Last news in Fakti

1 Април, 2022 10:37 10 272 20

Защо е важно да загрявате двигателя и през пролетта?

  • двигател-
  • загряване-
  • съвети
Защо е важно да загрявате двигателя и през пролетта? - 1

С настъпването на пролетта много шофьори спират да загряват двигателя на колата си. Например, това вече не е толкова актуално, колкото през зимата, когато има тежки студове. Сега ви обясняваме защо подобен подход е грешен.

Малко хора знаят, че дори когато температурата навън е малко над нулата, двигателят трябва да е загрят. Дори при такова доста меко време частите на биелната и буталната групи се охлаждат доста за една нощ. Следователно, ако стартирате двигателя и незабавно тръгнете, могат да възникнат проблеми.

Факт е, че са предвидени технологични пролуки между всички движещи се части на силовия агрегат. Те са проектирани да осигуряват оптимално триене при работна температура. Но когато двигателят е студен, размерът на тези луфтове не е оптимален, тъй като при нагряване всички предмети се разширяват, а при охлаждане намаляват. Оказва се, че студеният агрегат работи в труден за себе си режим и ако увеличите натоварването върху него (например натиснете газта), износването на триещите се части ще се увеличи многократно.

Това може да добави и още един проблем. През нощта двигателното масло се оттича в картера. Следователно, след стартиране, двигателят се нуждае от време, за да изпомпа смазка в цялата система. Това е особено важно за двигатели с компресор, където смазката преминава през турбокомпресора.

Ако незабавно потеглите, тогава незагрят двигател ще започне да усеща недостиг на масло, тоест ще започне да се износва повече. И ако натиснете газта по-силно, тогава има риск дори от "задиране" в някой от цилиндрите. В крайна сметка дебелината на масления филм е недостатъчна и е лесно да го „счупите“.

И не забравяйте предаването и най-вече трансмисията. Ако няма проблеми с "механиката", то "автоматът" или "роботът" също трябва да се загреят. Това е така, защото там има помпа, която се нуждае от време за изпомпване на масло и достигане на работна температура.

С други думи, дори през топлия сезон, колата трябва да се загрее. Когато след стартиране на двигателя стрелката на тахометъра скочи до 1100 об/мин, маслената помпа започва да задвижва смазката през каналите. Е, когато двигателят е смазан, електрониката намалява скоростта до около 800 оборота и тогава спокойно можете да потеглите.

Но не твърде бързо. Факт е, че автоматичната скоростна кутия се загрява само в движение. Следователно първите няколко километра не трябва да се карат на пълна тяга. Можете да натиснете педала само когато температурата на охлаждащата течност достигне 90 градуса. Това е знак, че захранващият агрегат е напълно загрят.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Финикиеца

    32 21 Отговор
    Аз моята лада от 40 години я паля и бързам за работа, сняг мяг студ муд върви на гръм
  • 2 Каскет

    27 26 Отговор
    Пълни глупости. Хлабините са по-големи при студен двигател. На двигателя му трябват 10 секунди за да може помпата да омазни цялата система и тръгваш. Демак палиш, слагаш волана, пускаш радиото и палиш.
  • 3 КатоГо

    23 6 Отговор
    Като го запаля пролетно време, не го гася до 1-ви април следващата година само да сменя маслото - това е най-хипстърското правило.
  • 4 АнтиГост

    15 18 Отговор
    Аз не загрявам Теслата.
  • 5 гост

    39 4 Отговор
    донякъде е така,но при тези температури маслото е достатъчно рядко и стига за секунди до разпределителният вал моето правило е оставям я 2-3 минути на празен ход и после не превишавам 2500 об ,докато не загрее
  • 6 гост

    28 3 Отговор
    Да,правилно ,но важи да новите боклуци с 900 куб.матор,три цилиндъра и турбо Там ,,хлабините" за значително по-големи,маслените сегменти по-меки,всичко това за еко,меко,икономия на гориво и пр.При голям студ докато стигне 800 оборота,има да седиш 20 мин .на едно място
  • 7 Моторист

    33 9 Отговор
    Днес ви е простено , все пак ви е празник !
    Егати глупостите , а сигурно лятото трябва да държим двигателя в климатизирано помещение около 20 градуса ?
  • 8 Механик

    49 12 Отговор
    Написаното е неадекватно.
    Първо в много страни е забранено двигателите да работят на място с изключение на моментите когато си в задръстване или чакаш ред на кръстовище. Доста автомобили вече са снабдени със система "старт-стоп" на двигателя, именно за да се избегне работа му на място. В тоя ред на мисли, производителите са предвидили двигателите им да могат са се ползват почти веднага след стартиране. Просто палиш, лампата на маслото изгасва, броиш до пет и тръгваш. Естестено, без "въртене на гуми" пубертетски изпълнения.
    За хората с трубокомпресори мога да дам съвет. След като пристинете и особено след по-интензивен цикъл на еада, не изключеайте мотора веднага, а му дайте половин до една минута да поработи на място. Защото турбото се е награяло много, а изключването на мотора спира подаването на масло към турбото. Масълцето което остава там е много малко и лесно може да кипне и да се засмоли. От което да последва авария в компресора.
    Към автора. Няма "бутална група" и мотовилкова група. има ЦИЛИНДРО-БУТАЛНА група.
    Научете кое е СИСТЕМА и кое е УРЕДБА по автомобила и моля, не пишете подвеждащи глупости!

    Коментиран от #9

  • 9 00014

    23 3 Отговор

    До коментар #8 от "Механик":

    Колега виж си минусите и кажи от това тъпо, необразовано народонаселение става ли нещо.
  • 10 хаха

    31 3 Отговор
    Аз през вимата не подгрявам, тези за пролетта ми говорят. Кликания за глупостите си чакат. При минус 10 броя до десет и тръгвам. Без форсиране, леко и нежно ..... вече 40 години.
  • 11 Гост

    28 1 Отговор
    Статията не прави разлика между изчакване за 30-40 секунди на празен ход след студен сутрешен старт да започнат да циркулират течностите и тогава да се потегли, и същинското "загряване". Второто е най-добре да стане в движение, с тяга, и с леки обороти, а не с форсиране сутрин пред блока.
  • 12 Анонимен

    19 0 Отговор
    Поредната статия изгубена между копи - гугле транслате - пасте! Ако може Радо да ни "открехне" как се "чупи" масления филм?! Не, че нещо!
  • 13 Гост

    22 3 Отговор
    Почти пълни глупости. Първо двигателят достига по-бързо оптимална темепература, когато колата е в движение. Палиш колата, чакаш 10 секунди да подкачи масло в двигателя и да разбие маслото в скоростната кутия и потегляш леко и плавно. Караш около 200м на първа, втора и т.н. В началото не е добре да я цедиш. Това се нарича студен старти и методиката е валидна за всички сезони.
  • 14 Бай Шиле

    19 6 Отговор
    Най добре е да се загрее картера с бензинова лампа.Ако не се запали колата маслото ще е топло и ще се качи по бързо нагоре.В тази връзка бензиновите лампи трябва да са задължителни както фаровете през август и зимните гуми през март.

    Коментиран от #17

  • 15 Потурко

    18 2 Отговор
    Важно е да се пишат безсмислени статии, за да се изпълни нормата за дневния надник!
  • 16 Карам бричка

    17 4 Отговор
    Колата е като жената - първо трябва да я подгрееш, да качи смазката и тогава да я караш - без значение от сезона.

    Коментиран от #19

  • 17 Нико

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Бай Шиле":

    Ти под колата с бензинова ли лампа лягаше??? :-D
    Тя загреява по бавно и от мотора на колата :-D
    Палиш чакаш 1-2-3 минути и тръгваш.
    Когато има сняг в/у колата.
    Палиш изчистваш снега и ако има скреж и тръгваш.
    Колко е просто всичко.
  • 18 Alex

    5 1 Отговор
    Моята кола е с уред за измерване температурата на маслото. Когато на вън е 5 градуса, на охлаждащата течност и трябват около 4 км, за да достигне 90 градуса, още 4км след това и маслото на двигателя достига температура 90 градуса. Автомата започва да работи с осезаема лекота след 6 км. Така че при 5 грауса на вън, за да се подкара колата както подобава си трябат поне едни 6 до 8 км, с дно подгряване на място от около 2 мин.
  • 19 Българина

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Карам бричка":

    АКО е твоята - може. НО ако е служебна(чужда), гледай само!
  • 20 ТRIF

    1 2 Отговор
    С малки забележки статията е добре написана. Разбира се идеята на автора за разлика от много други. Чувал съм какви ли не теории за подгряването на автомобила, за разработване на нов автомобил, само за доливане на масло в двигателя без да го сменяш и т.н.
    Моето мнение е, че двигателя трябва да се подгрява независимо от сезона а колко и как зависи от околната температура и от конструкцията на двигател и трансмисия. Най - чувствително към подгряване е турбото. При двигател с турбо подгрявам на место докато температурата на двигателя достигне 40С или леко "мръдне" стрелката на термометъра. След това бавно потегляне без форсиране до достигане на работна температура.