57 06359

Тествахме най-голямата Dacia

  • тест-
  • dacia-
  • jogger

Днес не можете да купите нищо по-практично за тези пари!

Тествахме най-голямата Dacia - 1

Що се отнася до пазара на нови автомобили у нас, Dacia изгради много силна позиция през последните години и днес предлага автомобили, за които никога не сме мечтали преди. Новият Jogger съчетава характеристиките на кросоувър, миниван и комби. Екипът ни направи обстоен тест на новата и най-голяма Dacia, а впечатленията си от модела ви разказваме сега.

Ще започнем с факта, че днес не можете да купите нищо по-практично за тези пари! Тази кола я чакаме от септември миналата година, когато екипът ни я видя за първи път на живо в Париж. Още на статичната премиера, седемместната Dacia ни направи впечатление, но сега я изпробваме и в движение. Новият Jogger е един от стълбовете на трансформацията на Dacia, който обаче продължава да поставя голям акцент върху достъпната технология.

Тествахме най-голямата Dacia

Тази 4.5-метрова комбинация от комби, SUV и MPV е направена на платформата CMF-B (използвана и при моделите Sandero и Logan), в момента се предлага с два еднолитрови двигателя и ще получи хибридно задвижване през следващата година, което в съчетание с Dacia е нещо невиждано досега. В известен смисъл това е отговорът на въпроса за нова кола за редица българи, които все още не се вълнуват от настоящия маркетингов "масаж" около електрическите автомобили и просто искат практична и достъпна кола.

Екстериор и интериор

Новата Dacia Jogger официално вече е на българския пазар, като понастоящем имате избор от три нива на оборудване (Essential, Comfort, Extreme) и чифт двигатели (1.0 TCe Eco-G 100 с двугоривна система и вградена АГУ и бензинов с директно впръскване 1.0 TCe 110). Освен това хората от Dacia не се срамуват да покажат Jogger в най-ниското Essential оборудване, както и такава с дръзкото име Extreme. Екстремно обаче е само името.

Тествахме най-голямата Dacia

Пробвахме Jogger именно във въпросното високо ниво на екипировка Extreme. Комбито, въпреки максимално опростените си форми на каросерията, изглежда представително и с право обръща главите на шофьорите и на по-луксозни автомобили по улиците. Колата не изглежда евтино и когато натиснете дръжката на леката врата и се озовете в салона.

Таблото с инструменти, волана, панелите на вратите и всъщност всичко, което обикновено докосвате е със значително повишено качество в сравнение с предишните модели на румънската марка. Можете да имате дори електронна ръчна спирачка (опция), инфотейнмънт с безжично дублиране на телефона (с пакета Media Nav), сензори за паркиране със задна камера и текстилен декор на арматурното табло, който отново е на мода и придава далеч по-луксозен вид на иначе евтината пластмаса под него.

Тествахме най-голямата Dacia

За да обобщим, имате всичко необходимо в стандартните нива на оборудване, а ако искате още екстри, ще ги получите срещу комично ниско доплащане. Широчината на автомобила не е толкова впечатляваща, но що се касае до дължина, то Jogger е ненадминат благодарение на междуосието от почти 2.9 метра. Отпред седалките са стандартни и удобни, а мястото на втория ред е огромно.

Там пътниците имат сгъваеми маси и седалките могат да се преместват в диапазона от седем сантиметра. Но най-впечатляващо е пространството на третия ред, което за разликата от това на повечето седемместни автомобили, е предназначено и за ръстови пасажери, а доплащането за версията със седем места е разумно.

Тествахме най-голямата Dacia

Jogger е практичен и, ако е необходимо, седалките от третия ред могат да бъдат удобно сгънати напред или напълно свалени. При сгъване на седалките на втория ред (те са разделени в съотношение 60:40), се създава товарно пространство от над 1800 литра по VDA методиката, което, както и да го погледнеш, си е огромно.

Двигател и ходови характеристики

Преди хибридното задвижване да влезе в продажба, новият трицилиндров еднолитров бензинов двигател с мощност от 81 kW в диапазона от 5000 до 5250 об/мин и въртящ момент от 200 Нм при 2900 - 3500 об/мин ще поеме функцията на най-мощния предлаган двигател. Има директно впръскване на горивото (версията LPG има индиректно впръскване), алуминиев блок, променлива фаза на клапаните, променлива маслена помпа, интегрирана изпускателна тръба и, разбира се, филтър за твърди частици. Това са фактите, но как се представя този агрегат предвид голямата каросерия?

Тествахме най-голямата Dacia

Макар и трицилиндров, това си е истински двигател с вътрешно горене, без дори най-ниската форма на електрификация. Пиковият момент се предава на предните колела, благодарение на шестстепенна ръчна скоростна кутия. Всичко това, в толкова голям автомобил изглежда на пръв поглед неподходящо, но Jogger не тежи много (всички версии са с тегло от около 1.3 тона), като освен това и има добре напасната трансмисия, така че карането на тази кола е приятно бодро и дори може да е динамично.

Двигателят няма нищо против много ниските обороти и много ще се изненадаме, ако някой, решил да си вземе такава, подчертано семейна кола, каже, че има нужда от по-мощен мотор. Разбира се, зависи колко натоварите Jogger. Ние карахме седемместната версия, като в купето бяхме само двама и колата се движеше бързо и уверено - дори над очакванията ни.

Тествахме най-голямата Dacia

Това обаче важи за града и за планински пътища, където забелязахме и още нещо интересно. Принципно, високият клиренс и дългото междуосие са предпоставка за недобро управление и силен крен в завоите. И тук Jogger ни изненада приятно. Крен определено има, но той е приемлив за автомобил с пътен просвет, който е по-висок от този на повечето кросоувъри и SUV-та на нашия пазар.

На магистралата обаче усещанията са други - при скорост от 130 км/ч двигателят на шеста предавка държи мотора на около 2 700 оборота и Jogger вече не иска да ускорява. С други думи доускорението е малко по-слабо, като това отчасти се дължи на голямата предна повърхност и общият коефициент на въздушно съпротивление, който е 0.84.

Тествахме най-голямата Dacia

Но като цяло Jogger се кара добре. Седемместната версия, която пробвахме, има малко по-твърди задни амортисьори от петместната, както и по-големи предни спирачни дискове, но и двете шасита филтрират добре пътните неравности. Педалите са меки, скоростният лост се движи прецизно, а позицията на водача е висока и предлага отлична видимост - точно като в средностатистическо SUV.

Но има едно нещо, което не харесвахме много в процеса на шофиране. Jogger най-общо казано представлява по-високо и по-дълго Sandero, като именно заради прекалено "разтегнатото" междуосие маневрирането е с една идея по-трудно. Радиусът на завой е 11.7 метра и това се усеща, особено на тесни пространства.

Тествахме най-голямата Dacia

Заключение и цени

Въпреки някоите ѝ недостатъци, ние сме очаровани от най-голямата Dacia, разбира се предвид съотношението цена/качество, но добре осъзнаваме, че Jogger не е кола за всеки. Румънското предложение няма да убеди този, който си е приготвил бюджет от 70 - 80 хиляди лева за SUV, или някой, който кара стотици километри на ден по магистралата.

Това обаче е една от последните "нормални" коли за тези, които се интересуват от практичен и удобен нов автомобил на много изгодна цена, но с минимални отстъпки по отношение на технологиите, външния вид и качеството. А за какви пари можете да се сдобиете с Jogger и дали той е атрактивно предложение, вижте и преценете сами.

Тествахме най-голямата Dacia

Тествахме най-голямата Dacia


Поставете оценка:
Оценка 4 от 51 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    95 18 Отговор
    Добре написана статия. Изводът е, че това е единственият вариант за нова кола на отрудения семен българин на средна възраст. Може да си мечтаете за премиум играчки, но това си е неоспорим факт. Другият вариант е 10-годишен премиум на "реални" километри.

    Коментиран от #27, #30

  • 2 Караиванов

    54 14 Отговор
    Много добро ревю на Радо. Колата определено е добра - Е има още много какво да се желае, на за тези пари няма друга нова седемместна кола.
  • 3 туриста

    60 31 Отговор
    готин, ама да го гледаш отдалеч... иначе пълно недурозомение е тая кола на тая цена, съчетана с двигател от мотоциклет...

    Коментиран от #6

  • 4 Б А Й Х @ Й ‼️

    80 23 Отговор
    Що не опишете и как се държи това недоразумение със седем човека и три куфара на изкачване и слизане по проходите ‼️‼️‼️

    Коментиран от #5, #44


  • 5 DJo

    60 12 Отговор

    До коментар #4 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Със седем човека в коя кола можеш да сложиш и 3 куфара? Говори реално на нещата! Карах я - не е лоша за 30к -предвид, че поло струва 45к, а там повече от 4 човека е трудна работа!

    Коментиран от #11, #23, #26

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Гост

    54 6 Отговор
    Добре изглежда, но с този избор от двигатели...1л -дали двигателя и периферията /турбината/ има ресурс за повече от 150к км? В този ред на мисли доказани двигатели на 20г "нов внос" ",реални километри" ще имат два пъти повече ресурс. Това да доказаните двигатели "милионници" , но какво да правим- глобализация, програмирано стареене и др. "придобивки" на съвремието.....

