Отидете към основна версия

33 603 61

Тест на BMW X6 M50d

  • bmw-
  • x6-
  • m-
  • m50d-
  • тест

Феновете на баварската марка добре знаят, че щом към моделното обозначение на един автомобил BMw има прикачена буквата "М", то става въпрос за най-наточената версия. Доскоро тази буква, която идва от думата Motorsport, се прикачаше само на най-мощните бензинови варианти на BMW. Сега обаче тя е налична и за дизеловите модификации на баварската компания. Най-мощният дизелов мотор се монтира и на автомобилите с повишена проходимост X5 и X6. Новият агрегат е построен на базата на стандартния трилитров дизел, но мощността му е увеличена до 381 к.с., а максималният въртящ момент е 750 Нм. Най-любопитното е, че той е снабден с три турбокомпресора, два малки и един голям. Екипът ни направи обстоен тест драйв на автомобил BMW, снабден с този иновационен двигател. По-конкретно става дума за модела X6, който в случая е обозначен като BMW X6 M50d. Ето и първоначалните ни впечатления.

 
Екстериор

Версията xDrive M50d има доста сходни екстериорни черти с най-мощния бензинов вариант Х6 М. Аеродинамичният обвес е подобен, а предният раздут капак е идентичен с този на Х6 М. Със същият размер са и демонстриращите мускули 20-цолови лети джанти. Основните различия по външния вид между дизеловата и бензинова наточени версии на Х6 се крият в окачването и в ауспухните накрайници. Последните са с правоъгълна форма при M50d.
Иначе моделът Х6 е познат от доста време. Характеризира се с масивни и динамични форми и на практика представлява интересна смесица между спортно купе с четири врати и автомобил с повишена проходимост. Едва ли екстериорната част се нуждае от повече обяснения. Дизайнът на Х6 е революционен и определено се харесва на голяма част от клиентите на подобни возила. Естествено има и такива, които не го одобряват, но както е добре известно всичко е въпрос на вкус.
 
Интериор

Вътре автомобилът не се различава много от останалите модели и модификации на BMW. Отличителните му черти отново са свързани с обозначението "М", което присъства на оборотомера, скоростния лост, праговете и волана. Най-мощната дизелова Х6-ица разполага с изключително информативен приборен панел, голяма част от който се управлява от т.нар. i-контролер. Седалките са подчертано спортно ориентирани. Разполагат с добре изразена странична опора и са по-скоро твърди. Това обаче не се отразява на ергономичността им. Пространството за водача и всички пасажери е оптимално, но не прекалено голямо. Багажникът също не е от най-големите, но за сметка на това е функционален. Един от малкото минуси в купето е свързан с доста полегатото и сравнително малко задно стъкло, заради което видимостта в средното огледало за обратно виждане е силно намалена. Качеството на изработка, както и самите материали обаче са на познатото за марката високо ниво.
 
Двигател и ходови характеристики

Както вече стана ясно X6 M50d разполага с трилитров дизелов мотор, който е снабден с три турбокомпресора. Най-общо казано нагнетателите са два малки и един голям. Именно наличието на три турбини осигурява уникална мощност във всички оборотни диапазони. Първият компактен нагнетател започва да работи на близки до празния ход обороти. Когато оборотите достигнат 1 500 в минута, в действие влиза голямото турбо. Първоначално то не работи с пълния си капацитет, като това става при 2 700 об/мин. Именно тогава се включва и второто компактно турбо, което още повече уплътнява въздуха преди попадането му в горивните камери. За оптималната работа на трите турбокомпресора е предвидена и система от клапани, която прецизно регулира силата на изгорелите газове и респективно подаването на въздух към камерите. Нови пиезо-дюзи пък вкарват нафтата с налягане от 2 200 бара. Резултатът е умопомрачителен. Ускорението е уникално, но най-голямо впечатление прави доускорението. Независимо от скоростта или оборотния режим, допълнителна мощ винаги е налична, при това действието и е осезателно.
Останалите възли и агрегати са добре напаснати на мощния дизелов мотор. Осемстепенната автоматична трансмисия превключва предавките почти неусетно, а окачването предлага по-скоро твърда, но същевременно комфортна возия. Основният плюс на X6 M50d е изключително малкия крен в завои с висока скорост. На планински път със завои колата стои като залепена за асфалта. За системата xDrive сме говорили много пъти. И тук тя се справя безпроблемно, независимо от пътната настилка и метеорологичните условия. Най-забележителното нещо при мощната дизелова х6-ица обаче е нейният разход. По каталог средното потребление на гориво е 7.7 литра нафта на 100 километра пробег. Ние навъртяхме близо 1 000 километра, без да се стремим да караме икономично, а борд компютърът отчете разход 8.2 литра на 100 километра. Изводите може да си направи всеки.
 
Цена

Дотук казаното може да се разгледа от някои и като реклама на автомобила. Той обаче е наистина изключителен. Динамиката е аналогична с тази на Х6 50i, но потреблението на гориво е почти наполовина по-малко. Разликата в цената на двете модификации обаче също е сериозна. Като цяло цената на X6 M50d е доста висока, но предвид иновациите, икономичността и уникалната динамика, може да се приеме като нормална. Все пак за средностатистическия българин си остава доста висока. Ето и базовата ценова листа на Х6.
На какви цени се продават употребяваните Х6-ици, можете да видите ТУК

 

 

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини