С настъпването на пролетта много шофьори спират да загряват двигателя на колата си. Например, това вече не е толкова актуално, колкото през зимата, когато има тежки студове. Сега ви обясняваме защо подобен подход е грешен.
Малко хора знаят, че дори когато температурата навън е малко над нулата, двигателят трябва да е загрят. Дори при такова доста меко време частите на биелната и буталната групи се охлаждат доста за една нощ. Следователно, ако стартирате двигателя и незабавно тръгнете, могат да възникнат проблеми.
Факт е, че са предвидени технологични пролуки между всички движещи се части на силовия агрегат. Те са проектирани да осигуряват оптимално триене при работна температура. Но когато двигателят е студен, размерът на тези луфтове не е оптимален, тъй като при нагряване всички предмети се разширяват, а при охлаждане намаляват. Оказва се, че студеният агрегат работи в труден за себе си режим и ако увеличите натоварването върху него (например натиснете газта), износването на триещите се части ще се увеличи многократно.
Това може да добави и още един проблем. През нощта двигателното масло се оттича в картера. Следователно, след стартиране, двигателят се нуждае от време, за да изпомпа смазка в цялата система. Това е особено важно за двигатели с компресор, където смазката преминава през турбокомпресора.
Ако незабавно потеглите, тогава незагрят двигател ще започне да усеща недостиг на масло, тоест ще започне да се износва повече. И ако натиснете газта по-силно, тогава има риск дори от "задиране" в някой от цилиндрите. В крайна сметка дебелината на масления филм е недостатъчна и е лесно да го „счупите“.
И не забравяйте предаването и най-вече трансмисията. Ако няма проблеми с "механиката", то "автоматът" или "роботът" също трябва да се загреят. Това е така, защото там има помпа, която се нуждае от време за изпомпване на масло и достигане на работна температура.
С други думи, дори през топлия сезон, колата трябва да се загрее. Когато след стартиране на двигателя стрелката на тахометъра скочи до 1100 об/мин, маслената помпа започва да задвижва смазката през каналите. Е, когато двигателят е смазан, електрониката намалява скоростта до около 800 оборота и тогава спокойно можете да потеглите.
Но не твърде бързо. Факт е, че автоматичната скоростна кутия се загрява само в движение. Следователно първите няколко километра не трябва да се карат на пълна тяга. Можете да натиснете педала само когато температурата на охлаждащата течност достигне 90 градуса. Това е знак, че захранващият агрегат е напълно загрят.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Финикиеца
10:41 01.04.2022
2 Каскет
10:44 01.04.2022
3 КатоГо
10:55 01.04.2022
4 АнтиГост
10:58 01.04.2022
5 гост
10:59 01.04.2022
6 гост
11:17 01.04.2022
7 Моторист
Егати глупостите , а сигурно лятото трябва да държим двигателя в климатизирано помещение около 20 градуса ?
11:31 01.04.2022
8 Механик
Първо в много страни е забранено двигателите да работят на място с изключение на моментите когато си в задръстване или чакаш ред на кръстовище. Доста автомобили вече са снабдени със система "старт-стоп" на двигателя, именно за да се избегне работа му на място. В тоя ред на мисли, производителите са предвидили двигателите им да могат са се ползват почти веднага след стартиране. Просто палиш, лампата на маслото изгасва, броиш до пет и тръгваш. Естестено, без "въртене на гуми" пубертетски изпълнения.
За хората с трубокомпресори мога да дам съвет. След като пристинете и особено след по-интензивен цикъл на еада, не изключеайте мотора веднага, а му дайте половин до една минута да поработи на място. Защото турбото се е награяло много, а изключването на мотора спира подаването на масло към турбото. Масълцето което остава там е много малко и лесно може да кипне и да се засмоли. От което да последва авария в компресора.
Към автора. Няма "бутална група" и мотовилкова група. има ЦИЛИНДРО-БУТАЛНА група.
Научете кое е СИСТЕМА и кое е УРЕДБА по автомобила и моля, не пишете подвеждащи глупости!
Коментиран от #9
11:34 01.04.2022
9 00014
До коментар #8 от "Механик":
Колега виж си минусите и кажи от това тъпо, необразовано народонаселение става ли нещо.12:11 01.04.2022
10 хаха
12:16 01.04.2022
11 Гост
12:24 01.04.2022
12 Анонимен
13:05 01.04.2022
13 Гост
13:05 01.04.2022
14 Бай Шиле
Коментиран от #17
13:22 01.04.2022
15 Потурко
13:28 01.04.2022
16 Карам бричка
Коментиран от #19
17:29 01.04.2022
17 Нико
До коментар #14 от "Бай Шиле":
Ти под колата с бензинова ли лампа лягаше??? :-DТя загреява по бавно и от мотора на колата :-D
Палиш чакаш 1-2-3 минути и тръгваш.
Когато има сняг в/у колата.
Палиш изчистваш снега и ако има скреж и тръгваш.
Колко е просто всичко.
11:08 02.04.2022
18 Alex
14:51 04.04.2022
19 Българина
До коментар #16 от "Карам бричка":
АКО е твоята - може. НО ако е служебна(чужда), гледай само!17:43 04.04.2022
20 ТRIF
Моето мнение е, че двигателя трябва да се подгрява независимо от сезона а колко и как зависи от околната температура и от конструкцията на двигател и трансмисия. Най - чувствително към подгряване е турбото. При двигател с турбо подгрявам на место докато температурата на двигателя достигне 40С или леко "мръдне" стрелката на термометъра. След това бавно потегляне без форсиране до достигане на работна температура.
17:54 24.04.2022