Но ако всичко е ясно с новите автомобили - техните климатични системи са тествани от автомобилния производител и ще работят правилно за дълго време, тогава какво да кажем за употребяваните автомобили? В крайна сметка не всички собственици на автомобили се грижат еднакво за своите превозни средства. Поради това съществува риск да се сблъскате с автомобил с частично неработещ климатичен контрол. Как може да се провери това?
Факт е, че ако климатикът работи, това изобщо не означава, че го прави правилно. Следователно той трябва да се организира пълноценна проверка, за да се уверим, че работи. Първият признак, когато нещо не е наред, е липсата на щракване под капака, когато натиснете бутона за включване на климатичната система при минималната зададена температура. Ако не чуете щракване при топъл двигател, тогава има голяма вероятност компресорът на климатика да не работи.
Освен това с компресора се включват и допълнителни вентилатори, осигуряващи по-ефективно охлаждане на радиатора на климатичната система . Така че, когато избирате новата си употребявана кола, ушите ви трябва да са нащрек.
Ако вече сте погледнали под капака, не бързайте да го затваряте. Пипнете стоманената част на дебелата тръба, която идва от купето към компресора. Тя трябва да се охлади 5-10 секунди след включване на системата.
Ако като настроите температурата, която климатикът трябва да произвежда на минимум и не усещате студ от въздуховодите, то това е сигурен знак, че нещо не е наред. Проблемите могат да бъдат както банални - климатикът не е бил зареждан дълго време или радиаторът е запушен, така и по-сериозни, изискващи подмяна на елементи от климатичната система.
В бъдеще, ако искате да продължите да се наслаждавате на чист хладен въздух в автомобила си, извършвайте периодично поддръжка на климатика, почиствайте го, зареждайте го с фреон. И ще служи вярно не само на вас, но и на тези, на които впоследствие прехвърлите колата си.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Бай Шиле
Коментиран от #3
11:52 09.04.2022
3 Механик
До коментар #2 от "Бай Шиле":
Ти си любител, има се предвид проверка и дозареждане - допълване, което е абсолютно задължително за правилната работа на климатика. Статията много точно обяснява нещата.Коментиран от #8
11:59 09.04.2022
4 Загрижен
13:31 09.04.2022
5 Бай Стою касапина
14:25 09.04.2022
6 Карам бричка
Коментиран от #9
15:10 09.04.2022
7 АНОНИМЕН
15:40 09.04.2022
8 qwerty
До коментар #3 от "Механик":
всяка година допълвам фреона на хладилника, че нали работи нон-стоп. автоклиматичната система има едно слабо място и това са уплътненията им, които с времето лек полека изпускат фреон. ако не съм прав ме поправете07:57 10.04.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Filo
21:54 10.04.2022
11 бай Ставри
22:17 10.04.2022
12 Пепи
00:01 11.04.2022
13 Вариант при повреда
това е отварянето на двата странични прозореца. Т.н. двузонов климатроник.
18:31 11.04.2022
14 seabird
04:42 12.04.2022
15 ТRIF
18:24 24.04.2022
16 Българин
14:36 14.09.2022