пред която не изглеждат никак светли. Когато Карлос Гон "вдигне мерника", отстрелът обикновено е резултатен.
24 Януари, 2013 12:00 22 193 61
Nissan обмисля закриването на Infiniti
Анди Палмър (вляво) и Карлос Гон на откриването на щаб-квартирата на Infiniti в Хонконг
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
Печалбите на Алуди са нормални.Все пак всички виждаме що за боклуци произвеждат и на какви цени ги продават.
Коментиран от #2, #4, #26
12:22 24.01.2013
2 ГолЕм праз за Инфинити
До коментар #1 от "Дошо":
що не купуваш "качество" . ...за да помагаш на Инфинити ?който НЕ продава - Умира
12:37 24.01.2013
3 bace pepi
13:08 24.01.2013
4 Aha
До коментар #1 от "Дошо":
Човеко, стига си смука философиите от пръстите."Щом не печелят много това е сигурен белег, че качеството е на много високо ниво.Затова фалира и СААБ."
Искаш да кажеш, че щом Тойота печели още по-добре, това значи, че те правят още по-големи боклуци???
Що за мозък???
Прости правила на пазарната икономока - продаваш-работиш, не продаваш - не работиш. Това е положението. Ти колко Инфинити до сега си си купил? Може да не отговаряш - на всички ни е ясно.
На мен другото ми е интересно. Те казват - "Инфинити продава колите си с много ниска печалба". От тук става ясно, че все пак печалба има. След като има дори и минимална печалба, защо трябва да се спира производството? Имат малка печалба, и все пак си е печалба. Колко хора ще идат на улицата. И защо, защото лакумията е голяма. Това е положението.
Коментиран от #5
13:10 24.01.2013
5 руснака
До коментар #4 от "Aha":
не е казано, че хората ще идат на улицата. най-вероятно ще спрат инфинити, за да могат на същото място да произвеждат повече други модели от които печелят повече. Резултата ще е: същите инвестиции и разходи при по-големи печалби. Честно казано за инфинити дори не ми е мъчно.... ако спрат да я произвеждат, никой дори няма да забележи... колите им не са лоши, ама.... никога не бих си купил инфинити... не знам защо....13:26 24.01.2013
6 VW Фен
Коментиран от #11
13:55 24.01.2013
7 куция джо и аверите му
14:02 24.01.2013
8 Турбото
Коментиран от #9, #10
14:21 24.01.2013
9 баба яга и сестра и яга баба
До коментар #8 от "Турбото":
искааааам на Марусяяя!Коментиран от #16
14:34 24.01.2013
10 Дошо
До коментар #8 от "Турбото":
Абе ти сигурно си автомонтьор а?14:37 24.01.2013
11 Дошо
До коментар #6 от "VW Фен":
Технологически си изостанал ти.Технологически се употребяваше до началото на предишното десетилетие.Когато учех ни правеха забележка като употребим тази дума.Съвременния израз е технологично.А технологично изостанала е марката Алуди(дори не искам да напиша името и правилно)Ако Алуди не продаваше лъскави опаковки, никой не би я погледнал тази ш.тня.Коментиран от #14
14:41 24.01.2013
12 Турбото
14:42 24.01.2013
13 Julio
14:50 24.01.2013
14 Турбото
До коментар #11 от "Дошо":
Дошо там където ти си учил аз там преподавах !14:56 24.01.2013
15 D0kT0pA
14:58 24.01.2013
16 Турбото
До коментар #9 от "баба яга и сестра и яга баба":
Някой държи ли те ?14:59 24.01.2013
17 на дон кихот коня му
15:13 24.01.2013
18 Goshicha
Коментиран от #19
15:38 24.01.2013
19 Турбото
До коментар #18 от "Goshicha":
Благодаря колега и да ти се връща !15:50 24.01.2013
20 c0ldblooded
http://wot.motortrend.com/nissan-once-considered-eliminating-infiniti-500000-unit-goal-pushed-back-319419.html#axzz2ItxC1JeW
Не само нямат намерение да се закрива бранда а точно благодарение на Нисхен имат 21% ръст за 2012..
Коментиран от #21
16:19 24.01.2013
21 Стефан Никодимов
До коментар #20 от "c0ldblooded":
Директно бях отписал Infiniti, без да проверя статията.Касабов, редно ще е да се промени статията, че много зле работата. Японците говорят за 4 нови модела през следващите 4 години, както и учетворяване на продажбите за същия период, а не за закриване...
16:30 24.01.2013
22 520 zender
18:32 24.01.2013
23 520 zender
Коментиран от #25
18:35 24.01.2013
24 520 зендер
Коментиран от #42
18:37 24.01.2013
25 на 520 зендер баба му и леля му.
