14 Октомври, 2021 17:25 17 982 51

Lexus показа изключително грозния LX

  • lexus-
  • lx

На практика това е Land Cruiser 300 в смокинг

Lexus показа изключително грозния LX - 1

Lexus LX от новото поколение беше представен едновременно в три държави, включително Русия. Включването на Русия в този списък може да се обясни с популярността на SUV-то в страната. От появата на модела през 1996 г. руснаците са закупили повече от 51 000 LX, което е около 10 процента от общия тираж, продаван на 50 пазара по света. Що се отнася до новото поколение LX, то се оказа един вид Toyota Land Cruiser 300 в смокинг, но именно външния вид разочарова голяма част от специалистите. На практика колата е точно това, което се очакваше от нея, но с нелицеприятна визия.

За Lexus LX, който винаги е бил позициониран на една стъпка по-високо от Toyota Land Cruiser, летвата беше повдигната още по-високо, защото сега тя трябва да бъде по-красива, по-богато оборудвана и по-напреднала в технологично отношение от LC300, представена през лятото, за да се избегне вътрешна конкуренция. Така Lexus направи един своеобразен трик - нов индекс за модела, LX 600, който едновременно показва по-мощен двигател и намеква за високо позициониране.

Дизайнът на предната част е значително преработен, но именно с него колата изглежда изключително небодходяща, особено за претенциозния европейски вкус. Марката обаче не се отказва от патентованата радиаторна решетка, променяйки пълнежа, който вече е триизмерен, с хоризонтални ламели вместо с типичната „пчелна пита“. Компанията твърди, че такава радиаторна решетка има по-висока ефективност на охлаждане от тази, инсталирана на сегашния LX.

Lexus показа изключително грозния LX - 2

На петата врата има голям надпис Lexus вместо традиционното лого, което според представителите на марката трябва да символизира „новата ера на марката“. Междуосието не се е променило и е 2,85 метра. Ъгълите на аткака пък са същите като при предишното поколение LX.

Платформата също не е променена и се базира на тази на новата Toyota Land Cruiser 300. Шестцилиндровият двигател с индекс V35A-FTS, който замени атмосферния V8 с обем 5,7 литра (367 к.с.), вече е познат. От 2017 г. такъв агрегат се монтира на седана Lexus LS 500. На новия LX 600 той произвежда 400 конски сили и 650 Нм въртящ момент.

Алтернативата е 3.3-литров дизелов V6 с два турбокомпресора, който развива 300 конски сили и 700 Нм въртящ момент. Lexus подчертава, че двигателят осигурява отлично сцепление дори при ниски обороти, което допринася за бързото ускорение - 6,8 секунди до първите 100 км/ч. Моторът достига пиков момент от 700 нютона при 1600 об/мин. Тези показатели обаче едва ли впечатляват, защото са типични за съвременните дизелови двигатели.

И двата мотора работят съвместно с 10-степенна автоматична трансмисия. Новото окачване AHC стабилизира автомобила при завиване, ускоряване и забавяне, оптимизирайки при необходимост твърдостта на окачването. В допълнение, окачването позволява регулиране на просвета в зависимост от пътните условия.

Lexus показа изключително грозния LX - 3

Новият LX е свалил 200 килограма в сравнение с предшественика си. Двигателят вече е по-компактен и се използва ново, по-леко окачване с Active Height Control (AHC). Теглото също е намалено и заради покрива, който е изработен от алуминий. От опциите, които вече са налични за LC300, интерес представлява заключването на трите диференциала и системата E-KDSS (електронна система за динамично кинетично окачване) с "умни" стабилизатори.

Концепцията на салона е кръстена Tazuna (буквално преведена като „юзди“). Тя се основава на идеята за „неразривна връзка между водача и колата“. Дисплеят и другите превключватели са разположени така, че водачът не трябва да посяга към тях, променяйки позицията на тялото си. Списъкът на оборудването включва аудио система Mark Levinson Premium Surround с 25 високоговорителя, усъвършенствана система за предотвратяване на сблъсъци с функцията аварийно управление, подобрено проследяване на лентата и адаптивен круиз контрол с контрол на скоростта в завой и адаптивно управление на дългите светлини.

За първи път за модела ще се предлага версия F Sport с по-твърдо окачване и заден диференциал Torsen с ограничено приплъзване. Ще бъде предложен допълнителен превключвател за стартиране и спиране с удостоверяване с пръстови отпечатъци (първи за моделите Lexus). Налична за модела е и системата Multi-terrain Monitor, която показва зоната под предната и задната част на автомобила.

Слухът за ВИП версия с две отделни места на втория ред също беше потвърден. Задните седалки могат да се накланят до 48 градуса с помощта на специална конзола, а предната седалка може да се сгъне, за да се увеличи пространството за краката с до 1.2 метра. За LX VIP има опори за краката на пътниците, вентилационни отвори отстрани и в основата на централната конзола.

Lexus показа изключително грозния LX - 4


Поставете оценка:
Оценка 3 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 МаКаТа

    35 53 Отговор
    Ама верно е много грозен, еиначе може да е проходим, високотехнологжичен, надежден и какво ли още не, но с тази визия - не, благодаря.

    Коментиран от #15, #25

  • 3 Жълтеницата

    48 41 Отговор
    Тази кола освен Стиви Уондър няма кой друг да я купи

    Коментиран от #48

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 jap

    58 23 Отговор
    Колкото и да е грозен е добра алтернатива на красивата G-класа.

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 факт

    64 28 Отговор
    Не виждам нищо грозно за разлика от грозните модели на бмв

    Коментиран от #47

  • 9 кьорфишек

    47 12 Отговор
    Абе да ми я подарят,пък нека да е грозен
  • 10 Да ве да

    66 6 Отговор
    Грозна, грозна, колко да е грозна, няма нищо по-грозно от Сайбърфъка пирамида на фараона Мъск!
  • 11 факт

    48 13 Отговор
    Харесва ми и е доста стилен
  • 12 Име

    45 12 Отговор
    Супер е
  • 13 гост

    40 16 Отговор
    Джипа е много красив. И вътре е лукс
  • 14 лексуса е

    43 28 Отговор
    Много по красив от мерцедесите и бмв
  • 15 един от многото

    28 2 Отговор

    До коментар #2 от "МаКаТа":

    Защото не си видял тъщата ми!
  • 16 Графа

    21 6 Отговор
    Ало драскачите ако ви подарят по един никой няма да го върне
  • 17 123

    26 11 Отговор
    Страхотна джипка. Мощна отвън и отвътре.

    Коментиран от #38

  • 18 ^^^^^

    45 17 Отговор
    Грозен защото не може да си го позволите.... Собствениците на Лекус и подобни ,нямат комплекс , за това дали има перфектна визия..Те разчитат на висока технологичност, изключителна надеждност, проходимост и същевременно комфорт...Лексус е марка за платежно-способни собственици, вие с таурезите , 15 годишните Х5ци и изгнилите МЛ-и нидейти се обаждайти, че гумите на Лскуса ,струват колкото вашите варелчета
  • 19 Съвет

    20 5 Отговор
    Аз бих се спрял до четвъртото ребро на решетката отгоре надолу. Останалите са излишни. Може да се направи под тях долна решетка с въздухозаборници и фарове за мъгла и би изглеждало по-естетично. В тоя си нид изглежда малко пасивто, а в същност е мощен автомобил. Но всяка фирма има право да експериментира. Не всички версии са удачни, но за една решетка не трябва да се омаловажава целия автомобил.
  • 20 Bmw

    20 7 Отговор
    Хаха Нека е грозен ,подарете ми 1 , то мерцедеса щото е много хубав.Затова не могат да смогнат ,а германскитв кошове само псевдо гъзета ги карат.
  • 21 Сигурен delete ама нека пробваме

    23 5 Отговор
    Господин Радослав Славчев... посочете моля Ви се, кое е грозното? Ако за вас това е грозно, то за други това е красиво. Но защо си позволявате, в "медия" fakti.bg... да пишете толкова ГРОЗНО заглавие? Това е равносилно на - автора на статията е много грозен... ок?!
  • 22 Komapak

    8 4 Отговор
    Слбственик съм на Лексус и съм леко разочарован. Външния вид е под всякаква критика каквото и да съдържа вътре. Мога да го преживея само заради 25те колони вътре. Трябва да вади супер звук.

    Коментиран от #27

  • 23 JDMfan

    8 3 Отговор
    Супер як джип. 100% съм сигурен че вече като има нов j300 то j200 ще поевтинеят и много хора ще предпочитат от 2015 нагоре j200 вместо новите. При Тойота така са нещата въпреки че пък старият lx няма нищо общо със новият и има някакъв шанс да се позадържи цената на 2015+. Иначе относно визията: абе наистина е прекалено голяма решетка но на мен ми харесва. Даже има някакъв такъв вайп на старите лексуси с големите решетки и осмаците...
    Изобщо нямаше да е зле да изобретят 4uz примерно. Или 3jz да има някакъв такъв дух както Нисан и Субару почнаха да правят.
  • 24 животновъд

    14 4 Отговор
    Радко,като гледам така байчовото ти си грозен а не жипката!
  • 25 Плам

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "МаКаТа":

    Като гледам си се запътил да го купуваш,та не-благодаря.
  • 26 Гост

    3 8 Отговор
    Лек неуспешен опит за корекция. Явно и пропорциите на купето не са като хората

  • 27 Йойо

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Komapak":

    Ми айде -преживей го.
  • 28 Антон

    8 16 Отговор
    С всяка изминала година, тези затъват все повече и повече. Очевидно ще търсят пазар в Китай, защото колата прилича на точно китайски евтинджос. тотален упадък на лексус, тойота и всички останали джапанки.
  • 29 Жълтеницата

    8 4 Отговор
    Не се сърдете на японците. Все пак за тях ренесанса е нещо което се е случило на други хора
  • 30 Дизайнера

    6 8 Отговор
    На тая кола , спешно трябва да получи поне 4 доживотни......без право на помилване
  • 31 Че е грозен

    5 4 Отговор
    грозен е, ама на мен кво ми пука, аз съм вътре а не вън.
  • 32 Както казва

    7 3 Отговор
    Швейк-толкова е грозен че чак красив.
  • 33 Julio

    11 0 Отговор
    Дизайна е спорен но дали е грозен може да се прецени само на живо... От друга страна тая кола е за пазари където трицилиндровият мотор изобщо не присъства в списъка с опции, важно е те да я харесват... За нас европейците- долнопробната пластмасарка ID3,4 и т.н., Айго и други такива посмешища - разбира се на цени на шестаци... Който оставя зеленият клошар да му диктува бъдещето нема право на глас относно дизайна и техническите характеристики на подобни автомобили...
  • 34 Перник

    4 0 Отговор
    Ехаа, това ще са новите возила на ловните стопанства, Баце като бие на изборите ще си вози тлъстините на премиум кожа.
  • 35 BMW

    4 6 Отговор
    Както и да го гледаш-Toyota.......
  • 36 Радо и ти не си много убав

    6 0 Отговор
    Знаеш, нали?
  • 37 Цигани

    0 1 Отговор
    Само на такъв грозник като мен ще му,ходи.....Този грозен джиб.... С хубави как с найлонови джуки и цици
  • 38 Хайл

    0 3 Отговор

    До коментар #17 от "123":

    Отвътре колко коня е,отвън почва от 300...вътре седалките са по 150 коня всяка май🤣🤣🤣
  • 39 Васик атанасова

    9 0 Отговор
    Грозен ли ?
    Кой ги определя тези коли като грозни
    Хахаха Супер джип е това
  • 40 Щастливеца

    3 0 Отговор
    Шантаво изглежда тази решетка, но може на долните три ребра да им се махне хромираният детайл, там е и регистрациония номер и си става екстра.
  • 41 Банзай

    0 6 Отговор
    ГОЛЯМ БОКЛУК )))))
  • 42 Пич

    7 0 Отговор
    Изключително непрофесионално заглавие от т.нар. автор наатията Радослав Славчев. Той си мисли,че каквото според него е грозно,за всички е грозно. Е, не е така. Този Лексус има блестящ модерен и авангарден дизайн, феноменална задница и е много по-красив от Ланд Крюзер, който изглежда по-семпъл, докато Лексуса по-луксозен, модерен и спортен дизайн.

    Коментиран от #43

  • 43 Komapak

    2 2 Отговор

    До коментар #42 от "Пич":

    Aбе ти ще кажеш и че големите "бъбреци" на БМВ ти харесват. Дизайна явно е повлиян от бъдещия пазар и той очевидно е Китай. В Европа така или иначе Лексус, Инфинити и Акура почти нищо не продават. Факт.

    Коментиран от #44

  • 44 Авто Фен

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "Komapak":

    Ти от луната ли падаш,та не знаеш,че Лексус не продава почти нищо в Китай? Лексус продава най-много в Щатите. А в Европа продава много повече от Инфинити,Акуратно не се продава в Европа. И е съвсем нормално е Европа да се купуват европейски марки, Лексус е най-скъпста премиум на европейския пазар. Достатъчно е да погледнеш ценовите листи и ще видиш,че европейските премиум марки са по-достъпн
  • 45 Пич

    3 0 Отговор
    При такова нахално заглавие,изразяващо личното мнение на някой си Радослав Славчев като всепризнато едва ли не, не се учудвам, че е завършил в НСА,а не в университет. Даже не знам дали е завършил висше, или само е изучавал. Но това всъщност не е задължително, за да бъде човек културен и тактичен и да не мисли,че незначителното му лично мнение или на компанията му или колегите му, изразява това на читателите, клиентите и т.н.
  • 46 АнтиЛексус

    4 4 Отговор
    Прилича на Дарт Вейдър в муцуната. Те всички Лексус са си грозни, ама тая особено. Не че тойотите са нещо по-добро де...
  • 47 Баро

    0 3 Отговор

    До коментар #8 от "факт":

    Или си бягал от часовете по рисуване имаш нужда от очен лекар и психиатър
  • 48 Чернолюбец Лапохуев

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Жълтеницата":

    Нали точно нацистите я стартираха тая мода!
  • 49 Кондьо

    2 0 Отговор
    Мене ме кефи и ще в по-здрава от някоя немска фекалия като мерцедес глс
  • 50 Я па ти

    1 0 Отговор
    Радо, и майка ти ни показа изключително грозното й творение като те изтропа на бял свят, но никой не ти го казва директно нали? Или може би ти го казват често и за това пишеш такива заглавия в изключително бездарните си темички. При всички случаи ти препоръчвам да се гръмнеш между очите.
  • 51 Смешно

    1 0 Отговор
    Изключително грозен умствено и изключително ограничен до собствения си естетически вкус и естетически разбирания е само Радослав Славчев, който е изключително нагъл да налага собствените си естетически разбирания като едва ли не естетическо правило.