Отидете към основна версия

7 855 0

Polo IV - с по-различен поглед - Ноември 2000

  • volkswagen-
  • volkswagen polo-
  • polo iii-
  • polo iv

Точно след една година на автомобилния пазар отново ще се появи наследник на Volkswagen Polo. Този път става въпрос за изцяло ново поколение на модела.

Каросерията на четвъртата генерация ще бъде не само по-дълга, по-широка и по-висока, но ще предлага по-голямо вътрешно пространство. Планираното от стратезите на концерна постепенно оформяне на Polo като отделен моделен ред обаче, няма да се осъществи. Или поне не с това поколение.
Polo IV ще се предлага с три или пет врати, но само толкова. Вариантите седан, купе и комби са свалени от производствената програма. Основната причина за това е, че конструираните съвместно със Seat Classic (седан) и Variant (комби) не бяха особено успешни на пазара. Както и преди обаче във Волфсбург държат да осъществят идеята Polo Spider, който ще се появи през пролетта на 2003 г.

Под ламарините новото Polo почти не се отличава от Skoda Fabia. Именно на Fabia се падна да изиграе пионерска роля в използването на новата платформа на концерна, наречена PQ24, от която (след 2002 г.) ще се възползва и Seat. Малката Skoda е един от най-просторните автомобили в своя клас, а Polo IV я следва плътно по петите по този показател.

При междуосие 2.44 м. и по-голяма дължина с 10 см., дори отзад новият Volkswagen предлага приемливо пространство. Непроменени остават вместимостта на багажника (245 л) и резервоара (45 л).
Новата каросерия придава на Polo по-модерно и по-солидно излъчване. Двойните кръгли фарове гарантират самостоятелна физиономия на модела, която в дизайнерската йерархия се вмества идеално между Lupo (два големи и два много малки кръгли фара) и Golf (два почти еднакви кръгли фара, поставени под общ капак).
На полегатата задна част се дължи сериозното подобрение в аеродинамиката - в сравнение със сегашното Polo, въздушното съпротивление пада от 0.32 на 0.285. Въпреки минимално по-голямото челно съпротивление, компактният Volkswagen се “бори” значително по-лесно с вятъра от своите конкуренти.

В техническо отношение Polo IV се отличава съвсем слабо от Polo III. Единствената по-съществена разлика е в задната ос, където е увеличено разстоянието между гумите, тъй като не се предвижда модификация с перманентно задвижване на четирите колела 4motion.

Нов е софтуерът, който трябва да се грижи за по-добра стабилност на автомобила. Оборудването може да включва антиблокираща спирачна система (ABS), електронно разпределение на спирачната сила (EBV), стабилизиращата програма (ESP), контрол на приплъзването (ASR) и блокиращ диференциал (EDS). Освен това, Polo ще разполага с по-широки гуми, хидравлика на волана и дискови спирачки при почти всички модификации.
В областта на пасивната сигурност новият модел се оборудва с четири въздушни възглавници, но не се предвиждат такива за глава. Срещу допълнително заплащане се монтират ксенонови светлини и чистачки със сензор за дъжд.

Разбира се, особено място сред модификациите на Polo ще има новото GTI, което наистина заслужава това легендарно обозначение. Външно GTI ще се познава по сравнително скромните спойлери, 15-цоловите гуми и полираните алуминиеви джанти. Окачването на спортиста е с 20 мм по-ниско и много по-стегнато. Първоначално Volkswagen смятаха да оборудват този модел с 2.3-литровия V5 (170 к. с.), но след това се спряха на 1.8-литровото турбо (Audi TT), което развива 180 к. с. Покачването на мощността до 225 к. с. не би било никакъв проблем, но без перманентно предаване на всички колела, многото конски сили трудно могат да бъдат озаптени. Polo GTI ще достига до 100 км/ч за 7.5 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч. Средният разход на гориво се вмества под седем литра. Планира се цената на автомобила да бъде доста под 40 000 DM.

За останалите модели са предвидени следните двигатели:
- 1.2 л, 8V, 55 к. с.
- 1.2 л, 16V, 65 к. с.
- 1.4 л, 16V, 75 к. с.
- 1.4 л, 16V, 100 к. с.
- 1.4 л, TDI (3 цилиндъра), 75 к. с.
- 1.9 л, SDI, 8V, 64 к. с.
- 1.9 л, TDI-PD, 8V, 100 к. с.

Едва през второто тримесечие на 2002 г. ще се появи мощният PD-дизел (помпа-дюза) със 130 к. с. За тогава е планирана и появата на бензина с директно впръскване FSI. 1.4-литровата версия развива 85 к. с., 1.6-литровата даже 115 к. с. Наготово от предшественика се взима четиристепенната автоматична скоростна кутия, която може да се комбинира с двете 75 к. с.-машини.

Петър Иванов

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини