Lexus LX от новото поколение беше представен едновременно в три държави, включително Русия. Включването на Русия в този списък може да се обясни с популярността на SUV-то в страната. От появата на модела през 1996 г. руснаците са закупили повече от 51 000 LX, което е около 10 процента от общия тираж, продаван на 50 пазара по света. Що се отнася до новото поколение LX, то се оказа един вид Toyota Land Cruiser 300 в смокинг, но именно външния вид разочарова голяма част от специалистите. На практика колата е точно това, което се очакваше от нея, но с нелицеприятна визия.
За Lexus LX, който винаги е бил позициониран на една стъпка по-високо от Toyota Land Cruiser, летвата беше повдигната още по-високо, защото сега тя трябва да бъде по-красива, по-богато оборудвана и по-напреднала в технологично отношение от LC300, представена през лятото, за да се избегне вътрешна конкуренция. Така Lexus направи един своеобразен трик - нов индекс за модела, LX 600, който едновременно показва по-мощен двигател и намеква за високо позициониране.
Дизайнът на предната част е значително преработен, но именно с него колата изглежда изключително небодходяща, особено за претенциозния европейски вкус. Марката обаче не се отказва от патентованата радиаторна решетка, променяйки пълнежа, който вече е триизмерен, с хоризонтални ламели вместо с типичната „пчелна пита“. Компанията твърди, че такава радиаторна решетка има по-висока ефективност на охлаждане от тази, инсталирана на сегашния LX.
На петата врата има голям надпис Lexus вместо традиционното лого, което според представителите на марката трябва да символизира „новата ера на марката“. Междуосието не се е променило и е 2,85 метра. Ъгълите на аткака пък са същите като при предишното поколение LX.
Платформата също не е променена и се базира на тази на новата Toyota Land Cruiser 300. Шестцилиндровият двигател с индекс V35A-FTS, който замени атмосферния V8 с обем 5,7 литра (367 к.с.), вече е познат. От 2017 г. такъв агрегат се монтира на седана Lexus LS 500. На новия LX 600 той произвежда 400 конски сили и 650 Нм въртящ момент.
Алтернативата е 3.3-литров дизелов V6 с два турбокомпресора, който развива 300 конски сили и 700 Нм въртящ момент. Lexus подчертава, че двигателят осигурява отлично сцепление дори при ниски обороти, което допринася за бързото ускорение - 6,8 секунди до първите 100 км/ч. Моторът достига пиков момент от 700 нютона при 1600 об/мин. Тези показатели обаче едва ли впечатляват, защото са типични за съвременните дизелови двигатели.
И двата мотора работят съвместно с 10-степенна автоматична трансмисия. Новото окачване AHC стабилизира автомобила при завиване, ускоряване и забавяне, оптимизирайки при необходимост твърдостта на окачването. В допълнение, окачването позволява регулиране на просвета в зависимост от пътните условия.
Новият LX е свалил 200 килограма в сравнение с предшественика си. Двигателят вече е по-компактен и се използва ново, по-леко окачване с Active Height Control (AHC). Теглото също е намалено и заради покрива, който е изработен от алуминий. От опциите, които вече са налични за LC300, интерес представлява заключването на трите диференциала и системата E-KDSS (електронна система за динамично кинетично окачване) с "умни" стабилизатори.
Концепцията на салона е кръстена Tazuna (буквално преведена като „юзди“). Тя се основава на идеята за „неразривна връзка между водача и колата“. Дисплеят и другите превключватели са разположени така, че водачът не трябва да посяга към тях, променяйки позицията на тялото си. Списъкът на оборудването включва аудио система Mark Levinson Premium Surround с 25 високоговорителя, усъвършенствана система за предотвратяване на сблъсъци с функцията аварийно управление, подобрено проследяване на лентата и адаптивен круиз контрол с контрол на скоростта в завой и адаптивно управление на дългите светлини.
За първи път за модела ще се предлага версия F Sport с по-твърдо окачване и заден диференциал Torsen с ограничено приплъзване. Ще бъде предложен допълнителен превключвател за стартиране и спиране с удостоверяване с пръстови отпечатъци (първи за моделите Lexus). Налична за модела е и системата Multi-terrain Monitor, която показва зоната под предната и задната част на автомобила.
