Първото с което трябва да започнете е проверка на сервизната документация на превозното средство. То трябва да има такава. Въз основа на датата, на която автомобилът е слязъл от поточната линия и пробегът между първоначалните задължителни обслужвания, записани в нея, можете приблизително да определите дали показанията на километража да реални.
В днешно време обаче е най-добре да се използват съществуващи бази данни и да се проверяват автомобилите по VIN-код. Цената на такива проверки винаги оправдава надеждността на бъдеща покупка, а в много от случаите такива проверки са налични и безплатно в мрежата. Но и тук има нюанс, че не всички автомобили могат да бъдат проверени по този начин.
Мониторингът или периодичното следене на сайтовете за продажба на употребявани автомобили също е важен. Ако една и съща кола се намира в повече от една обява и пробегът не съответства, можем да говорим за измама.
Можете за прецените дали пробегът е реален по състоянието на детайли от интериора. Волан педали, скоростен лост, тапицерия и т.н. трябва да се гледат внимателно. Ако са много износени, а километрите са малко, това означава, че не са реални. Ако пък са чисто нови (претапицирани или сменени), а километрите са повечко, това също говори за измама.
Най-добре е обаче реалният пробег на автомобила да бъде намерен с помощта на OBD скенера в блоковете за управление. Не, че и това е стопроцентова гаранция, но е добре да се направи.
Всички неизправности в електрониката трябва служат като предупреждение. Те са обвързани с определен пробег. Чрез свързване към диагностичния уред е лесно да се види на колко километра е възникнала повредата. Може да се сравни и с пробега, показан на скоростомера.