Феновете на баварската марка добре знаят, че щом към моделното обозначение на един автомобил BMw има прикачена буквата "М", то става въпрос за най-наточената версия. Доскоро тази буква, която идва от думата Motorsport, се прикачаше само на най-мощните бензинови варианти на BMW. Сега обаче тя е налична и за дизеловите модификации на баварската компания. Най-мощният дизелов мотор се монтира и на автомобилите с повишена проходимост X5 и X6. Новият агрегат е построен на базата на стандартния трилитров дизел, но мощността му е увеличена до 381 к.с., а максималният въртящ момент е 750 Нм. Най-любопитното е, че той е снабден с три турбокомпресора, два малки и един голям. Екипът ни направи обстоен тест драйв на автомобил BMW, снабден с този иновационен двигател. По-конкретно става дума за модела X6, който в случая е обозначен като BMW X6 M50d. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Версията xDrive M50d има доста сходни екстериорни черти с най-мощния бензинов вариант Х6 М. Аеродинамичният обвес е подобен, а предният раздут капак е идентичен с този на Х6 М. Със същият размер са и демонстриращите мускули 20-цолови лети джанти. Основните различия по външния вид между дизеловата и бензинова наточени версии на Х6 се крият в окачването и в ауспухните накрайници. Последните са с правоъгълна форма при M50d.
Иначе моделът Х6 е познат от доста време. Характеризира се с масивни и динамични форми и на практика представлява интересна смесица между спортно купе с четири врати и автомобил с повишена проходимост. Едва ли екстериорната част се нуждае от повече обяснения. Дизайнът на Х6 е революционен и определено се харесва на голяма част от клиентите на подобни возила. Естествено има и такива, които не го одобряват, но както е добре известно всичко е въпрос на вкус.
Интериор
Вътре автомобилът не се различава много от останалите модели и модификации на BMW. Отличителните му черти отново са свързани с обозначението "М", което присъства на оборотомера, скоростния лост, праговете и волана. Най-мощната дизелова Х6-ица разполага с изключително информативен приборен панел, голяма част от който се управлява от т.нар. i-контролер. Седалките са подчертано спортно ориентирани. Разполагат с добре изразена странична опора и са по-скоро твърди. Това обаче не се отразява на ергономичността им. Пространството за водача и всички пасажери е оптимално, но не прекалено голямо. Багажникът също не е от най-големите, но за сметка на това е функционален. Един от малкото минуси в купето е свързан с доста полегатото и сравнително малко задно стъкло, заради което видимостта в средното огледало за обратно виждане е силно намалена. Качеството на изработка, както и самите материали обаче са на познатото за марката високо ниво.
Двигател и ходови характеристики
Както вече стана ясно X6 M50d разполага с трилитров дизелов мотор, който е снабден с три турбокомпресора. Най-общо казано нагнетателите са два малки и един голям. Именно наличието на три турбини осигурява уникална мощност във всички оборотни диапазони. Първият компактен нагнетател започва да работи на близки до празния ход обороти. Когато оборотите достигнат 1 500 в минута, в действие влиза голямото турбо. Първоначално то не работи с пълния си капацитет, като това става при 2 700 об/мин. Именно тогава се включва и второто компактно турбо, което още повече уплътнява въздуха преди попадането му в горивните камери. За оптималната работа на трите турбокомпресора е предвидена и система от клапани, която прецизно регулира силата на изгорелите газове и респективно подаването на въздух към камерите. Нови пиезо-дюзи пък вкарват нафтата с налягане от 2 200 бара. Резултатът е умопомрачителен. Ускорението е уникално, но най-голямо впечатление прави доускорението. Независимо от скоростта или оборотния режим, допълнителна мощ винаги е налична, при това действието и е осезателно.
Останалите възли и агрегати са добре напаснати на мощния дизелов мотор. Осемстепенната автоматична трансмисия превключва предавките почти неусетно, а окачването предлага по-скоро твърда, но същевременно комфортна возия. Основният плюс на X6 M50d е изключително малкия крен в завои с висока скорост. На планински път със завои колата стои като залепена за асфалта. За системата xDrive сме говорили много пъти. И тук тя се справя безпроблемно, независимо от пътната настилка и метеорологичните условия. Най-забележителното нещо при мощната дизелова х6-ица обаче е нейният разход. По каталог средното потребление на гориво е 7.7 литра нафта на 100 километра пробег. Ние навъртяхме близо 1 000 километра, без да се стремим да караме икономично, а борд компютърът отчете разход 8.2 литра на 100 километра. Изводите може да си направи всеки.
Цена
Дотук казаното може да се разгледа от някои и като реклама на автомобила. Той обаче е наистина изключителен. Динамиката е аналогична с тази на Х6 50i, но потреблението на гориво е почти наполовина по-малко. Разликата в цената на двете модификации обаче също е сериозна. Като цяло цената на X6 M50d е доста висока, но предвид иновациите, икономичността и уникалната динамика, може да се приеме като нормална. Все пак за средностатистическия българин си остава доста висока. Ето и базовата ценова листа на Х6.
На какви цени се продават употребяваните Х6-ици, можете да видите
ТУК.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
5
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Коритаров
Коментиран от #3, #8, #16
10:46 12.03.2013
2 BMW
10:52 12.03.2013
3 мечтатели
До коментар #1 от "Коритаров":
и един мормат завиваше шоколад....че си и вярвашКоментиран от #35
11:12 12.03.2013
4 митко
11:13 12.03.2013
5 Mirozlaf
11:16 12.03.2013
6 Младенов
11:24 12.03.2013
7 ХХХ
Коментиран от #42
11:26 12.03.2013
8 Адам Смит
До коментар #1 от "Коритаров":
Каза, Коритаров дарявайки с орални ласки русокосия левент Шмид, представил му се за чист ариец.Коментиран от #61
11:34 12.03.2013
9 Е- class
Коментиран от #10
11:40 12.03.2013
10 Майстора
До коментар #9 от "Е- class":
Нашите ревюта с в пъти по-обективни от немските. Аутобилд са такова платено издание, че няма до къде. Аз съм хфен на тестовете на мобиле и какъв по-сериозен недостатък искаш от кола за 200000 лв. Освен цената другите са незначителни и са описани в материала.Коментиран от #11, #14
12:07 12.03.2013
11 Клаус
До коментар #10 от "Майстора":
Цената не е показател за надеждността на един автомобил. Така например един расов автомобил за 2-3-5милиона не е задължително да е по надежден от една тойота за 30хил.БМВ X6 е сбъркан, като цяло автомобил без ясна концепция и насоченост. Нито може да се сравнява с по- евтина спортна кола, нито с по- евтин истински джип. В момента не ми се търси за конкретни проблеми с модела, но такива могат да бъдат открити просто, като напишете в търсачката " BMW X6 problems"
Ауто мотор унд спорт показват следните недостатъци на друг подобен модел на марката, Х5:
-твърдо окачване
-ограничени възможности извън пътя
-малък и трудно достъпен багажник
-неикономичен V8-двигател
-филтър за твърди частици вграждан едва след 2005 г.
-бързо износване на напречните носачи
-бързо износване на спирачките
-дефекти в електрониката
Личните ми впечатления (има ги) с марката и отделните им модели няма да ги споделям, тъй като мнението на един човек не е меродавно.
Коментиран от #12, #13
12:23 12.03.2013
12 Симеон
До коментар #11 от "Клаус":
Сбърканият може би си ти, защото Х6 се радва на доста продажби именно заради ясната си концепция да обедини в едно SUV и спортно купе, която все още е без аналог. А от недостатъците които си изброил тук също са описани тези с твърдата возия, но двигателят е икономичен, а за износване на спирачки и дефекти може да се съди след продължителен тест, а не от ревю на нов автомобил, което е това на мобиле. Това са две коренно разлимчни неща. А, и още нещо. Мислиш ли, че този, който ще отдели 169 000 лв за тази корла ще го интересува колко бързо му се износват накладките?Коментиран от #18
12:33 12.03.2013
13 Мето
До коментар #11 от "Клаус":
Ти ми сравняваш Вейрон с неква Тойота ли бе? Явно днес не си си налучкал хапчетатаКоментиран от #20
12:35 12.03.2013
14 Ramon
До коментар #10 от "Майстора":
Предполагам, че и това бмв ще има проблеми с мотора, трансмисията, окачването и електрониката. Че нали е БМВ!?Евтин лукс, и скъпи проблеми.
Коментиран от #15
12:35 12.03.2013
15 Uuuuuu
До коментар #14 от "Ramon":
Евтин лукс, и скъпи проблеми - ти тотално обърка нещата. Първо не е никак евтино и второ е една от най-безпроблемните нови коли, ако въобще има такива12:38 12.03.2013
16 535i
До коментар #1 от "Коритаров":
Всияко до Е39 е истината,след тожа е Китай ,бомбай и Турция!Коментиран от #19
12:39 12.03.2013
17 X6 M50d
12:42 12.03.2013
18 Клаус
До коментар #12 от "Симеон":
Аз мога да дам впечатления и информация за чисто нова X5-ца на стойност около 150хил.лв. За първите 10 хил.км. счупи трансмисия и на няколко пъти изоставя клетия и собственик по магистралите на Западна Европа, заради дефекти в електрониката.Зле сте, ако си мислите, че скъпите коли не се чупят. Мога да ви давам десетки, клонящи към стотици, примери със скъпи коли с тежки и скъпи повреди.
12:44 12.03.2013
19 Polaris
До коментар #16 от "535i":
БМВ Х6 се произвежда само от братушките в Калинингрд,Русия и в САЩ.12:47 12.03.2013
20 Клаус
До коментар #13 от "Мето":
Искаш да кажеш, че един вейрон може да бъде по- издръжлив от тойота сочена за най- надеждната марка на планетата Земя??? :)Коментиран от #22
12:50 12.03.2013
21 Алберт Цюнхерен
12:54 12.03.2013
22 Мето
До коментар #20 от "Клаус":
Точно това искам да кажаКоментиран от #23
12:57 12.03.2013
23 Клаус
До коментар #22 от "Мето":
Е добре де, а един болид от Ф1, като струва колкото няколко вейрона, това означава ли, че е няколко пъти- по надежден? Хо-Хо-хи-хиА дали е по-надежден от една лагерна количка за 5 лв. или о т колата на Фред Флинтстоун? :)))
И защо ли обикновено във всички класации за надеждност, по- скъпото никога не означава по- надеждно??? :))) Дай някакво разумно обяснение на твърдението си?
Коментиран от #27
13:03 12.03.2013
24 GOLF GTI
13:06 12.03.2013
25 васо
13:15 12.03.2013
26 aleks
13:17 12.03.2013
27 g63
До коментар #23 от "Клаус":
Пич(е), вземи прочети малко, да не ти се смеят, ако се изпуснеш някъде. Един първокласник да питаш знае какво да отговори.Коментиран от #29
13:27 12.03.2013
28 от опит
13:31 12.03.2013
29 Клаус
До коментар #27 от "g63":
Може, може, обаче не виждам аргументи в защита на думите ти? И всъщност за кое точно се опитваш да ме уязвиш? Хи-хи-хо-хо С кое не си съгласен?13:35 12.03.2013
30 Иван Иванов
Коментиран от #32
16:00 12.03.2013
31 ддд
17:50 12.03.2013
32 Luizov
До коментар #30 от "Иван Иванов":
Я земи легни се наспи и после пиши глупости. Това е първия и единствен двигател с 3 турбо система и е 380 коня. Никога не е имало двигател на бмв с 3 турбини и 274 коня. Малко мислете като пишете - излагате се !Коментиран от #43
18:37 12.03.2013
33 кик
18:48 12.03.2013
34 kiril
с тия три компресора и най-вече този за ниските обороти ... само нещо да каже "цък" и приключенията почват! Честито на печелившите...
18:49 12.03.2013
35 кик
До коментар #3 от "мечтатели":
3 духалки .....в сервиза банкет и молебен ще правят само и само да се строши нещо..ето бмв найстина са помислили са бг народ и в 4асност тези който ба4кат в сервизите ахахахах помощ от европа за бедна българия18:54 12.03.2013
36 фен
19:43 12.03.2013
37 кик
19:56 12.03.2013
38 Ivo
А за тези който не могат остава душевната ч...я да приказват колко е скъпо каското,ремонтите били скъпи,много харчела и др.Как било по добре да караш 20 г.таратайка от колкото нова кола.Това не е кола за бедни.Хората който ги карат не ги мислете.
Коментиран от #40
20:44 12.03.2013
39 триста итридесети
Коментиран от #41
20:48 12.03.2013
40 луд
До коментар #38 от "Ivo":
Ивчо ,ичвченцеее, мноо си зле. що си мислиш че никой тук не може да си я купи или да има опит с х6???? Колата струва от 130 к нагоре, въпроса е дали за тия пари получаваш обещаното или за тия пари няма по-добър автомобил.На никой не му се кара кола на 20 год. но до дам 130 к. за кола и до седя по пътищата и сервизите, това е малоумие наречено бмв. Не е въпрос само до каско и цени на частите. Като закъсаш на пътя в някоя пряспа и дойде уаз или нива да те дърпа , ще разбереш, щото туй х драйв ,бмв могат да си го наврат....21:04 12.03.2013
41 Maurice
До коментар #39 от "триста итридесети":
А ти какво искаш да напишат. Че не струва ли?? Нали другия път няма да им дадат тестов автомобил за проба!! А и 35К лева за 75 к.с. ми се вижда налудничево.Освен това и разхода е нереален Х 10!! Този 3 литров двигател на купе от 3-ка дава сходен разход. А 3ката е много по-лека и с по-ниско челно въздушно съпротивление. Това ще отиде на 9-10л/100км като стой та гледай. Който има излишни пари,да ходи да му се радва. Аз едно е, че ги нямам, пък да не говоря за излишни.Коментиран от #45, #46
21:37 12.03.2013
42 IMPREZA
До коментар #7 от "ХХХ":
7.7 литра му триабват да запали само21:59 12.03.2013
43 Иван Иванов
До коментар #32 от "Luizov":
Искал съм да напиша 3.0 битурбо дизела, ама се е разбрало криво, въпреки, че съм написал БИТУРБО Така, че мислете, че може да има някаква грешка от бързане22:40 12.03.2013
44 Жоро Младенов
23:27 12.03.2013
45 триста итридесети
До коментар #41 от "Maurice":
100 пъти съм писал, не знам колко му дават на моето, Ма съм докорвал на ПОД 8 газзз, и 320д от 1998аааа под 4,5 нафта,а ся смятай две 320д колко ще изгорят и колко е тяхното челно съпротивление и килограми
Коментиран от #48
23:38 12.03.2013
46 триста итридесети
До коментар #41 от "Maurice":
и не е ли възможен разхода дето е посочен23:39 12.03.2013
47 кик
06:19 13.03.2013
48 Maurice
До коментар #45 от "триста итридесети":
Защо да ти обръщам внимание,когато отдавна съм разбрал, че си полуграмотен. Ти правиш ли разлика м/у среден разход и извън градско?? Правиш ли разлика м/у 2 и 3 литров двигател??Коментиран от #49
11:21 13.03.2013
49 330i
До коментар #48 от "Maurice":
много сте ми интересни такива многознайковци зад компа, само един въпрос:залагаш ли си г.за, че таз кола със 80 км/час ненатоварена /само с шофьора/ няма да постигне разхода, и като го видиш с очите си, как ще почнеш да заекваш и да търсиш под вола теле
Коментиран от #53
12:47 13.03.2013
50 330i
Коментиран от #51
12:59 13.03.2013
51 титииии
До коментар #50 от "330i":
От тия 1700 кг, само тъпотията ти е мин. 1 тон, а разхода ти пада от ниското съпротивление на главата ти, явно е аеродинамична. Вие с бмв , аудита и голфови сте манияци на тема разход, взел кола 6 цилиндъра, 3000 кубика и ще ми обяснява за газ и разход, ние тук коли не сме виждали и карали. Да беше си взел корса 1.0 , че са те разберат. кола на газ е .аси тъпотията, като нямаш пари вземи по- малко мощна или дизел, ааа да ми разправяш , че бмв на газ харчи 8, освен ако не е на място, можеш само да се самозаблуждаваш и успокояваш.Коментиран от #52, #54, #59
13:38 13.03.2013
52 330i
До коментар #51 от "титииии":
всяка марка си посочва ВЪЗМОЖНИЯ минимален разход, има много писано за разхода на една кола, има филми,иначе не съм казал че ВИНАГИ разхода ми е такъв, на магистралата или извън града при всичките изпреварвания /а те са много/ с климатика, с фаровете, и не съм сам, при скорост над 130, гори около 12 -14 газ
което е по-евтино от всеки дизел с тая мощност, пък и да ти кажа звука на бензиновия 6-к повече ми харесва
14:26 13.03.2013
53 Maurice
До коментар #49 от "330i":
Извинявай,явно не правиш разлика м/у среден разход и извънградско. Вземи малко да прочетеш някоя книга, да получиш обща култура. За извънградско не се съмнявам, че ще докара и до 7л/100км. Въпроса е, че това е свързано с много условия, които са на теория и никой не може да ги осъществи в реално шофиране. При смесен цикъл с това купе 2 тона, всяко ускорение и каране на 3та и 4та предавка в града ще означава разход от поне 13-15л/100. Е не ми се слуша ако еди какво си еди що си. Вземи на някоя бензиностанция се закачи за някой ТИР, обещавам ти, че разхода ще ти падне до 1 литър на 100 км.14:50 13.03.2013
54 Maurice
До коментар #51 от "титииии":
Абе не си ли много прибързан в заключенията?? Кола на газ не струвала. Ами да ти кажа, стария има една Астра 1.6 моно. До скоро беше на бензин. Истинска мъка ако трябва да изпреваря някой. Не ми се говори ако има изкачване. Минавам на 4-та и пак е мъка. Една кола трябва да си има едни 100-120 к.с. мин. за да върви добре. Не ти говоря за гонки като някои други индивиди тук. Предпочитам дизел пред бензин на газ, но пък на газ идва доста по-евтино. Факт!! Е аз да не съм милионер, че да игнорирам фактора финанси и да гледам само удоволствието?? Само за справка,Астрата до София ми гореше бензин за 70 лева, сега ми гори 40 лева газ.Коментиран от #55, #56
14:56 13.03.2013
55 330и
До коментар #54 от "Maurice":
абе каквото и да говорим няма да се съгласиш, освен ако не те "пера" с факти. колко ще изгори сува от статията на дълго с 80 км./ч празен А? предположи ... 7.7 ... 6.7 ... 5,7 ... колко?15:21 13.03.2013
56 330и
До коментар #54 от "Maurice":
и спри с тез монолози, ясен си като бял денКоментиран от #57
15:22 13.03.2013
57 Maurice
До коментар #56 от "330и":
Абе явно не съм много ясен,щом продължаваш да ръсиш върховни простотии. Ти и Симеон Тасев сте най-простите в този форум. Повече няма да ти го набивам в кратуната. Няма полза!!Коментиран от #58
19:06 13.03.2013
58 триста итридесети
До коментар #57 от "Maurice":
ахааааз ще ти кажа колко --- под 5.7
ако не вярваш слагаш на масата, отиваме на тест драйв, и губиш
20:39 13.03.2013
59 триста итридесети
До коментар #51 от "титииии":
разхода на дълго пада неимоверно много, ако се "пази" инерцията и скоростта не е висока, със 80км/ч аеродинамиката не влияе много, нормално е фирмите да "казват" този минимален разход, то е като реклама, и тези раходи отговарят на 90 км/ч при собственото тегло на автомобила (в това тегло влиза 65 килограмов шофьор, 90% пълен резервоар и 7 кг багаж).Значи като го пробваме скоростта ще е 80 км/ч, резервора ще е със 15-20 литра гориво, и багаж няма да имам, при загрял двигател, и на заводските дневни светлини, много се палите за този разход, а пък после като видите и се почва с "е.@х маа.у вярно е"
12:44 14.03.2013
60 бмв
12:45 16.03.2013
61 бмв
До коментар #8 от "Адам Смит":
8,2 имах предвид - никога просто12:48 16.03.2013