Last news in Fakti

11 Август, 2011 18:19 20 427 56

Първият автомат на Mercedes-Benz

  • mercedes-benz-
  • s-klasse-
  • 220se-
  • w111-
  • 300se-
  • w186-
  • w189-
  • трансмисия-
  • автоматик

Точно преди 50 години, през август 1961-ва, Mercedes-Benz пуска на пазара първия си лек автомобил, оборудван с хидромеханична трансмисия собствено производство. Всъщност автоматичната скоростна кутия на Mercedes-Benz е можела да се поръчва и няколко месеца по-рано, но като допълнително оборудване към модела 220SE, който се произвежда от 1959-а до 1965 година.

Mercedes-Benz 220SE b (W111/3)  разполага с редови шестцилиндров двигател с обем 2.2 литра и мощност 120 к.с. и се смята за родоначалник на съвременната S-Klasse. От август 1961 година автоматикът, който представлява хидромуфа и четиристепенна планетарна кутия, влиза в базовото оборудване на 300SE (W111).

За Mercedes-Benz разработката на хидромеханична скоростна кутия е въпрос на престиж по онова време. Още една от причините е желанието на компанията да се избави от зависимостта на тогавашния лидер в областта Borg-Warner, която доставя автоматични трансмисии за много от марките на пазара.

За щутгартци било недопустимо техните модели W186 IV и W189 да бъдат оборудвани със същата тристепенна автоматична скоростна кутия Three-band Borg-Warner, която се монтира както на бюджетния Ford Taunus 17M, така и на представителните модели на Jaguar.

Недостатъкът на автоматичната трансмисия на Mercedes-Benz обаче е, че кутията е снабдена с хидромуфа, а не с хидротрансформатор, което не й позволява да променя въртящия момент при сериозно натоварване. Въпреки това производството стартира с пълна сила, като за целта от ноември 1961 година е създаден специален отдел, позициониран в Хеделфинген.

По онова време освен Mercedes-Benz собствени автоматични скоростни кутии произвеждат още FIAT и Renault, като трансмисията на италианците е по лиценз на Borg-Warner. Днес Mercedes-Benz е единствената компания в Европа, която произвежда сама автоматичните си скоростни кутии.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Mercedes-BG

    53 18 Отговор
    Днес Mercedes-Benz е единствената компания в Европа, която произвежда сама автоматичните си скоростни кутии.!!!!!!!!!!!
  • 2 инж. Денчев

    53 32 Отговор
    Интересен и много любопитен материал за най-добрата марка, който сега ще бъде оплют от върлите фенове на останалите, по-нискостоящи компании. Но хората отдавна са казали: Мерцедес и всички останали!

    Коментиран от #8

  • 3 maksito

    37 8 Отговор
    Mercedes-Benz може да не е на 1-во място,но е една страхотна марка.
  • 4 Ogi

    17 29 Отговор
    Няма нищо за плюене, бе Денчев. Това е история. Не се комплексирай от други компании, които и тогава са се справяли по-добре. колкото до това, че си правят сами автоматичните трансмисии, не е за чудене - в Европа пазарът им е твърде ограничен и има компании, които се справят отлично като доставчици.

    Коментиран от #5

  • 5 Mercedes-BG

    23 17 Отговор

    До коментар #4 от "Ogi":

    Не се комплексирай от други компании, които и тогава са се справяли по-добре.!!!! ti mai si super kompleksar !!! smeshen komentar !!!!
  • 6 jorj

    27 10 Отговор
    а я да видим къде са били Японските тояги по това време даже годината е 1965
    http://www.uniquecarsandparts.com.au/car_spotters_guide_japan_1965.htm
    ....

    ХАХАХА без коментар...

    Коментиран от #10

  • 7 G klasa

    31 24 Отговор
    benza e istinata vsichko drugo e kompromis.
  • 8 Дошо

    22 26 Отговор

    До коментар #2 от "инж. Денчев":

    Много си прав хората отдавна са го казали това.
    Сега казват : Мерцедес - като всички останали!
    Aма да знете нищо, че има куп дефекти пък Мерцедес има аааа такова история бе ахахахах

    Коментиран от #14, #28

  • 9 Пловдив

    19 7 Отговор
    Ей това на снимката е кола!
  • 10 Име:

    24 24 Отговор

    До коментар #6 от "jorj":

    И какво смешно видя в този Nissan president примерно?

    Коментиран от #11

  • 11 Da

    13 10 Отговор

    До коментар #10 от "Име:":

    Президента и мен ме радва.
  • 12 Име:

    14 7 Отговор
    Изобщо старите коли са били много готини я вижте Рено какви коли са правели на времето а сега какви правят (няма място за сравнение) http://www.renaultoloog.nl/autos-english.htm

    Коментиран от #26

  • 13 Георги

    4 4 Отговор
    Това оня ден го четох в "За рулем".
    http://www.zr.ru/a/346630/

    Коментиран от #15

  • 14 VW&Mercedes

    20 12 Отговор

    До коментар #8 от "Дошо":

    Doshe doshe avtomatite na mercedes sa sred nai dobrite v momenta a smelo moga da tvurdq che tezi do 2000y. sa nai nadejnite praveni nqkoga.Iziskvat samo gramotna podrujka.Sega da nemi kajesh che na nqkoe sunny ot 1993y autom. e po dobur ot da rechem na nqkoq C-klasse ot tazi godina aaaaaa.
  • 15 Георги

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Георги":

    В коментар 13 написах,че това е копирано от списание "За рулем".Иначе превода е добър.
    http://www.zr.ru/a/346630/
  • 16 biv6 fen na bmw

    13 12 Отговор
    tva e kolata kvi fiatove kvi rena kvi hondi te ako beha tolko dobri savetnici,ministri,deputati,durjavni glavi,6teha da se vozat i da pritejavat teh.ma ne e taka kato gledam druga marka im sluji.reno i fiat,hihihihihi,hahahahah,hohohohoho,huuuhuuuuhuuuu,opredeleno ni6to ob6to nemat s sklase......nikoga nqma da karam druga kola osven mercedes,ako nqmam finansi bih predpo4el da ne si zimam nekoi ko6nik i da vikam pred horata 4e mi var6i rabota 6tot taka govorat si4ki ma tva ne e taka.....

    Коментиран от #17

  • 17 Име:

    11 39 Отговор

    До коментар #16 от "biv6 fen na bmw":

    Според тебе всички хора са министри, депутати и държавни глави а? Недей да обиждаш фиатите и френските коли че ако почна да ти показвам такива коли от периода в който е направен тоя дървен мерцедес ще видиш колко са смешни немските коли. Защо ме принуждаваш да говоря против този истински мерцедес, който не е като днешните коли излезнали от заводите на МБ. И въпреки това има много други коли от тази епоха, който бих предпочел да имам в гаража си.
  • 18 RUMEN

    19 9 Отговор
    MERCEDES ZAVINAGI
  • 19 ГОШО

    13 12 Отговор
    АБЕ ВИЕ НЕ ВИЖДАТЕ ЛИ,ЧЕ ПИШЕ ПЪРВИЯ АВТОМАТ НА МБ,А НЕ В СВЕТА БЕ,ПРОЧЕТЕТЕ ПОСЛЕДНИТЕ ТРИ РЕДА И ВИЖТЕ,ЧЕ НЕМЦИТЕ ПАК СА НАЗАД С МАТЕРИАЛА,ХОРАТА МНОГО ПРЕДИ ТЯХ СА СИ КАРАЛИ АВТОМАТИЦИТЕ :)))))))
  • 20 Sly

    7 17 Отговор
    Като са толкова големи, защо стартерите им са на Рено ?

    Коментиран от #39

  • 21 Monza_GSE

    9 19 Отговор
    Мога да кажа, че американците имат много по-добри автомати. Това, че не си виждал депутат примерно с Додж Чарджър или някой мустанг или нещо от този род просто това са спротни автомобили, а и се замисли дали мерцедес ще направят толкова здрав автомат, който да издържи 1000 коня от завода и ще издържи на доработки по мотора до 1700 и нагоре. Един пример Корвет Ц6 или Z06 и тем подобни просто мерцедес са един мерник.

    Коментиран от #55

  • 22 MERCEDES

    16 15 Отговор
    1-ta kola e MERCEDES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A ne qponski,frenski,amerikanski i drugi barutlqci !!!!!!!!

    Коментиран от #30

  • 23 stoxi

    8 4 Отговор
    samo nema4ko tova sa kolite .
  • 24 Kompressora

    10 4 Отговор
    Най добрата сред най добрите
  • 25 RENAULT F1

    6 23 Отговор
    РЕНО са правили автоматични скоростни кутии много преди мерцедес и не напразно са по напред по продажби www.renaultoloog.nl/autos-english.htm Все пак френсия комфорт на РЕНО е недостижим за германските марки ,колкото и да им е тъжно на някои

    Коментиран от #31, #32

  • 26 доцента

    3 10 Отговор

    До коментар #12 от "Име:":

    Браво пич съгласен съм,як сайт,Renault са яки
  • 27 Voith

    13 6 Отговор
    Нищо лично, но "колегата" Renault F1 няма как да сравнява тинята на автомобилостроенето Renault(ла.но) и върха Бенц. Може да се превива от яд цяла нощ. Оправи ми настроението. :D
  • 28 The Driver

    12 3 Отговор

    До коментар #8 от "Дошо":

    Ето малко история.Класическимерцедес от 70 те.Когато още бяха коли.Днес вече са скъпа имитация на някогашната марка.

    Коментиран от #49

  • 29 niki

    3 2 Отговор
    na twa mu wikam merzedes
  • 30 ГОШО

    6 6 Отговор

    До коментар #22 от "MERCEDES":

    хехех и до всички ,да ви кажа,че почти всичко което се лансира че е измислено от МБ не е вярно,а е рекламна лъжа да си продават гадните кочини.
    Прочетете тази статия:
    "Първият работоспособен парамобил бил създаден през 1769 година във Франция от артилерийския офицер Никола-Жозеф Кюно.
    През 1794 година вестителят на новата ера в развитието на транспорта заел достойно място в Парижкия музей на изкуствата и занаятите, а неговото изображение станало по-кьсно емблема на Съюза на автомобилните инженери във франция. Парамобильт на Никола-Жозеф Кюно е първата кола в света, задвижвана с двигател!"

    Коментиран от #42

  • 31 Mercedes-Benz

    15 4 Отговор

    До коментар #25 от "RENAULT F1":

    Рено са по-напред в продажби(може би) поради същата причина,заради която се купуват китайските ментета пред оригиналите - по-евтини са ;) Лека вечер!
  • 32 Wesd

    5 3 Отговор

    До коментар #25 от "RENAULT F1":

    phahahaaaaaaaa...
  • 33 niki

    9 4 Отговор
    ne zabrawyai 4e merzedes 6te slagat motori na reno

    Коментиран от #41

  • 34 mb

    7 4 Отговор
    Който е каръл мерцедес знае кое е най доброто и ако обичате не ми хжалете точно пък рено има много ама много по качествени марки от тоягата рено
  • 35 Деян

    7 10 Отговор
    Хора не спорете и не сравнявайте несъпоставими марки .Който е карал Мерцедес само той може да говори за тази марка !Чуството при пилотажа на Мерцедес е много особено и уникално.Не може да се сравнява нито с БМВ , нито с Ауди .Още по-малко другите марки.
  • 36 Niko

    5 4 Отговор
    Много ми е интересно като започнете да сравнявате С класа с ниско бюджетен автомобил.Всеки е наясно,че Мерцедес е символ на престиж и социален статус.Но за съжаление в Бг на МБ се качва куцо кьораво и сакато(без да обиждам хората в неравностойно положение).И то на коли в повечето случаи от миналият век и започва да дава мнение,как нямало друга марка.И аз съм съгласен,че МБ е икона,но да отричате всичко друго.....това е тесногърдие.Всеки автомобил си има своите плюсове и минуси.
  • 37 Drdr

    2 2 Отговор
    http://www.uniquecarsandparts.com.au/car_info_honda_s500_s600.htm
    Да, както виждаме на линка, японците тези години са много назад. Имат автомобил, който развива само 9500 rpm и е с почти 100кс/л.
  • 38 Mercedes-BG

    7 3 Отговор
    Много ми е интересно като започнете да сравнявате С класа с ниско бюджетен автомобил.Всеки е наясно,че Мерцедес е символ на престиж и социален статус. Nqkoi se samo zabravqt 4e sam 4uval go sravnqvat s fiat bravo ..... koeto e smeshno napravo
  • 39 Mercedes-BG

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "Sly":

    q kaji 6to sqko reno mqsa na pejo .... s razli4ni emblemi samo ...
  • 40 user

    7 4 Отговор
    Прекрасен екземпляр от чудесните за Мерцедес и клиентите му времена, когато инженерите решаваха кое и как да се произвежда, а не дантелените мениджърчета с техните "ценово ориентирани продукти". Цялата автомобилна история е пълна с подобни Мерцедесови нововъведения и техните безкомпромисно качество и легендарна надеждност ! Свалям шапка на инженерите, които създадоха подобни автомобили - всички те заслужават уважение за това, че движеха прогреса на автомобилната индустрия и повишаваха стандартите за качество и надеждност в автомобилите. За съжаление 1995 г. новият мениджмънт на Щутгартската компания тотално се подигра с близо 100 годишните успехи на Мерцедес, като взе решение да произвежда нискокачествени и ненадеждни автомобили, като стремежа към инженерно съвършенство бе заменен от стремеж към бързи печалби от евтините материали и нископлатеният труд на гастербайтерите в заводите им, като се разчита единствено на емблемата, която до 1995 г. бе символ на престиж и недостижимо качество. Последвалите провали в лицето на W210, W211, W203, W163, W168 и всички техни производни отдръпнаха голяма част от клиантелата на Мерцедес, наредиха ги на последните места по качество и задоволство на клиентите и дадоха възможност на конкуренцията от БМВ и Ауди да ги задмине във абсолютно всяко едно отношение и да се стигне до днешните времена, когато Мерцедес е на последно място по продажби, по качество и по задоволство на клиентите от петте Немски премиум марки - БМВ, Ауди, Порше и Ягуар. Унизително е за всички, които са имали удоволствието да притежават Мерцедеси, проектирани и изработени преди печалната 1995 г. ! Лично аз се надявам некадърниците от Щутгарт, които са виновни за тези унижения да си получат заслуженото и отнтово да дойдат времената, когато важеше поговорката Мерцедес и всички останали, сега просто произвеждат евтина и помпозна конфекция на цената на качествени уникати само и единствено заради емблемата !

    Коментиран от #47

  • 41 Mercedes-BG

    4 2 Отговор

    До коментар #33 от "niki":

    6te slagat kat ne im se zanimava s divgateli pod 2000kb a reno 6te se radva 4e ima za golemite si klasove dvigatel na mercedes daje infinity 6te badat s dvigateli ot AMG ......
  • 42 user

    2 3 Отговор

    До коментар #30 от "ГОШО":

    Гошко - първият двигател с пара е създаден от французи, но първият бензинов и първият дизелов - от немци, вероятно си чувал за цикъла на Ото, за Карл Бенц и Готлиб Даймлер ! Затова, щом смяташ че французите са открили първият работоспособен двигател отиди при дилър на френски автомобили и попитай дали предлагат автомобил с парен двигател. Тъй като ще получиш отказ ти остава възможността да си закупиш френски автомобил с двигател създаден от ... немци ! Това, което Германците са го създали се използва и до днес, като само се доусъвършенства, останалите открития просто са плява и не стават за практическо приложение ! А за любителите на паровите френски автомобили има музеи - за друго не стават техните изобретения !

    Коментиран от #43

  • 43 Дошо

    4 5 Отговор

    До коментар #42 от "user":

    Жалко, че света се е подвел по германското изобретение, което използва един изключително необходим на човечеството ресурс като петрола и то свръх неефективно.ДВГ с КПД 35% е най-нискоефективния двигател, а заради него ценен ресурс е хвърлен на вятъра.Tа не ми излизай с разни номера за немските изобретатели.ЗАради това ,,гениално" тяхно откритие петрола е оползотворен за една велика глупост - ДВГ

    Коментиран от #45

  • 44 р.

    4 2 Отговор
    много се карате бе хора.всяко стадо си има черна уфцъ ! искам да кажа ,че всяка марка има успешни и не чак до там успешни модели. не съм привърженик на мерцедес ,но смятам ,че тази кола е сред успешните им .
  • 45 дошльо

    3 2 Отговор

    До коментар #43 от "Дошо":

    Ти вече и против петрола ли взе да мрънкаш? Можеш да опиташ с колело или с кракомобила. А ако можеш да си го позволиш се вози с балон или безмоторен делтапланер

    Коментиран от #46

  • 46 Дошо

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "дошльо":

    не се напъвай да мислиш, личи че не ти се отдава
  • 47 КУРТИ

    3 3 Отговор

    До коментар #40 от "user":

    ЯГУАР Е АНГЛИЙСКА МАРКА, КОЯТО В МОМЕНТА Е ПОД РЪКОВОДСТВОТО НА ФОРД !

    Коментиран от #48

  • 48 :)

    4 0 Отговор

    До коментар #47 от "КУРТИ":

    Вече не продадоха я на индийци.
  • 49 niki

    2 3 Отговор

    До коментар #28 от "The Driver":

    merzedesa be6e merzedes oba4e padna meteorit w mexikanskiya zaliw i izbi dinozawrite
  • 50 RENAULT F1

    2 4 Отговор
    http://www.renaultoloog.nl/autos-english.htm Прочетете и приемете истината,РЕНО са правили и в миналото НАЙ-ПРЕСТИЖНИТЕ КОЛИ ЗА ПЕТРОЛНИТЕ МАГНАТИ,прочетете текста има ел.преводач:).И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ЧЕ НАЙ ПРЕСТИЖНИТЕ АВТОМОБИЛИ НА МЕРЦЕДЕС от серия К са дело на френски дезайнер.
  • 51 ученика

    2 7 Отговор
    RENAULT shte izpraviat mercedes otnowo na kraka
  • 52 CITRO

    6 7 Отговор
    Когато ситроен правиха коли като космически кораби,количките на мецедес изглеждаха като магарешки каручки(КАКВИТО СА И ДО ДНЕС)
  • 53 MitkoVn

    9 0 Отговор
    Доста време карах Мерцедес Е300д автомат 97г. - мога да споделя че скоростната кутия е много добра,но след като го продадох и реших да си купя по-нов Мерцедес установих че всички Мерцедеси(а и повечето нови коли) след 2002г. не стават за нищо - ненадеждни,скъпи,скъпо окачване,вътре са сглобени от гадна пластмаса и имитации на дърво,развалят се още докато са в гаранция!!Особено съм отвратен от С-класа W203!E-klasa W211 е красив автомобил и вътре и вън но с много много скъпа подръжка,така че колеги купувайте стари класически автомобили и няма да сбъркате!

    Коментиран от #54, #56

  • 54 niki

    3 1 Отговор

    До коментар #53 от "MitkoVn":

    mnogo to4no ako sam postawen pred dilema stara 6kola ili nowa 6te izbera starata
  • 55 Трът

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Monza_GSE":

    Напълно съм съгласен!
    Мерцедес до преди 30 години правеше здрави автомобили - това е ясно на всички.
    Когато мерцедес имаше здрав четиристепенен автомат, японците и американците също имаха здрави четиристепени автомати.
    Когато Мерцедес имаше здрав петстепенен автомат (но не толкова здрав, колкото 4ри степенния), японците също имаха здрав 5ст. автомат, както и ZF, но на американците беше по зле.
    Със седем степенния, мерцедес се издъниха, доста е калпав, ресурса е заложен предварително.
    От 2003 година, всяка година качеството на Мерцедес пада, на всички детайли.
    Преди се правеха от инженери, сега от маркетингови директори.
    Преди продаваше качеството на марката, сега - визия, дизайн, и всичко е евтини материали, но изглеждащи добре.
    И за тези, които плюят срещу Рено - в момента всички бензинови двигатели на Мерцедес се произвеждат и сглобяват в завод на Рено.
    Това не е тайна и всеки, може да се разрови, и да провери!
    Относно скоростите - в момента ZF произвеждат автоматите на Мерцедес. И това не е тайна.
    Това, което беше, тази марка отдавна не е и си промени приоритетите, и политиката.
    Останаха само феновете, които не са се сблъсквали със съвременната действителност и живеят със старата слава на марката и "престижа" на лъскавата коруба.
  • 56 Трът

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "MitkoVn":

    Съгласен съм с теб!
    W203 е безобидно евтин, сравнение с W204 и W205.
    При W203/W209 има все още какво да се подбере, като двигатели и скорости.
    Пример: М271 - C180,C/CLK 200, 230 kompressor - смяна на верига на около 100 хил. км, и два датчик. Това са му проблемите, като цяло. Изключения и изолирани случай, винаги има, както и много километри.
    C/CLK 220 /270 там където горивото е хубаво са безпроблемни. Виждал съм на по 900хил и над милион километра от тях.
    320cdi R6 при Е клас също е добър, но V6 CDI е мекичък, вече.
    Следващото поколение 220CDI (този с веригата отзад), там нещата са различни. Единици са с ресурс над 300 хил. км.
    Най - новите, едвам издържат гаранцията.
    При лошо масло и гориво, често не издържат.
    Дизелите имат едни датчици в резервоара, които често дефектират. Не влияят на автомобила по никакъв начин, но лампата свети на таблото. Цена 1400лв!
    И още много мога да изреждам......
    Най евтино е да я купиш, после идват проблемите.
    Тук не е до късмет, защото ресурса е заложен от завода!
    Колкото е по - нов, толкова е по - евтин, като материали, но лъскав.