Точно преди 50 години, през август 1961-ва, Mercedes-Benz пуска на пазара първия си лек автомобил, оборудван с хидромеханична трансмисия собствено производство. Всъщност автоматичната скоростна кутия на Mercedes-Benz е можела да се поръчва и няколко месеца по-рано, но като допълнително оборудване към модела 220SE, който се произвежда от 1959-а до 1965 година.
Mercedes-Benz 220SE b (W111/3) разполага с редови шестцилиндров двигател с обем 2.2 литра и мощност 120 к.с. и се смята за родоначалник на съвременната S-Klasse. От август 1961 година автоматикът, който представлява хидромуфа и четиристепенна планетарна кутия, влиза в базовото оборудване на 300SE (W111).
За Mercedes-Benz разработката на хидромеханична скоростна кутия е въпрос на престиж по онова време. Още една от причините е желанието на компанията да се избави от зависимостта на тогавашния лидер в областта Borg-Warner, която доставя автоматични трансмисии за много от марките на пазара.
За щутгартци било недопустимо техните модели W186 IV и W189 да бъдат оборудвани със същата тристепенна автоматична скоростна кутия Three-band Borg-Warner, която се монтира както на бюджетния Ford Taunus 17M, така и на представителните модели на Jaguar.
Недостатъкът на автоматичната трансмисия на Mercedes-Benz обаче е, че кутията е снабдена с хидромуфа, а не с хидротрансформатор, което не й позволява да променя въртящия момент при сериозно натоварване. Въпреки това производството стартира с пълна сила, като за целта от ноември 1961 година е създаден специален отдел, позициониран в Хеделфинген.
По онова време освен Mercedes-Benz собствени автоматични скоростни кутии произвеждат още FIAT и Renault, като трансмисията на италианците е по лиценз на Borg-Warner. Днес Mercedes-Benz е единствената компания в Европа, която произвежда сама автоматичните си скоростни кутии.
11 Август, 2011 18:19 20 427 56
Първият автомат на Mercedes-Benz
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Mercedes-BG
16:05 08.09.2011
2 инж. Денчев
Коментиран от #8
16:05 08.09.2011
3 maksito
16:05 08.09.2011
4 Ogi
Коментиран от #5
16:05 08.09.2011
5 Mercedes-BG
До коментар #4 от "Ogi":
Не се комплексирай от други компании, които и тогава са се справяли по-добре.!!!! ti mai si super kompleksar !!! smeshen komentar !!!!16:05 08.09.2011
6 jorj
http://www.uniquecarsandparts.com.au/car_spotters_guide_japan_1965.htm
....
ХАХАХА без коментар...
Коментиран от #10
16:05 08.09.2011
7 G klasa
16:05 08.09.2011
8 Дошо
До коментар #2 от "инж. Денчев":
Много си прав хората отдавна са го казали това.Сега казват : Мерцедес - като всички останали!
Aма да знете нищо, че има куп дефекти пък Мерцедес има аааа такова история бе ахахахах
Коментиран от #14, #28
16:05 08.09.2011
9 Пловдив
16:05 08.09.2011
10 Име:
До коментар #6 от "jorj":
И какво смешно видя в този Nissan president примерно?Коментиран от #11
16:05 08.09.2011
11 Da
До коментар #10 от "Име:":
Президента и мен ме радва.16:05 08.09.2011
12 Име:
Коментиран от #26
16:05 08.09.2011
13 Георги
http://www.zr.ru/a/346630/
Коментиран от #15
16:05 08.09.2011
14 VW&Mercedes
До коментар #8 от "Дошо":
Doshe doshe avtomatite na mercedes sa sred nai dobrite v momenta a smelo moga da tvurdq che tezi do 2000y. sa nai nadejnite praveni nqkoga.Iziskvat samo gramotna podrujka.Sega da nemi kajesh che na nqkoe sunny ot 1993y autom. e po dobur ot da rechem na nqkoq C-klasse ot tazi godina aaaaaa.16:05 08.09.2011
15 Георги
До коментар #13 от "Георги":
В коментар 13 написах,че това е копирано от списание "За рулем".Иначе превода е добър.http://www.zr.ru/a/346630/
16:05 08.09.2011
16 biv6 fen na bmw
Коментиран от #17
16:05 08.09.2011
17 Име:
До коментар #16 от "biv6 fen na bmw":
Според тебе всички хора са министри, депутати и държавни глави а? Недей да обиждаш фиатите и френските коли че ако почна да ти показвам такива коли от периода в който е направен тоя дървен мерцедес ще видиш колко са смешни немските коли. Защо ме принуждаваш да говоря против този истински мерцедес, който не е като днешните коли излезнали от заводите на МБ. И въпреки това има много други коли от тази епоха, който бих предпочел да имам в гаража си.16:05 08.09.2011
18 RUMEN
16:05 08.09.2011
19 ГОШО
16:05 08.09.2011
20 Sly
Коментиран от #39
16:05 08.09.2011
21 Monza_GSE
Коментиран от #55
16:05 08.09.2011
22 MERCEDES
Коментиран от #30
16:05 08.09.2011
23 stoxi
16:05 08.09.2011
24 Kompressora
16:05 08.09.2011
25 RENAULT F1
Коментиран от #31, #32
16:05 08.09.2011
26 доцента
До коментар #12 от "Име:":
Браво пич съгласен съм,як сайт,Renault са яки16:05 08.09.2011
27 Voith
16:05 08.09.2011
28 The Driver
До коментар #8 от "Дошо":
Ето малко история.Класическимерцедес от 70 те.Когато още бяха коли.Днес вече са скъпа имитация на някогашната марка.Коментиран от #49
16:05 08.09.2011
29 niki
16:05 08.09.2011
30 ГОШО
До коментар #22 от "MERCEDES":
хехех и до всички ,да ви кажа,че почти всичко което се лансира че е измислено от МБ не е вярно,а е рекламна лъжа да си продават гадните кочини.Прочетете тази статия:
"Първият работоспособен парамобил бил създаден през 1769 година във Франция от артилерийския офицер Никола-Жозеф Кюно.
През 1794 година вестителят на новата ера в развитието на транспорта заел достойно място в Парижкия музей на изкуствата и занаятите, а неговото изображение станало по-кьсно емблема на Съюза на автомобилните инженери във франция. Парамобильт на Никола-Жозеф Кюно е първата кола в света, задвижвана с двигател!"
Коментиран от #42
16:05 08.09.2011
31 Mercedes-Benz
До коментар #25 от "RENAULT F1":
Рено са по-напред в продажби(може би) поради същата причина,заради която се купуват китайските ментета пред оригиналите - по-евтини са ;) Лека вечер!16:05 08.09.2011
32 Wesd
До коментар #25 от "RENAULT F1":
phahahaaaaaaaa...16:05 08.09.2011
33 niki
Коментиран от #41
16:05 08.09.2011
34 mb
16:05 08.09.2011
35 Деян
16:05 08.09.2011
36 Niko
16:05 08.09.2011
37 Drdr
Да, както виждаме на линка, японците тези години са много назад. Имат автомобил, който развива само 9500 rpm и е с почти 100кс/л.
16:05 08.09.2011
38 Mercedes-BG
16:05 08.09.2011
39 Mercedes-BG
До коментар #20 от "Sly":
q kaji 6to sqko reno mqsa na pejo .... s razli4ni emblemi samo ...16:05 08.09.2011
40 user
Коментиран от #47
16:05 08.09.2011
41 Mercedes-BG
До коментар #33 от "niki":
6te slagat kat ne im se zanimava s divgateli pod 2000kb a reno 6te se radva 4e ima za golemite si klasove dvigatel na mercedes daje infinity 6te badat s dvigateli ot AMG ......16:05 08.09.2011
42 user
До коментар #30 от "ГОШО":
Гошко - първият двигател с пара е създаден от французи, но първият бензинов и първият дизелов - от немци, вероятно си чувал за цикъла на Ото, за Карл Бенц и Готлиб Даймлер ! Затова, щом смяташ че французите са открили първият работоспособен двигател отиди при дилър на френски автомобили и попитай дали предлагат автомобил с парен двигател. Тъй като ще получиш отказ ти остава възможността да си закупиш френски автомобил с двигател създаден от ... немци ! Това, което Германците са го създали се използва и до днес, като само се доусъвършенства, останалите открития просто са плява и не стават за практическо приложение ! А за любителите на паровите френски автомобили има музеи - за друго не стават техните изобретения !Коментиран от #43
16:05 08.09.2011
43 Дошо
До коментар #42 от "user":
Жалко, че света се е подвел по германското изобретение, което използва един изключително необходим на човечеството ресурс като петрола и то свръх неефективно.ДВГ с КПД 35% е най-нискоефективния двигател, а заради него ценен ресурс е хвърлен на вятъра.Tа не ми излизай с разни номера за немските изобретатели.ЗАради това ,,гениално" тяхно откритие петрола е оползотворен за една велика глупост - ДВГКоментиран от #45
16:05 08.09.2011
44 р.
