Точно преди 50 години, през август 1961-ва, Mercedes-Benz пуска на пазара първия си лек автомобил, оборудван с хидромеханична трансмисия собствено производство. Всъщност автоматичната скоростна кутия на Mercedes-Benz е можела да се поръчва и няколко месеца по-рано, но като допълнително оборудване към модела 220SE, който се произвежда от 1959-а до 1965 година.
Mercedes-Benz 220SE b (W111/3) разполага с редови шестцилиндров двигател с обем 2.2 литра и мощност 120 к.с. и се смята за родоначалник на съвременната S-Klasse. От август 1961 година автоматикът, който представлява хидромуфа и четиристепенна планетарна кутия, влиза в базовото оборудване на 300SE (W111).
За Mercedes-Benz разработката на хидромеханична скоростна кутия е въпрос на престиж по онова време. Още една от причините е желанието на компанията да се избави от зависимостта на тогавашния лидер в областта Borg-Warner, която доставя автоматични трансмисии за много от марките на пазара.
За щутгартци било недопустимо техните модели W186 IV и W189 да бъдат оборудвани със същата тристепенна автоматична скоростна кутия Three-band Borg-Warner, която се монтира както на бюджетния Ford Taunus 17M, така и на представителните модели на Jaguar.
Недостатъкът на автоматичната трансмисия на Mercedes-Benz обаче е, че кутията е снабдена с хидромуфа, а не с хидротрансформатор, което не й позволява да променя въртящия момент при сериозно натоварване. Въпреки това производството стартира с пълна сила, като за целта от ноември 1961 година е създаден специален отдел, позициониран в Хеделфинген.
По онова време освен Mercedes-Benz собствени автоматични скоростни кутии произвеждат още FIAT и Renault, като трансмисията на италианците е по лиценз на Borg-Warner. Днес Mercedes-Benz е единствената компания в Европа, която произвежда сама автоматичните си скоростни кутии.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.