Предвид налегналата ни повсеместна финансова криза и перманентно ниските доходи на по-голямата част от българите е ясно защо продажбите на нови автомобили у нас се различават от тези в страните от Западна Европа. Представяме ви интересна статистика, показваща марките, които продават най-много нови возила у нас. Проучването обхваща първите два месеца на 2013 година, но е показателно за живота в България като цяло.
Данните сочат, че за гореспоменатия период у нас са продадени 1 430 нови автомобили, като най-много коли са реализирани от класовете субкомпактен и компактен. Интерес представлява и сравнително засиленото търсене на малките кросоувъри. От тях са купени 230 коли, като в този сегмент най-много продажби отчита Kia. Лидер при градските малолитражки е Dacia с 92 продадени автомобила.
Като цяло обаче марката, продала най-много нови автомобили за първите два месеца на годината, е Volkswagen. Peugeot заема второто място в тази своеобразна класация, а призовата тройка се допълва от Toyota. Подреждането продължава с Dacia, Skoda, Ford и Kia, които се нареждат съответно на четвърто пето шесто и седмо място. След тях се класират Opel, Citroen и лидерът в премиум сегмента BMW.
Марка | Продадени автомобили* |
ALFA ROMEO | 1 |
AUDI | 39 |
BMW | 47 |
CITROEN | 53 |
CHEVROLET | 44 |
DACIA | 131 |
FIAT | 18 |
FORD | 100 |
GREAT WALL | 16 |
HONDA | 18 |
ISUZU | 0 |
JAGUAR | 4 |
KIA | 86 |
LADA | 0 |
LAND ROVER | 13 |
LEXUS | 5 |
MAZDA | 26 |
MINI | 6 |
MITSUBISHI | 13 |
NISSAN | 34 |
OPEL | 65 |
PEUGEOT | 156 |
RENAULT | 36 |
SEAT | 10 |
SKODA | 102 |
SUBARU | 3 |
SUZUKI | 10 |
TOYOTA | 135 |
VOLVO | 15 |
VOLKSWAGEN | 243 |
Общо | 1429 |