Британската компания Fering Technologies, основана от бившия инженер на McLaren и Ferrari Бен Скот-Гедес, представи хибридно SUV, наречено Pioneer. Всъдеходът се отличава с необичаен дизайн, ниско тегло и невероятен пробег без зареждане с гориво - цели седем хиляди километра. По идея на създателите, такава кола трябва да интересува предимно пътуващите, полярните изследователи и аварийно -спасителните служби.
Изпълнителният директор на Fering Technologies Бен Скот-Гедес е работил с Гордън Мъри по култовата кола McLaren F1 и състезателния GTR, както и по създаването на спиращия дъха Caparo T1. Но новият му проект е безкрайно далеч от света на суперкарите. Скот-Гедес иска да пусне "модулен, силно адаптивен SUV", който може да бъде конфигуриран и надграден, за да отговори на специфични нужди, включително големи промени в силовите агрегати.
Основната цел обаче все още е да се създаде безкомпромисна машина, способна да измине до седем хиляди километра с едно зареждане. Част от това се постига с необичаен дизайн: Pioneer се основава на алуминиева рама с отделни композитни елементи, а външните панели - поне част от тях - са изработени от платно, устойчива на износване тъкан, използвана за шиене на трекинг обувки.
Всъдеходът се задвижва от хибридна инсталация от последователен тип с два електродвигателя, осигуряващи 600 Нм въртящ момент. Те се захранват от батерия с неназован капацитет, сглобена от литиево-титанови клетки: въпреки че имат по-нисък специфичен капацитет от литиево-йонния, те са по-пригодени за работа при екстремни метеорологични условия (до -50 °). На електрическа тяга Pioneer изминава малко повече от 80 километра - останалото се осигурява от малък двигател с вътрешно горене.
Ролята на „удължаване на пробега“ в Pioneer е отредена на трицилиндров 800-кубиков двигател, задвижван от биодизел (горивото е в няколко резервоара). При нормални условия двигателят с вътрешно горене се превръща в генератор, който произвежда електричество за захранване на електродвигателите и за зареждане на батерията. Моторът действа и като резервен източник на енергия, например, когато машината се изкачва по стръмен хълм или преодолява трудна скалиста местност.
Освен това авторите на проекта заявяват, че автомобилът е оборудван с портални главини и механични диференциали, а максималният му просвет е 800 милиметра. Всъдеходът може да се изкачва по хълмове с наклон от 60 процента и да преодолява половинметрови первази, както и да преминава през бродове с дълбочина до 1.4 метра. Товароносимостта е равна на собственото му тегло - 1500 килограма. А от динамичните характеристики се знае само максималната скорост - 125 километра в час.
Прототипът на Pioneer вече се тества, а първите частни и търговски клиенти дори успяха да оценят колата. Fering Technologies обещава да започне серийно сглобяване на SUV-то през първата половина на 2022 г. Интересното е, че модулният дизайн улеснява смяната на задвижващите елементи: например в Южна Америка можете да използвате двигатели с биоетанол, в Азия - водородни горивни клетки.