16:05 08.09.2011
45 дошльо
До коментар #43 от "Дошо":
Ти вече и против петрола ли взе да мрънкаш? Можеш да опиташ с колело или с кракомобила. А ако можеш да си го позволиш се вози с балон или безмоторен делтапланерКоментиран от #46
16:05 08.09.2011
46 Дошо
До коментар #45 от "дошльо":
не се напъвай да мислиш, личи че не ти се отдава16:05 08.09.2011
47 КУРТИ
До коментар #40 от "user":
ЯГУАР Е АНГЛИЙСКА МАРКА, КОЯТО В МОМЕНТА Е ПОД РЪКОВОДСТВОТО НА ФОРД !Коментиран от #48
16:05 08.09.2011
48 :)
До коментар #47 от "КУРТИ":
Вече не продадоха я на индийци.16:05 08.09.2011
49 niki
До коментар #28 от "The Driver":
merzedesa be6e merzedes oba4e padna meteorit w mexikanskiya zaliw i izbi dinozawrite16:05 08.09.2011
50 RENAULT F1
16:05 08.09.2011
51 ученика
16:05 08.09.2011
52 CITRO
16:05 08.09.2011
53 MitkoVn
Коментиран от #54, #56
16:05 08.09.2011
54 niki
До коментар #53 от "MitkoVn":
mnogo to4no ako sam postawen pred dilema stara 6kola ili nowa 6te izbera starata16:05 08.09.2011
55 Трът
До коментар #21 от "Monza_GSE":
Напълно съм съгласен!Мерцедес до преди 30 години правеше здрави автомобили - това е ясно на всички.
Когато мерцедес имаше здрав четиристепенен автомат, японците и американците също имаха здрави четиристепени автомати.
Когато Мерцедес имаше здрав петстепенен автомат (но не толкова здрав, колкото 4ри степенния), японците също имаха здрав 5ст. автомат, както и ZF, но на американците беше по зле.
Със седем степенния, мерцедес се издъниха, доста е калпав, ресурса е заложен предварително.
От 2003 година, всяка година качеството на Мерцедес пада, на всички детайли.
Преди се правеха от инженери, сега от маркетингови директори.
Преди продаваше качеството на марката, сега - визия, дизайн, и всичко е евтини материали, но изглеждащи добре.
И за тези, които плюят срещу Рено - в момента всички бензинови двигатели на Мерцедес се произвеждат и сглобяват в завод на Рено.
Това не е тайна и всеки, може да се разрови, и да провери!
Относно скоростите - в момента ZF произвеждат автоматите на Мерцедес. И това не е тайна.
Това, което беше, тази марка отдавна не е и си промени приоритетите, и политиката.
Останаха само феновете, които не са се сблъсквали със съвременната действителност и живеят със старата слава на марката и "престижа" на лъскавата коруба.
06:59 18.02.2021
56 Трът
До коментар #53 от "MitkoVn":
Съгласен съм с теб!W203 е безобидно евтин, сравнение с W204 и W205.
При W203/W209 има все още какво да се подбере, като двигатели и скорости.
Пример: М271 - C180,C/CLK 200, 230 kompressor - смяна на верига на около 100 хил. км, и два датчик. Това са му проблемите, като цяло. Изключения и изолирани случай, винаги има, както и много километри.
C/CLK 220 /270 там където горивото е хубаво са безпроблемни. Виждал съм на по 900хил и над милион километра от тях.
320cdi R6 при Е клас също е добър, но V6 CDI е мекичък, вече.
Следващото поколение 220CDI (този с веригата отзад), там нещата са различни. Единици са с ресурс над 300 хил. км.
Най - новите, едвам издържат гаранцията.
При лошо масло и гориво, често не издържат.
Дизелите имат едни датчици в резервоара, които често дефектират. Не влияят на автомобила по никакъв начин, но лампата свети на таблото. Цена 1400лв!
И още много мога да изреждам......
Най евтино е да я купиш, после идват проблемите.
Тук не е до късмет, защото ресурса е заложен от завода!
Колкото е по - нов, толкова е по - евтин, като материали, но лъскав.
07:33 18.02.2021