Отидете към основна версия

17 255 51

Lexus показа изключително грозния LX

  • lexus-
  • lx

На практика това е Land Cruiser 300 в смокинг

Lexus LX от новото поколение беше представен едновременно в три държави, включително Русия. Включването на Русия в този списък може да се обясни с популярността на SUV-то в страната. От появата на модела през 1996 г. руснаците са закупили повече от 51 000 LX, което е около 10 процента от общия тираж, продаван на 50 пазара по света. Що се отнася до новото поколение LX, то се оказа един вид Toyota Land Cruiser 300 в смокинг, но именно външния вид разочарова голяма част от специалистите. На практика колата е точно това, което се очакваше от нея, но с нелицеприятна визия.

За Lexus LX, който винаги е бил позициониран на една стъпка по-високо от Toyota Land Cruiser, летвата беше повдигната още по-високо, защото сега тя трябва да бъде по-красива, по-богато оборудвана и по-напреднала в технологично отношение от LC300, представена през лятото, за да се избегне вътрешна конкуренция. Така Lexus направи един своеобразен трик - нов индекс за модела, LX 600, който едновременно показва по-мощен двигател и намеква за високо позициониране.

Дизайнът на предната част е значително преработен, но именно с него колата изглежда изключително небодходяща, особено за претенциозния европейски вкус. Марката обаче не се отказва от патентованата радиаторна решетка, променяйки пълнежа, който вече е триизмерен, с хоризонтални ламели вместо с типичната „пчелна пита“. Компанията твърди, че такава радиаторна решетка има по-висока ефективност на охлаждане от тази, инсталирана на сегашния LX.

На петата врата има голям надпис Lexus вместо традиционното лого, което според представителите на марката трябва да символизира „новата ера на марката“. Междуосието не се е променило и е 2,85 метра. Ъгълите на аткака пък са същите като при предишното поколение LX.

Платформата също не е променена и се базира на тази на новата Toyota Land Cruiser 300. Шестцилиндровият двигател с индекс V35A-FTS, който замени атмосферния V8 с обем 5,7 литра (367 к.с.), вече е познат. От 2017 г. такъв агрегат се монтира на седана Lexus LS 500. На новия LX 600 той произвежда 400 конски сили и 650 Нм въртящ момент.

Алтернативата е 3.3-литров дизелов V6 с два турбокомпресора, който развива 300 конски сили и 700 Нм въртящ момент. Lexus подчертава, че двигателят осигурява отлично сцепление дори при ниски обороти, което допринася за бързото ускорение - 6,8 секунди до първите 100 км/ч. Моторът достига пиков момент от 700 нютона при 1600 об/мин. Тези показатели обаче едва ли впечатляват, защото са типични за съвременните дизелови двигатели.

И двата мотора работят съвместно с 10-степенна автоматична трансмисия. Новото окачване AHC стабилизира автомобила при завиване, ускоряване и забавяне, оптимизирайки при необходимост твърдостта на окачването. В допълнение, окачването позволява регулиране на просвета в зависимост от пътните условия.

Новият LX е свалил 200 килограма в сравнение с предшественика си. Двигателят вече е по-компактен и се използва ново, по-леко окачване с Active Height Control (AHC). Теглото също е намалено и заради покрива, който е изработен от алуминий. От опциите, които вече са налични за LC300, интерес представлява заключването на трите диференциала и системата E-KDSS (електронна система за динамично кинетично окачване) с "умни" стабилизатори.

Концепцията на салона е кръстена Tazuna (буквално преведена като „юзди“). Тя се основава на идеята за „неразривна връзка между водача и колата“. Дисплеят и другите превключватели са разположени така, че водачът не трябва да посяга към тях, променяйки позицията на тялото си. Списъкът на оборудването включва аудио система Mark Levinson Premium Surround с 25 високоговорителя, усъвършенствана система за предотвратяване на сблъсъци с функцията аварийно управление, подобрено проследяване на лентата и адаптивен круиз контрол с контрол на скоростта в завой и адаптивно управление на дългите светлини.

За първи път за модела ще се предлага версия F Sport с по-твърдо окачване и заден диференциал Torsen с ограничено приплъзване. Ще бъде предложен допълнителен превключвател за стартиране и спиране с удостоверяване с пръстови отпечатъци (първи за моделите Lexus). Налична за модела е и системата Multi-terrain Monitor, която показва зоната под предната и задната част на автомобила.

Слухът за ВИП версия с две отделни места на втория ред също беше потвърден. Задните седалки могат да се накланят до 48 градуса с помощта на специална конзола, а предната седалка може да се сгъне, за да се увеличи пространството за краката с до 1.2 метра. За LX VIP има опори за краката на пътниците, вентилационни отвори отстрани и в основата на централната конзола.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 28 гласа.

Свързани новини