Отидете към основна версия

9 810 13

Докато другите правят електромобили, Mazda пусна нов модел с шестцилиндров дизелов мотор

  • mazda-
  • cx-60-
  • дизелов двигател

Общо моделът ще има четири модификации, две от които са хибриди

Кросоувърът Mazda CX-60 дебютира преди месец в Европа и стана първият plug-in хибрид на марката. Изграден е на нова платформа с класическо оформление, оборудван с i-Activ AWD задвижване на всички колела с активно разпределение на въртящия момент, както и с осемстепенна автоматична трансмисия, която има мокър съединител вместо преобразувател на въртящия момент, като при Mercedes -AMG скоростните кутии. В Япония обаче гамата ще е по-разнообразна. Там CX-60 ще се предлага в четири версии, включително с... шестцилиндров дизел.

Базовата версия на Mazda CX-60 за Япония е оборудвана с 2,5-литров атмосферен Skyactiv-G мотор. Коефициентът на сгъстяване на този двигател е 13:1, мощността е 188 конски сили, а максималният въртящ момент - 250 Нм. Този мотор се използва и при хибрида e-Skyactiv PHEV, но във форсирана версия (191 к.с., 261 Нм). Електрическата част се състои от електродвигател с водно охлаждане (175 к.с., 270 Нм) и батерия с капацитет 17.8 киловатчаса. Системната мощност на силовия тракт е 323 сили и 500 Нм. Ускорението до сто за хибридната модификация е равно на 5.8 секунди, а максималната скорост е 200 километра в час. Без стартиране на двигателя с вътрешно горене кросоувърът може да измине до 63 километра.

И сега за дизеловите мотори. Редовият шестцилиндров дизелов двигател Skyactiv-D е базиран на четирицилиндровия 2.2-литров мотор на марката. Той е със съотношение на компресия 15.2:1 и развива мощност от 231 конски сили и 500 Нм въртящ момент в базовия си вариант. Чрез добавяне на 48-волтов M Hybrid Boost стартер-генератор и батерия от 0.33 киловатчаса, японците получават и хибриден дизел e-Skyactiv D. Той има мощност от 234 сили и 550 Нм въртящ момент и ускорява до сто за 7.3 секунди при максимална скорост от 220 километра в час.

Скоростната кутия за всички модификации е една и съща. както вече споменахме тя е осемстепенна автоматична с „мокър“ многодисков съединител вместо преобразувател на въртящия момент, както при AMG Speedshift MCT 9G. Трансмисията за задвижване на всички колела с многодисков съединител JTEKT ITCC е в състояние да разпределя динамично сцеплението между осите в зависимост от условията на шофиране, като до 50 процента могат да отидат на предната ос, а до 100 - на задната.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 22 гласа.

Свързани новини