Last news in Fakti

24 Октомври, 2022 12:29 8 491 11

Най-голямата Mazda CX-80 идва в Европа и у нас

  • mazda-
  • cx-80

По същество това ще бъде по-голяма CX-60 със седем места

Най-голямата Mazda CX-80 идва в Европа и у нас - 1

Спортната кола MX-5 вече не е единствената Mazda със задно предаване, продавана в Европа, тъй като CX-60 кацна на Стария континент и респективно вече е и на родния пазар. Направихме подробен тест на най-луксозната Mazda, но сега стана ясно, че ще се появи и още по-голяма версия.

Ако имате нужда от повече място, клонът на автомобилния производител в Обединеното кралство обяви, че триредовият CX-80 ще бъде пуснат през 2023 година, като по-голям вариант на CX-60 със седем места. Техническите спецификации все още не са разкрити, но двете SUV-та вероятно ще бъдат идентични, с изключение на разликата в размерите.

CX-60 не само се прави на платформа, базирана на задно задвижване, но е и първата Mazda, която използва ново семейство от редови шестцилиндрови бензинови и дизелови двигатели, допълнени от plug-in хибриди. CX-80 вероятно ще наследи задвижването и избора между задно и задвижване на всички колела, свързано с осемстепенна автоматична трансмисия.

Подобно на Miata , който споменахме в началото, новото SUV ще има система, наречена Kinematic Posture Control, която намалява накланянето на каросерията в завои чрез прилагане на спирачката към вътрешното задно колело по време на завой.

Колко голям ще бъде CX-80? Mazda все още не казва, но ще ви напомним, че стандартният двуредов CX-60 е дълъг 4 740 милиметра и има междуосие с размери 2870 мм. В най-тежката си конфигурация, която е PHEV, CX-60 тежи близо 2 100 килограма. Излишно е да казваме, че CX-80 ще бъде малко по-тежък в резултат на разширяването на каросерията, за да се интегрира третият ред седалки.

CX-60 и CX-80 не са предвидени за Северна Америка, но Mazda планира еквивалентни модели с индекси CX-70 и CX-90, съответно. Потвърдено е, че първият ще получи 3.3-литров редови шестцилиндров бензинов двигател с различна настройка от 280 конски сили 450 нютон-метра въртящ момент, налични в австралийската спецификация CX-60. Очаквайте CX-70 за САЩ, който ще дебютира скоро, вероятно като 2024MY. CX-90 ще последва на по-късна дата.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иво

    33 3 Отговор
    Модела изглежда страхотно и със сигурност качеството му е на високо ниво но в Европа ще се продава слабо защото робите на BMW и AUDI предпочитат да похарчат повече за X3 и Q5.

    Коментиран от #3

  • 2 Знаещ

    22 6 Отговор
    Мазда са безкомпромисни в качеството, а визията им ги откроява. Чакам да излезе на пазара и ще заменя старата СХ5 с новия модел. Германските SUV са назад в сравнение с японските модели
  • 3 Гост

    7 18 Отговор

    До коментар #1 от "Иво":

    Когато има паритет в цената, и визията не е определяща, нормално е да се избере немски автомобил. Винаги е по мощен, винаги е по икономичен, винаги усещането за качество е по високо, винаги възможностите за конфигуриране са по гъвкави,има по голяма дилърска мрежа, държи цена, що годе прилична на вторичен пазар! Харесвам Мазда, но например СХ 60 не ме грабна отвътре, твърде ‘проста’ за безумно готината си външност! А почва от 100 бона…, за това не ми се мисли! Новото БМВ Х3 ми харесва повече. Това прави ли ме роб?

    Коментиран от #4

  • 4 Иво

    19 4 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Ако сметките от сервиза не те впечатляват,няма проблем но смятам,че човек ценящ парите си не би ги прахосвал за премиум брандове само и само да събира погледите покрай спирките.

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Ввв

    12 4 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Много е интересно как някои хора си мислят,че сервизите(официалните)на Мазда са “без пари”….

    Коментиран от #7

  • 6 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Предвид продажбите, а и спрямо фирмената политика, според мен, Мазда също се позиционира като премиум. Що се отнася до сервиза, определено е по скъпо да обслужваш БМВ спрямо Мазда, и в това има логика, поради чисто инженерния подход на двете фирми, а и самата философия която преследват. От друга страна, чисто математически, не мисля че Мазда за 100 бона ще има ТО, или подмяна на консумативи с цени на Дачия, например. Определено няма да е евтино!
  • 7 Иво

    14 3 Отговор

    До коментар #5 от "Ввв":

    Не са без пари но посещенията там са по-рядко.

    Коментиран от #8

  • 8 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Иво":

    Товакакво общо има при гаранционен автомобил? И, солко собственика на МХ … има, и колко такива на БМВ? А…?
  • 9 ......

    3 10 Отговор
    абе колкото и да се вълнувате карайте си маздите там и тва е :Д самият фактм, че сравнявате мазда с бмв говори, че няма смисъл да се коментира с вас :Д

    Коментиран от #10

  • 10 Моряка

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "......":

    Във всички класации за неразваляемост- и европейската,и американската,и немската,Маздата е водеща в поседните 15- тина години.Пък ти си карай БМВ-то,дето го няма и в десятката.Да,в немската клсация с оценка 6++,измежду многото Мазди имаше и едно БМВ-1 и едно Порше.
  • 11 Моряка,продължение.

    1 3 Отговор
    Иначе БМВ-то има и едно ценно качество-много по скъпо е от Маздата.Заради името.Май за това тежкарските синове избиват народоваселението с БМВ-ета.