До коментар #23 от "520 zender":
прочете ли коментар 21 ?Зендере , айде дай го малко по -зендерски.18:40 24.01.2013
26 Инголщад
До коментар #1 от "Дошо":
Тошо, Тошоооо, интелигентно момче ми изглеждаш, а такива глупости да пишеш, продиктувани от манията ти по японски недомислици... Никой себеуважаващ се (уважаващ и работодателя си) мениджър в това число и Г-н Палмър няма да се изтресе на всеослушание и да заяви хмм, спираме марката, щото не се продава, щото е калпава и щото делът ни в премиум сегмента е изяден за сметка на немските концерни и Лексус. Естествено, че няма да срине имиджа на работодателя си и ще излезе с такова невинно извинение че чак да се разплачеш, видите ли печалбата ни е много малка хаха няма такова чудо в съвременния бизнес... И такива промити като теб се хващат на лъжливите им обяснения и твърдят смехотворно-наивни неща от рода, че процентът на печалба определял качеството. И подготве от икономическа гимназия няма да се хване на подобен род лъжа, съшита с бели конци, американо-японски концерн с френски дялове работел без печалба или поне минимална...ХА-ХА!!18:59 24.01.2013
27 Инголщад
1. Да не коментира материя, която не му е позната;
2. Докато е време да мине в отсрещният лагер, разбирай немско;
3. Фалитът на т.н. премиум апонски автомобили е неизбежен в близко бъдеще;
Когато шеф на БМВ, АУДИ или БЕНЦ излезе и официално заяви (дори и слух да е, не официално), че ще закриват луксозният им сегмент, поради различни норми на печалба от нормалната в бизнеса ела ми се обади, ще ти дам номера си... Ниска или не, без значение от печалбата колите им се продават, а япончугите една по една обявяват фалит.
Преди няколко месеца ти бях предрекъл и за Хонда, но Инфините явно ще ги изпреварят. Следващият фалит ти предричам, че ще е на любимата ти "Фани ме зАК*РА... Автомобил със само сменена емблема на хонда и струващ два пъти по-скъпо няма как да просъществува... Видя какво стана и с автомобилите Сузуки. Субару ще го последват скоро и те... Дано баба ти Ванга (аз) да е лош пророк и да НЕ фалират и да се развиват, но в условията на криза просто остават най-добрите ти си знаеш кои са те... ;-)
19:14 24.01.2013
28 Стефан Никодимов
19:32 24.01.2013
29 Инголщад
Коментиран от #37
19:46 24.01.2013
30 харакири с тъп български нож
19:51 24.01.2013
31 Инголщад
Коментиран от #32
19:59 24.01.2013
32 на инглощаад ингола му ,а после и дядо
До коментар #31 от "Инголщад":
я бре ! Сопри са ! да не ти свърши отлежалото.20:13 24.01.2013
33 Инголщад
20:25 24.01.2013
34 гоуфо дет го смениха с лексус
20:38 24.01.2013
35 Инголщад
21:00 24.01.2013
36 Shmeker
Коментиран от #38
21:07 24.01.2013
37 Стефан Никодимов
До коментар #29 от "Инголщад":
Като не можеш да четеш на английски недей, то ще се види, когато Infiniti продължат да съществуват, коя информация е по-достоверна. Относно най-големия пазар, САЩ е бил, сега вече е Китай, а тенденцията е китайския да се разраства и в бъдеще.Относно японското производство, немците са били еталон за качество едно време, сега са японците. Факт, който повечето немски фанатици или не искат или не могат да схванат.
Пък сега, стана ми интересно, дай да видим някой линк, от тия достоверните.
21:11 24.01.2013
38 куция шмекер и бедната му фантазия
До коментар #36 от "Shmeker":
Дали някой от вас знае какво означава инфинити? Е , да ви кажа , господа с цървули- безкрайност.Когато тази безкрайност я достигнат другите марки , аз ще ви черпя с наистина отлежалоКоментиран от #48
21:32 24.01.2013
39 Mercedes-Benz
21:37 24.01.2013
40 raptor
01:54 25.01.2013
41 hOHOHAHA
ЕЙ,карай си немските щайги само по сервизите вместо по пътищата и бъди тих! Японското автомобилостроене за това е номер 1 във всички световни класации по здравина и надеждност,до като немските кочини винаги обират последните места,дори франсетата са по-добре от тях!
02:15 25.01.2013
42 Дошо
До коментар #24 от "520 зендер":
С БМВ не може да се конкурира, защото БМВ попада в категорията на трошките с най-дефектни двигатели, Инфинити е качествена марка.От интериорите им просто струи качество за разлика от пластмасите в БМВ.Модела Е90 е типичен пример за това.Интериора е като правен от кофички от кисело мляко.Е.а.ти премиума.Коментиран от #43, #55
09:02 25.01.2013
43 Турбото
До коментар #42 от "Дошо":
Какви кофички ? Какво кисело мляко (грозде) ? А ве човече ! Ти в мандрата ли бачкаш ?09:58 25.01.2013
44 бай Смухи
09:59 25.01.2013
45 до инголщад
Коментиран от #51
10:19 25.01.2013
46 До 45-я коментатор
10:36 25.01.2013
47 Гост
10:41 25.01.2013
48 Shmeker
До коментар #38 от "куция шмекер и бедната му фантазия":
Буахаха фантазии до безкрайност обаче. И що на Себастиян Фетел само пише Инфинити на болида, а мотора е на Рено??НЯМА ПО-ИЗМИСЛЕНА МАРКА ОТ ИНФИНИТИ!
