Със своите 22 к.с. FIAT 126 спокойто може да се нарече най-неподходящият кандидат за пистови подвизи. Миниатюрното автомобилче се смята и за най-недолюбваният наследник на оригиналния 500. Няма почти никакъв успех в родината си, но пък за сметка на това се продава добре в бившия социалистически лагер. Мнозина и до днес го знаят просто като "полско фиатче".
Маниаците от британското ателие Retropower обаче са си го харесали за състезателен проект и са подложили 126-ицата на свой клиент на пълна промяна, най-впечатляващ етап от която е замяната на двуцилиндровата пърпоретка с 1 100-кубикова ламя от Honda Blackbird с механичен компресор и мощност 330 к.с.
Разбира се, от оригиналната конструкция на "фича" са останали само част от ламарините. Те са заварени на пространствена рама от тръбни профили с двойни триъгълни носачи отпред. Заради значително по-широките колела от Caterham калниците са раздути драстично, а в предния капак са изрязани грамадни въздухозаборнизи, които да осигуряват нужния поток за радиаторите на охлаждането.
На сайта си британците споредят, че срещнали най-големи трудности със силовия тракт от двигателя до задните колела. В крайна сметка изработили самоделен трансаксъл, при който скоростната кутия и диференциалът са в общ блок.
Точките във външния дизайн обират "самоубийствените" врати. Решението обаче било продиктувано от съвсем прозаични причини - местата на старите панти били заети от новата пространствена рама и трябвало да бъдат преместени на средната колонка.
Англичаните работят по проекта от цяла година и бясното им "полско фиатче" вече е почти готово за пистата. Развитието му може да се проследи на страницата на Retropower.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.