    Коментиран от #13, #16, #41

  • 9 fon4o

    90 5 Отговор
    Пълна лудост стана пазара... Дачии за 40 хилки, Шкоди за по 100к ... Винаги съм поддържал идеята за нов автомобил, но за 40 хиляди бих си взел 3-4 годишен по-висок клас автомобил. (Не ме разбирайте погрешно, не говоря за S класи и А8-ци, а за нещо, което поне има шумоизолация )
  • 10 MIB Plameni

    14 13 Отговор
    Аз помислих че е с V8,някой 4.0 литров мотор , както при Мерцедес .Нали Мерцедес ползвали двигатели от Дачия.Нещо 300,400,500,600кс.

    Коментиран от #18

  • 11 Б А Й Х @ Й ‼️

    36 9 Отговор

    До коментар #5 от "DJo":

    Да разбирам ли , че си натоварил цялото семейство с багажа и по проходите пълните ТИР-ове са ти свиркали да не ги бавиш ❓‼️❓‼️
  • 12 ДА ИЗМЕТЕМ крадливата пасмина ГЕРБ

    42 13 Отговор
    Ако в това недоразумение с 1000 кубика двигател
    наистина се качат 7 човека плюс 3 куфара,
    ще може да изпревари на дълъг пък само каруца
    и то след 2-3 километра гонене и "ускоряване".
    А после ще ги изпреваря аз с велосипеда...
  • 13 Б А Й Х @ Й ‼️

    22 6 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Като чух какви обороти искат от турбото на 0,9 Форд , първо си помислих , че има грешка ‼️

    Коментиран от #22

  • 14 Но пасаран

    32 3 Отговор
    Да де ама как да я купиш като я няма!? Казват поръчка - след колко време ще дойде? Не знаем/ След 6 мсеца? По-скоро година... е какво рекламирате, да им платим някакви аванси и да кажат, че няма да я доставят след 9 месеца??

    Коментиран от #54


  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Komapak

    5 3 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Изпревари ме и зададе същите въпроси, които щях да задада и аз. ++++++++
  • 17 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 6 Отговор
    Това 250 000 об/мин. за семеен автомобил, не за Ф1, си е ....

    Коментиран от #19

  • 18 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 5 Отговор

    До коментар #10 от "MIB Plameni":

    Явно освен да мислиш , трябва и да попрочетеш‼️ Има доста инфо по темата ‼️
  • 19 TB0338

    16 8 Отговор

    До коментар #17 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    150-200 хил. оборота работен диапазон за газови турбини са нещо нормално от 30-40 години...дори го пише в учебниците по ДВГ от края на "зрелия" социалузъм, ама кой да чете...
  • 20 гост

    9 6 Отговор
    Ама малко са откраднали задните стопове от Волво.
  • 21 джамбаз кире

    23 11 Отговор
    За тези пари,нали знаете какъв автомобил на пет години може да си купите ?...Моля,не си го причинявайте !
  • 22 Нормален

    12 8 Отговор

    До коментар #13 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Аз за екобуста знам за 248000 об/мин на турбото.Това е ненормална работа.

    Коментиран от #24

  • 23 Само питам

    17 5 Отговор

    До коментар #5 от "DJo":

    В кое представителство на Дачия работиш. Питам за един приятел. Добри бонуси ли давате???
  • 24 Ненормален

    8 6 Отговор

    До коментар #22 от "Нормален":

    Добре бе "професори" - колко според вас трябва да са нормалните обороти на един газов турбокомпресор??? 5-6 хиляди ли???

  • 25 Реалистът

    25 5 Отговор
    Сериозно ли някой ще се бръкне с 30-35хилядарки за 1,0кубиков двигател?Може но не и аз.
  • 26 Филип - Бри4ка

    13 7 Отговор

    До коментар #5 от "DJo":

    Питаш Със седем човека в коя кола можеш да сложиш и 3 куфара?

    Отговора е в Крайслер Вояджър!

    Коментиран от #28

  • 27 112

    20 2 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    С всичко съм съгласен, но не може ли да й сложат един нормален (за днешните стандарти) двигател - поне 1,2 Tce, за 1,3 няма да се пазаря!
  • 28 Мъхъ

    9 7 Отговор

    До коментар #26 от "Филип - Бри4ка":

    На 300 и кусур х. километра димяща кадилница! Това е антиколата, както и немски примиум на 15+ г. нов внос, каран от баба, пенсионирана учителка в събота до пазара и в неделя до черква....
  • 29 Ироничен

    21 5 Отговор
    Колкото и да го хвалите, този миксер не го искам.
    Един литър е добра кубатура за мотор.
  • 30 Bmw

    15 8 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Да ти кажа предпочитам ,не 10 а 30 годишен премиум пред това.Карах известно време служебен дъстър на по по-малко от години и трудно бих посочил по-смотана кола.А и кой си купува чисто нова кола незнам и то 35+ хил лева за такава еднодневка.
  • 31 ПИСАЛИ СА ЛЕКАТА ВРАТА....

