Отидете към основна версия

37 129 25

9 причини за висок разход на гориво

  • съвети-
  • разход на гориво

Невъзможно е да започнете да пестите гориво, без първо да разберете причините за високата му консумация. Мнението, че двигателят започва да "яде" повече бензин с възрастта е само отчасти вярно. Има и доста други причини. Ето девет от тях.

Запушен въздушен филтър


Въздушният филтър изисква редовна подмяна, необходим е за висококачествено подаване на въздух и създаване на смес от гориво и въздух. Въпреки факта, че инструкциите на производителя имат определени препоръки за подмяна, условията на работа на машините са различни и времето за подмяна е индивидуално.

Дефектна ламбда-сонда


Кислородният сензор на автомобила (или ламбда-сондата) също играе важна роля за разхода на гориво. При неизправност на този сензор, колата може да работи, причинявайки не само преразход, но и условна икономия на гориво. Сензорът предоставя информация за това колко гориво трябва да се подаде към помпата и инжекторите за висококачествена горивна смес. В зависимост от това колко неверни са данните, които предава към ECU-то, горивото ще се впръсква повече или по-малко от необходимото. И в двата случая това не е добре за вашия двигател.

Стари запалителни свещи


Още един консуматив във вашия автомобил, а животът на свещите зависи не само от пробега, но и от качеството на горивото, както и от материала на електродите на самите свещи. Средният експлоатационен живот на свещи с медно ядро ​​е 30 хиляди км, иридиевите изкарват да 100 хиляди км. Ако свещите са повредени, горивото влиза в цилиндъра, но не се запалва. В допълнение към проблемите с двигателя, получавате и прекомерен разход на гориво.

Запушени горивни инжектори


Ако мръсотия от резервоара попадне в дюзата, тя може да започне да работи нестабилно и подаването на гориво може да не се случи навреме. В същото време ECU-то ще се опита да реши проблема, като увеличи подаването на гориво, което само ще увеличи неравномерното впръскване - понякога ще има твърде много гориво, което може дори да изтече през изпускателната система.

Налягане в гумите


Ниското налягане в гумите води до прекомерен разход на гориво. Движението става с по-голямо съпротивление, което означава, че двигателят работи с повече усилия и изразходва повече гориво. В студения сезон е особено лесно да направите грешка, защото на всеки 10 градуса трябва да добавяте или отнемате 0.1 атм от гумите. Когато температурата падне, налягането в гумите също пада, когато температурата се повиши, картината е обратна. Но тук е важно да запомните, че гумите се нагряват по време на шофиране, така че помпането им в студа с голям марж може да бъде опасно.

Сходимост на колелата


Липсата на реглаж, особено на преден мост карат двигателя да работи по-усилено, за да поддържа правилната скорост. Ако често се оказвате в дупки по пътищата, тогава вероятно си струва да коригирате сходимостта по-често.

Октаново число


Октановото число показва устойчивостта на горивото при детонация. Колкото по-високо е, толкова по-голяма компресия може да издържи горивото преди да започне детонацията. Обикновено горивната смес трябва да се запали от запалителната искра в най-високата точка на хода на компресия. Ако степента на компресия на вашия двигател е по-висока, а бензинът е по-нискооктанов, тогава в цилиндрите ще настъпи детонация, а не изгаряне на гориво. В резултат на това мощността ще бъде по-ниска и ще е необходимо повече бензин за покриване на същото разстояние. Също така си струва да се помни, че детонацията на горивото е опасна за двигателя.

Студен сезон


В този случай не можете да направите нищо, остава само да се примирите с факта, че през зимата консумацията е по-висока, отколкото през лятото. Двигателят има нужда от повече време да загрее, за да стане маслото отново течно и всичко да работи както трябва.

Нагар


Това се отнася до естественото стареене на двигателя. Постепенно навсякъде се образуват сажди и това е нормално. Но всички елементи на двигателя с вътрешно горене, включително клапаните, могат да страдат от прекомерно количество сажди. Най-често излишните въглеродни отлагания се образуват при двигатели със система за директно впръскване на гориво.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 44 гласа.

Свързани новини