Слухът за ВИП версия с две отделни места на втория ред също беше потвърден. Задните седалки могат да се накланят до 48 градуса с помощта на специална конзола, а предната седалка може да се сгъне, за да се увеличи пространството за краката с до 1.2 метра. За LX VIP има опори за краката на пътниците, вентилационни отвори отстрани и в основата на централната конзола.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 МаКаТа
Коментиран от #15, #25
17:30 14.10.2021
3 Жълтеницата
Коментиран от #48
17:31 14.10.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 jap
Коментиран от #6
17:37 14.10.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 факт
Коментиран от #47
17:47 14.10.2021
9 кьорфишек
17:50 14.10.2021
10 Да ве да
17:54 14.10.2021
11 факт
17:57 14.10.2021
12 Име
17:58 14.10.2021
13 гост
18:01 14.10.2021
14 лексуса е
18:03 14.10.2021
15 един от многото
До коментар #2 от "МаКаТа":
Защото не си видял тъщата ми!18:07 14.10.2021
16 Графа
18:14 14.10.2021
17 123
Коментиран от #38
18:19 14.10.2021
18 ^^^^^
18:42 14.10.2021
19 Съвет
19:02 14.10.2021
20 Bmw
19:21 14.10.2021
21 Сигурен delete ама нека пробваме
20:04 14.10.2021
22 Komapak
Коментиран от #27
20:07 14.10.2021
23 JDMfan
Изобщо нямаше да е зле да изобретят 4uz примерно. Или 3jz да има някакъв такъв дух както Нисан и Субару почнаха да правят.
20:34 14.10.2021
24 животновъд
20:51 14.10.2021
25 Плам
До коментар #2 от "МаКаТа":
Като гледам си се запътил да го купуваш,та не-благодаря.21:07 14.10.2021
26 Гост
21:08 14.10.2021
27 Йойо
До коментар #22 от "Komapak":
Ми айде -преживей го.21:10 14.10.2021
28 Антон
21:11 14.10.2021
29 Жълтеницата
22:21 14.10.2021
30 Дизайнера
22:24 14.10.2021
31 Че е грозен
23:23 14.10.2021
32 Както казва
23:26 14.10.2021
33 Julio
23:45 14.10.2021
34 Перник
05:11 15.10.2021
35 BMW
07:22 15.10.2021
36 Радо и ти не си много убав
09:04 15.10.2021
37 Цигани
09:33 15.10.2021
38 Хайл
До коментар #17 от "123":
Отвътре колко коня е,отвън почва от 300...вътре седалките са по 150 коня всяка май🤣🤣🤣11:39 15.10.2021
39 Васик атанасова
Кой ги определя тези коли като грозни
Хахаха Супер джип е това
19:00 15.10.2021
40 Щастливеца
19:23 15.10.2021
41 Банзай
20:25 15.10.2021
42 Пич
Коментиран от #43
01:11 16.10.2021
43 Komapak
До коментар #42 от "Пич":
Aбе ти ще кажеш и че големите "бъбреци" на БМВ ти харесват. Дизайна явно е повлиян от бъдещия пазар и той очевидно е Китай. В Европа така или иначе Лексус, Инфинити и Акура почти нищо не продават. Факт.Коментиран от #44
08:47 16.10.2021
44 Авто Фен
До коментар #43 от "Komapak":
Ти от луната ли падаш,та не знаеш,че Лексус не продава почти нищо в Китай? Лексус продава най-много в Щатите. А в Европа продава много повече от Инфинити,Акуратно не се продава в Европа. И е съвсем нормално е Европа да се купуват европейски марки, Лексус е най-скъпста премиум на европейския пазар. Достатъчно е да погледнеш ценовите листи и ще видиш,че европейските премиум марки са по-достъпн10:31 16.10.2021
45 Пич
17:00 16.10.2021
46 АнтиЛексус
19:38 16.10.2021
47 Баро
До коментар #8 от "факт":
Или си бягал от часовете по рисуване имаш нужда от очен лекар и психиатър20:55 16.10.2021
48 Чернолюбец Лапохуев
До коментар #3 от "Жълтеницата":
Нали точно нацистите я стартираха тая мода!17:28 18.10.2021
49 Кондьо
10:14 19.10.2021
50 Я па ти
12:18 18.12.2022
51 Смешно
14:59 18.12.2022