Отидете към основна версия

74 591 60

Тествахме най-голямата Dacia

  • тест-
  • dacia-
  • jogger

Днес не можете да купите нищо по-практично за тези пари!

Що се отнася до пазара на нови автомобили у нас, Dacia изгради много силна позиция през последните години и днес предлага автомобили, за които никога не сме мечтали преди. Новият Jogger съчетава характеристиките на кросоувър, миниван и комби. Екипът ни направи обстоен тест на новата и най-голяма Dacia, а впечатленията си от модела ви разказваме сега.

Ще започнем с факта, че днес не можете да купите нищо по-практично за тези пари! Тази кола я чакаме от септември миналата година, когато екипът ни я видя за първи път на живо в Париж. Още на статичната премиера, седемместната Dacia ни направи впечатление, но сега я изпробваме и в движение. Новият Jogger е един от стълбовете на трансформацията на Dacia, който обаче продължава да поставя голям акцент върху достъпната технология.

Тази 4.5-метрова комбинация от комби, SUV и MPV е направена на платформата CMF-B (използвана и при моделите Sandero и Logan), в момента се предлага с два еднолитрови двигателя и ще получи хибридно задвижване през следващата година, което в съчетание с Dacia е нещо невиждано досега. В известен смисъл това е отговорът на въпроса за нова кола за редица българи, които все още не се вълнуват от настоящия маркетингов "масаж" около електрическите автомобили и просто искат практична и достъпна кола.

Екстериор и интериор

Новата Dacia Jogger официално вече е на българския пазар, като понастоящем имате избор от три нива на оборудване (Essential, Comfort, Extreme) и чифт двигатели (1.0 TCe Eco-G 100 с двугоривна система и вградена АГУ и бензинов с директно впръскване 1.0 TCe 110). Освен това хората от Dacia не се срамуват да покажат Jogger в най-ниското Essential оборудване, както и такава с дръзкото име Extreme. Екстремно обаче е само името.

Пробвахме Jogger именно във въпросното високо ниво на екипировка Extreme. Комбито, въпреки максимално опростените си форми на каросерията, изглежда представително и с право обръща главите на шофьорите и на по-луксозни автомобили по улиците. Колата не изглежда евтино и когато натиснете дръжката на леката врата и се озовете в салона.

Таблото с инструменти, волана, панелите на вратите и всъщност всичко, което обикновено докосвате е със значително повишено качество в сравнение с предишните модели на румънската марка. Можете да имате дори електронна ръчна спирачка (опция), инфотейнмънт с безжично дублиране на телефона (с пакета Media Nav), сензори за паркиране със задна камера и текстилен декор на арматурното табло, който отново е на мода и придава далеч по-луксозен вид на иначе евтината пластмаса под него.

За да обобщим, имате всичко необходимо в стандартните нива на оборудване, а ако искате още екстри, ще ги получите срещу комично ниско доплащане. Широчината на автомобила не е толкова впечатляваща, но що се касае до дължина, то Jogger е ненадминат благодарение на междуосието от почти 2.9 метра. Отпред седалките са стандартни и удобни, а мястото на втория ред е огромно.

Там пътниците имат сгъваеми маси и седалките могат да се преместват в диапазона от седем сантиметра. Но най-впечатляващо е пространството на третия ред, което за разликата от това на повечето седемместни автомобили, е предназначено и за ръстови пасажери, а доплащането за версията със седем места е разумно.

Jogger е практичен и, ако е необходимо, седалките от третия ред могат да бъдат удобно сгънати напред или напълно свалени. При сгъване на седалките на втория ред (те са разделени в съотношение 60:40), се създава товарно пространство от над 1800 литра по VDA методиката, което, както и да го погледнеш, си е огромно.

Двигател и ходови характеристики

Преди хибридното задвижване да влезе в продажба, новият трицилиндров еднолитров бензинов двигател с мощност от 81 kW в диапазона от 5000 до 5250 об/мин и въртящ момент от 200 Нм при 2900 - 3500 об/мин ще поеме функцията на най-мощния предлаган двигател. Има директно впръскване на горивото (версията LPG има индиректно впръскване), алуминиев блок, променлива фаза на клапаните, променлива маслена помпа, интегрирана изпускателна тръба и, разбира се, филтър за твърди частици. Това са фактите, но как се представя този агрегат предвид голямата каросерия?

Макар и трицилиндров, това си е истински двигател с вътрешно горене, без дори най-ниската форма на електрификация. Пиковият момент се предава на предните колела, благодарение на шестстепенна ръчна скоростна кутия. Всичко това, в толкова голям автомобил изглежда на пръв поглед неподходящо, но Jogger не тежи много (всички версии са с тегло от около 1.3 тона), като освен това и има добре напасната трансмисия, така че карането на тази кола е приятно бодро и дори може да е динамично.

Двигателят няма нищо против много ниските обороти и много ще се изненадаме, ако някой, решил да си вземе такава, подчертано семейна кола, каже, че има нужда от по-мощен мотор. Разбира се, зависи колко натоварите Jogger. Ние карахме седемместната версия, като в купето бяхме само двама и колата се движеше бързо и уверено - дори над очакванията ни.

Това обаче важи за града и за планински пътища, където забелязахме и още нещо интересно. Принципно, високият клиренс и дългото междуосие са предпоставка за недобро управление и силен крен в завоите. И тук Jogger ни изненада приятно. Крен определено има, но той е приемлив за автомобил с пътен просвет, който е по-висок от този на повечето кросоувъри и SUV-та на нашия пазар.

На магистралата обаче усещанията са други - при скорост от 130 км/ч двигателят на шеста предавка държи мотора на около 2 700 оборота и Jogger вече не иска да ускорява. С други думи доускорението е малко по-слабо, като това отчасти се дължи на голямата предна повърхност и общият коефициент на въздушно съпротивление, който е 0.84.

Но като цяло Jogger се кара добре. Седемместната версия, която пробвахме, има малко по-твърди задни амортисьори от петместната, както и по-големи предни спирачни дискове, но и двете шасита филтрират добре пътните неравности. Педалите са меки, скоростният лост се движи прецизно, а позицията на водача е висока и предлага отлична видимост - точно като в средностатистическо SUV.

Но има едно нещо, което не харесвахме много в процеса на шофиране. Jogger най-общо казано представлява по-високо и по-дълго Sandero, като именно заради прекалено "разтегнатото" междуосие маневрирането е с една идея по-трудно. Радиусът на завой е 11.7 метра и това се усеща, особено на тесни пространства.

Заключение и цени

Въпреки някоите ѝ недостатъци, ние сме очаровани от най-голямата Dacia, разбира се предвид съотношението цена/качество, но добре осъзнаваме, че Jogger не е кола за всеки. Румънското предложение няма да убеди този, който си е приготвил бюджет от 70 - 80 хиляди лева за SUV, или някой, който кара стотици километри на ден по магистралата.

Това обаче е една от последните "нормални" коли за тези, които се интересуват от практичен и удобен нов автомобил на много изгодна цена, но с минимални отстъпки по отношение на технологиите, външния вид и качеството. А за какви пари можете да се сдобиете с Jogger и дали той е атрактивно предложение, вижте и преценете сами.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 53 гласа.

Свързани новини