11:46 25.01.2013
49 Инфинити ЕХ
Коментиран от #52
12:13 25.01.2013
50 Инголщад
Коментиран от #54
12:17 25.01.2013
51 Инголщад
До коментар #45 от "до инголщад":
Ами грешен маркетингов нормално е, хора сме, грешим... Тръгнали са да конкурират Ролса и Бентлито и хоп, не се получи, затвориха си хората... тихомълком, без да се извиняват с наивни обяснения от рода на колко им била ниска печалбата... ЕС класата си върви достатъчно.... Плюс това Майбаха беше нещо като наточен модел на марката Мерцедес, а не отделна марка с няколко модела + СУВ, МУВ и квото се сетиш още... като грозните Инфинити, дето в БГ ги карат само от гъзария, аналогично с айфоните... :-)12:22 25.01.2013
52 Shmeker
До коментар #49 от "Инфинити ЕХ":
Да бе грешка било сливането. То не беше сливане, просто Нисан беше пред фалит. И щяха да останат без работа доста японци.После императора им за това даде орден на Гон, щото грешка било. Не са ви ясни тия неща май..
Коментиран от #53
12:30 25.01.2013
53 Инфинити ЕХ
До коментар #52 от "Shmeker":
В Алианса Рено-Нисан, Рено държи 44.3 % от акциите с право на глас в Нисан, а Нисан от своя страна държи само 15 % и то без право на глас в Рено. През 2011 г. Рено са продали 2,825,089 автомобила, а Нисан- 4,631,673. Не виждаш по-далече от носа си, приятелче:))))Коментиран от #56
12:43 25.01.2013
54 Стефан Никодимов
До коментар #50 от "Инголщад":
Сигурно защото никъде не си го учил. Явно като не можеш да си подкрепиш думите с факти, в случая с линкове, започваш да нападаш без основа. Колко години съм учил няма да ти обяснявам, нито какво ми е нивото, че едва ли ще разбереш, ама така като мишкуваш, само се излагаш.18:44 25.01.2013
55 520 zender
До коментар #42 от "Дошо":
Ти като много знаеш кои са трошки ми кажи защо се продават добре в целия свят и защо Нисан-Рено са преценили че могат и без Инфинити с тия качествени и неразрушими двигатели.Продавали почти без печалба.Ха ха ха ха.Ама смешно бе момче.Туй пък за първи път го чувам.Ами БМВ като супер трошлива марка продава и то много добре.Пак го повтарям.Ако Инфинити продава моделите си на цената на която БМВ продава своите модели то тогава Инфинити отдавна щеше да бъде закрита,да знаеш.Пак ти казвам-БМВ в последните години е на печалба и се харчи много добре.БМВ притежава а не е притежавана марка и се развива благодарение...според теб наааа.. скапани и трошливи двигатели,а според мен благодарение на мощтни и икономични двигатели и страхотен дизаин на повечето модели.Като не ми вярваш провери как се харчи БМВ.Зная че можеш да откриеш инфото...а как се продава Инфинити...И сега да не вземеш да ми приказваш японците какви успехи имат в Америка ....Коментиран от #57, #58
19:06 25.01.2013
56 Shmeker
До коментар #53 от "Инфинити ЕХ":
Е кво значение има това? Дали едно рено ще се казва рено, нисан или инфинити е все тая.05:58 26.01.2013
57 Хи Хи
До коментар #55 от "520 zender":
Мноо ПРеМИоМ канарчита са разхвърчеха пак, а стига с тия коли (има разлика от автомобили) дет са абонати на сервизите. Кйтайците в най скаро време ша ва купят кат ви гледам продажбите.21:41 26.01.2013
58 Ковънтри Роуд 4829
До коментар #55 от "520 zender":
От къде е информацията ти, за това с каква печалба продават БМВ и Инфинити? Имаш ли фактологичен материал, или просто детински бръщолевения?Коментиран от #59, #60
16:20 27.01.2013
59 Хи Хи
До коментар #58 от "Ковънтри Роуд 4829":
Питай го през седмицата кога се закачи за безплатен нет около некой щколо, събота и неделя е на родно село и чак в подделник става капацитет.21:22 27.01.2013
60 520 зендер
До коментар #58 от "Ковънтри Роуд 4829":
Информацията ми е от Ауто Билд.А другия бръмбар -той си е от село-него ще го купя и продам с парцалите....22:29 27.01.2013
61 Хи Хи
22:41 27.01.2013