Кросоувърът Mazda CX-60 дебютира преди месец в Европа и стана първият plug-in хибрид на марката. Изграден е на нова платформа с класическо оформление, оборудван с i-Activ AWD задвижване на всички колела с активно разпределение на въртящия момент, както и с осемстепенна автоматична трансмисия, която има мокър съединител вместо преобразувател на въртящия момент, като при Mercedes -AMG скоростните кутии. В Япония обаче гамата ще е по-разнообразна. Там CX-60 ще се предлага в четири версии, включително с... шестцилиндров дизел.
Базовата версия на Mazda CX-60 за Япония е оборудвана с 2,5-литров атмосферен Skyactiv-G мотор. Коефициентът на сгъстяване на този двигател е 13:1, мощността е 188 конски сили, а максималният въртящ момент - 250 Нм. Този мотор се използва и при хибрида e-Skyactiv PHEV, но във форсирана версия (191 к.с., 261 Нм). Електрическата част се състои от електродвигател с водно охлаждане (175 к.с., 270 Нм) и батерия с капацитет 17.8 киловатчаса. Системната мощност на силовия тракт е 323 сили и 500 Нм. Ускорението до сто за хибридната модификация е равно на 5.8 секунди, а максималната скорост е 200 километра в час. Без стартиране на двигателя с вътрешно горене кросоувърът може да измине до 63 километра.
И сега за дизеловите мотори. Редовият шестцилиндров дизелов двигател Skyactiv-D е базиран на четирицилиндровия 2.2-литров мотор на марката. Той е със съотношение на компресия 15.2:1 и развива мощност от 231 конски сили и 500 Нм въртящ момент в базовия си вариант. Чрез добавяне на 48-волтов M Hybrid Boost стартер-генератор и батерия от 0.33 киловатчаса, японците получават и хибриден дизел e-Skyactiv D. Той има мощност от 234 сили и 550 Нм въртящ момент и ускорява до сто за 7.3 секунди при максимална скорост от 220 километра в час.
Скоростната кутия за всички модификации е една и съща. както вече споменахме тя е осемстепенна автоматична с „мокър“ многодисков съединител вместо преобразувател на въртящия момент, както при AMG Speedshift MCT 9G. Трансмисията за задвижване на всички колела с многодисков съединител JTEKT ITCC е в състояние да разпределя динамично сцеплението между осите в зависимост от условията на шофиране, като до 50 процента могат да отидат на предната ос, а до 100 - на задната.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Alfa Romeo
Коментиран от #3
12:43 08.04.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 гост
До коментар #1 от "Alfa Romeo":
Мазда просто още преди 2 години разбраха , че са безнадеждно изостанали и нямат никакъв шанс да наваксат с електричните , както и патрона им Тойота ! Затова сега смело правят последни напъни да изцедят каквото могат за последно от пушилниците , а след 4-5 годинки е ясно , фалит и " преминаване" на ток , разбирай модели на купилия ги с друга емблема , пример "ребрандирано" Рено Клио с емблема на Мицубиши , виж статията по долу !!Коментиран от #4, #7
12:56 08.04.2022
4 Охобохо
До коментар #3 от "гост":
Мазда още преди години осъзнаха, че даунсайзинга е тъпотия и за това правят двигатели с адекватни обеми. Електричка си имат МХ-30. Много модерна технология е автомобила, още през 1899-1900 е имало електрически коли , хайде със здраве!13:39 08.04.2022
5 777999
Коментиран от #12
13:46 08.04.2022
6 Turbo
14:07 08.04.2022
7 Ха ха
До коментар #3 от "гост":
Изостанала ти е главата промита с немски пушилници07:57 09.04.2022
8 Tesla
07:57 09.04.2022
9 Лудогорец 9
11:34 09.04.2022
10 Антонн
И по улиците като се загледате ще видите надписа Sky Аctiv,дизела е почти толкова харчещ и трошлив колкото на BMW и Audi .
Коментиран от #11
12:45 09.04.2022
11 Ввв
До коментар #10 от "Антонн":
Явно хал хабер си нямаш от Мазда дизел12:58 09.04.2022
12 Жоро
До коментар #5 от "777999":
Имах точно същата и от 30к км почна да влиза в сервизен режим. На 60к км и 2 години я продадох.23:40 09.04.2022
13 БРЦК
20:00 10.04.2022