Главният инженер на Lexus LX Таками Йоко говори за разликите между новото поколение Lexus LX и Toyota Land Cruiser, като обясни, защо клиентите на Lexus трябва да плащат повече.
От интервюто на главния инженер на Lexus с изданието Drom откроихме основните акценти, касаещи разликите и характеристиките на Lexus LX 2021 и Toyota LC 300. Предлагаме списък с основните неща.
По отношение на броя на напречните елементи в рамата, четвъртото поколение на LX не се различава, но формата и напречното им сечение са променени. Същото важи и за страничните елементи.
Новият Lexus LX е изработен от алуминий: капак, таван, калници и задна врата. Благодарение на алуминия е възможно да се намали теглото на автомобила и центъра на тежестта на автомобила да бъде свален по-виско, което подобрява пътните му характеристики.
Lexus LX и Toyota Land Cruiser 300 имат идентични външни панели на предната и задната врата.
Вратите на Lexus LX и Toyota Land Cruiser 300 са малко по-различни поради разликата в дебелината на стъклото на вратата, формата на елементите от интериора и разположението на високоговорителите.
Централният диференциал на новото поколение LX е същият - самоблокиращ се от планетарен тип, със спираловидни зъбни колела.
В новото поколение на Lexus се появи принудително блокиране на диференциала на предния мост. Интересното е, че това е направено по желание на клиенти от Източна Европа. Между другото и трите блокажи на диференциала са електромеханични.
Бутоните за блокиране на междуосовия и междуколесния диференциал не са разположени един до друг. Според главния инженер това е направено, защото: Заключването на централния диференциал принадлежи към основното оборудване. Често се използва, затова бутонът е разположен на тунела, за да може шофьорът бързо да го натисне при нужда.
От друга страна междуколесното заключване на диференциала е опция. Освен това водачът го използва при ниски скорости и много рядко, при най-трудни условия. Следователно те са умишлено „скрити“ (включително от съображения за безопасност).