Отидете към основна версия

10 040 58

Първа информация за следващото BMW 3er

  • bmw-
  • 3er-
  • m3-
  • детройт 2012-
  • женева 2012,

Официалната премиера на новата баварска трета серия се очаква с голям интерес от многобройните фенове на марката. Дебютът е насрочен за януари следващата година в Детройт, а два месеца по-късно следващото BMW 3er ще бъде показано и в Женева. Още сега обаче автомобилът е напълно завършен, макар много от детайлната информация за него се пази в тайна.

По темата обаче вече са известни някои данни, които ще се опитаме да обобщим в следващите редове. На този етап новата трета серия, обозначена с вътрешнозаводски индекс F30, преминава огромно количество тестове. По традиция първоначално ще се появи седанът, а след него на бял свят ще излязат комбито, купето и кабриолетът.

Освен традиционните версии баварците подготвят и още две разновидности. Първата - GranCoupе - ще представлява спортно купе с четири врати, а втората с индекс 3GT ще съчетава в себе си функционалността на еднообемен автомобил и качествата на "паркетен" кросоувър. Няма да се размине и без култовата М-версия на модела.

За последната се знае, че ще разполага с мощност 450 к.с., а максималният въртящ момент ще нарастне от 400 до 542 Нм. Новото BMW M3 ще дебютира през 2014 година. Иначе стандартната версия ще поскъпне с 4%, но повишението на цената е заради значително по-богатото базово оборудване.

Външно новата тройка ще прилича на по-големия си брат 5er, но в нея ще има и стилистични елементи от новата първа серия. Най-характерният иновационен детайл в екстериора на автомобила ще е неговата предница, при която дизайнерите са използвали класически мотиви от т.нар. "паст на акула", появила се за първи път през 1975 година при модела BMW 3er Е21.

По отношение на интериора е известно, че благодарение на увеличеното с 50 мм междуосие и използването на иновационни структурни елементи в салона, разстоянието на втория ред седалки вече ще е доста по-голямо. Междуосието на GranCoupе и 3GT ще е още по-голямо (+75 мм).

Размерът на задните врати ще бъде увеличен, а въпреки нарастването на габаритите масата на автомобила ще бъде снижена значително. Що се отнася до двигателите, то се знае, че бройката им ще е 11. Базов ще е 1.6 литров бензинов (съвместна разработка на BMW и PSA), който благодарение на турбокомпресор ще развива 150 к.с. Тази модификация ще носи индекс 318i.

Главният акцент обаче ще падне върху двулитровия бензинов мотор, който ще се предлага във варианти с 180 к.с. (320i), 210 к.с. (325i) и 245 к.с. (328i). Най-мощният бензинов мотор (след този на модификацията М разбира се) ще е шестцилиндров с мощност 306 к.с. Индексът на тази версия ще е 335i.

Дизелите ще започват от 122 к.с. (316d), а комуто тази мощ се струва ведостатъчна инженерите от Мюнхен ще предложат и двулитров агрегат с мощност 143 и 184 к.с. Ще има и три модификации на трилитров дизел с 204 к.с. (325d), 245 к.с. (330d) и 286 к.с. (335d).

Всички мотори без изключение ще се оборудват с шестстепенни механични скоростни кутии, като ще може да се поръчва и осемстепенната автоматична трансмисия на ZF. Въртящият момент ще се предава на задните колела, но ще има и три варианта със системата xDrive - 328iX, 320dX и 330iX.

В гамата на новата трета серия ще има и хибрид. Тази разновидност ще разполага с двулитров бензинов мотор и електродвигател. Динамиката на BMW 3 ActiveHybrid ще е съизмерима с тази на 335i, а разходът на гориво - с този от 316d. Батериите обаче ще се зареждат само от работата на двигателя.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини