8 Април, 2022 12:32 9 255 13

Докато другите правят електромобили, Mazda пусна нов модел с шестцилиндров дизелов мотор

  • mazda-
  • cx-60-
  • дизелов двигател

Общо моделът ще има четири модификации, две от които са хибриди

Докато другите правят електромобили, Mazda пусна нов модел с шестцилиндров дизелов мотор - 1

Кросоувърът Mazda CX-60 дебютира преди месец в Европа и стана първият plug-in хибрид на марката. Изграден е на нова платформа с класическо оформление, оборудван с i-Activ AWD задвижване на всички колела с активно разпределение на въртящия момент, както и с осемстепенна автоматична трансмисия, която има мокър съединител вместо преобразувател на въртящия момент, като при Mercedes -AMG скоростните кутии. В Япония обаче гамата ще е по-разнообразна. Там CX-60 ще се предлага в четири версии, включително с... шестцилиндров дизел.

Базовата версия на Mazda CX-60 за Япония е оборудвана с 2,5-литров атмосферен Skyactiv-G мотор. Коефициентът на сгъстяване на този двигател е 13:1, мощността е 188 конски сили, а максималният въртящ момент - 250 Нм. Този мотор се използва и при хибрида e-Skyactiv PHEV, но във форсирана версия (191 к.с., 261 Нм). Електрическата част се състои от електродвигател с водно охлаждане (175 к.с., 270 Нм) и батерия с капацитет 17.8 киловатчаса. Системната мощност на силовия тракт е 323 сили и 500 Нм. Ускорението до сто за хибридната модификация е равно на 5.8 секунди, а максималната скорост е 200 километра в час. Без стартиране на двигателя с вътрешно горене кросоувърът може да измине до 63 километра.

Докато другите правят електромобили, Mazda пусна нов модел с шестцилиндров дизелов мотор

И сега за дизеловите мотори. Редовият шестцилиндров дизелов двигател Skyactiv-D е базиран на четирицилиндровия 2.2-литров мотор на марката. Той е със съотношение на компресия 15.2:1 и развива мощност от 231 конски сили и 500 Нм въртящ момент в базовия си вариант. Чрез добавяне на 48-волтов M Hybrid Boost стартер-генератор и батерия от 0.33 киловатчаса, японците получават и хибриден дизел e-Skyactiv D. Той има мощност от 234 сили и 550 Нм въртящ момент и ускорява до сто за 7.3 секунди при максимална скорост от 220 километра в час.

Скоростната кутия за всички модификации е една и съща. както вече споменахме тя е осемстепенна автоматична с „мокър“ многодисков съединител вместо преобразувател на въртящия момент, както при AMG Speedshift MCT 9G. Трансмисията за задвижване на всички колела с многодисков съединител JTEKT ITCC е в състояние да разпределя динамично сцеплението между осите в зависимост от условията на шофиране, като до 50 процента могат да отидат на предната ос, а до 100 - на задната.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Alfa Romeo

    34 2 Отговор
    Браво!!!!

    Коментиран от #3

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 гост

    7 48 Отговор

    До коментар #1 от "Alfa Romeo":

    Мазда просто още преди 2 години разбраха , че са безнадеждно изостанали и нямат никакъв шанс да наваксат с електричните , както и патрона им Тойота ! Затова сега смело правят последни напъни да изцедят каквото могат за последно от пушилниците , а след 4-5 годинки е ясно , фалит и " преминаване" на ток , разбирай модели на купилия ги с друга емблема , пример "ребрандирано" Рено Клио с емблема на Мицубиши , виж статията по долу !!

    Коментиран от #4, #7

  • 4 Охобохо

    26 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Мазда още преди години осъзнаха, че даунсайзинга е тъпотия и за това правят двигатели с адекватни обеми. Електричка си имат МХ-30. Много модерна технология е автомобила, още през 1899-1900 е имало електрически коли , хайде със здраве!
  • 5 777999

    23 1 Отговор
    Карал съм Мазда 6 2017 година - фейслифт, дизел 175к.с., автоматик. Мога да кажа ,че колата не е никак лоша - има добро управление и поведение на пътя ,сравнително пъргава е, много екстри и добър дизайн. Ако имам възможност бих си изкарал нова Мазда. Цена - качество е окей.

    Коментиран от #12

  • 6 Turbo

    16 3 Отговор
    Тесларите прочетоха ли статията?Цените електрическите каручки ще вървят нагоре,а тесльо твърдеше,че щели да падат до изравняването им с цената на автомобилите с двг.Самите теслари карат "пушилници",но мечтаят за Тесла.На тесларите за това им плащат,да хвалят Тесла.Нищо,че никога няма да притежават такъв електрически автомобил.Хвалят нещо,без да са имали възможност да проверят дали рекламата отговаря на истината.
  • 7 Ха ха

    9 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Изостанала ти е главата промита с немски пушилници
  • 8 Tesla

    1 16 Отговор
    Боклук без бъдеще
  • 9 Лудогорец 9

    14 0 Отговор
    изключително доволен съм от моята мазда 3 2018 с 2.0 и 165 коня атмосферен бензинов двигател след като си я закупих като нова до сега съм и навъртял 150 000 км и никакви ремонти не съм и правил освен консумативи! Сравнително добро качество като сглобка и материали за цената която си платих е повече от добро
  • 10 Антонн

    1 8 Отговор
    Уважавам Мазда но само бензинова,то и повечето хора го знаят кой по трудния начин препатил кой по лесния.
    И по улиците като се загледате ще видите надписа Sky Аctiv,дизела е почти толкова харчещ и трошлив колкото на BMW и Audi .

    Коментиран от #11

  • 11 Ввв

    10 0 Отговор

    До коментар #10 от "Антонн":

    Явно хал хабер си нямаш от Мазда дизел
  • 12 Жоро

    0 3 Отговор

    До коментар #5 от "777999":

    Имах точно същата и от 30к км почна да влиза в сервизен режим. На 60к км и 2 години я продадох.
  • 13 БРЦК

    6 0 Отговор
    Електро следващите 30 г. Няма да има. Няма нито един Ел. Авто по магистралите да не говорим за извън страната . Ток в" туба" НЕМА. СВОбода или смърт