През 1997 година Mitsubishi решава да направи серийна версия на всъдехода с който участва в рали Дакар, като комбинира задвижването и технологиите от състезателния „джип“ и ги поставя в обвивката на всъдеход, готов за пътя. Така се появява и Mitsubishi Pajero Evolution от което са произведени едва 2500 броя, един от които в момента се продава в Австралия.
Конкретният екземпляр е произведен за японския пазар и е оцветен в бял Sophia White цвят с червени Ralliart акценти. Pajero-то е изминало 180 756 километра, но въпреки това изглежда добре поддържано без фрапантни забележки.
Отличителни за Evolution модела са по-широките калници, различната броня и решетка в предната част, преден капак с отвор за по-голям приток на въздух, както и спойлер в задната част за по-добра аеродинамика.
Под капка работи 3.5-литров бензинов шестак с мощност от 280 конски сили и максимален въртящ момент от 358 нютон метра. Той е куплиран с автоматична трансмисия и предава задвижването към четирите колела.