    20 2 Отговор
    ОТ ПЛАСТМАСА ЛИ Е ИЛИ 0.2 ЛАМАРИНКА ЗА КОНСЕРВИ....... СТРАНИЧНО АКО МА ХАЛОСА КОКОШКА КО ША СТАНЕ С МЕН.....

    Коментиран от #32

  • 32 111111

    7 8 Отговор

    До коментар #31 от "ПИСАЛИ СА ЛЕКАТА ВРАТА....":

    Ще ти се разхвърчи перушина та то и без това друго нямаш щом така мислиш.
  • 33 Хубаво но

    10 3 Отговор
    Защо от около 16 000 на база скочиха на близо 30 000, като за тази цена на базов модел вече конкуренцията е много по голяма? Мен ме изгубиха като потенциален клиент и забележете кола на годината е Шкода Фабия. Защо не е Дачия с всички тези екстри за тези пари? Защото има по високо изпълнение за ако не същите, то поне подобни пари и поради това ме изгубиха. Все пак им пожелавам успех в развитието им и нека ние най накрая да се поучим от Румъния как се печелят инвеститори.
  • 34 Дфен

    11 4 Отговор
    Ганчо обича да има масаж на седалката щото и в сервизите като ходи често е свикнал да му го масажират.
  • 35 Пежо

    18 4 Отговор
    Добре изглежда визуално,но само три цилиндъра-не мерси.Няма дизел,свидят им се 30-40 лв за малко изолация във вратите,да не дрънчи на празен варел.Защо не написаха и колко звезди е изкарала на тестовете за безопастност.Имаш ли шанс да оцелееш в нея?Също и колко струва един час работа в задължителния за 5 години официален сервиз?Или,ще ви продадем "евтин" автомобил,ама... после ще ви обръснеш при обслужването
  • 36 Тити

    14 2 Отговор
    Такова голямо купе с 1.0 двигател ще харчи като 1.6 за работа става ама не и с такъв двигател и с такава цена.
  • 37 дърт шофьор

    27 1 Отговор
    И друг път съм го писал: Браво на румънците! Може да е (неу)Дачия, но си я правят, тяхна си е и дори изнасят. И ние можем, но нямаме собствено производство по вина на нашите олигарси и на управляващите.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Cuore sportivo

    16 3 Отговор
    Единствените неща от по един литър които бих купил са, мляко натурален сок,бира и газирано
  • 40 НЯКОЙ ДА МИ ОБЯСНИ СЛЕД

    9 3 Отговор
    Като ИМА ДВИГАТЕЛ 1000 КУБИКА ЗАЩОООО ИМА ТАКАВА ОГРООООМНА МУЦУНА КАТО НА ВЕ 8 ДВИГАТЕЛ...... МНОООГО НЕЛОГИЧНО....

    Коментиран от #43

  • 41 Qwerty

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Абе, то и Раховец издържа повече от Миеле, е, в краен случай да смениш котлон за 10 лева, или щепсел за 3! Ама чудно, защо всичко дърпа към Миеле? Суета? Знам ли…
  • 42 Тука

    4 14 Отговор
    Глей ся карам Дачия 1,3 Tce 130 4цил
    С 5човека по 120кг и машини около 300кг карам с 180км абсолютно насекаде по магистралата СА-А
    Ни се мъчи въри яко не казвам нищо Арчи ама въри Арчи 12 бенз ама па въри мн сме доволни и да поздравя раДио пайнер
  • 43 Ще кажа

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "НЯКОЙ ДА МИ ОБЯСНИ СЛЕД":

    Защото мое се тури в8 както и емблема от мерцедеса и лепенка кенуд
    Анадън
  • 44 Луд

    7 6 Отговор

    До коментар #4 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Тя на проходите няма да има проблем,ще си върви.Проблема при това голямо купе и този двигател е на каране извънградско,защото трудно ще изпревариш.Обаче и моята Октави 1,9 ТДИ която е 105 коня,горе долу като Дачията си върви много добре.Така ,че мисля ,че Дачията няма да се представи толкова зле щом има 200 Нютон метра въртящ момент.Направо си ми харесва тази кола и едно от изреченията в статията ,че това е един от последните истински автомобили ,май ще се окаже вярна.
  • 45 Дачия фен

    6 0 Отговор
    Много добра бегачка! Ще си купя една бройка да ходя на лозето и за риба!
  • 46 Японски

    7 1 Отговор
    Японски бензин комби или миниван на по-малко от 50к км с верига до 150кс е по-добрия избор.
  • 47 Порно

    7 1 Отговор
    Аман от политика. Какво щеше да им стане ако сложат един 1.6 HDI ? Ама нали дизела е лош.
  • 48 абоната

    3 1 Отговор
    Ко Не...
  • 49 Хитлер

    5 3 Отговор
    Автомобила се предлага в 2 варианта:
    Вариант 1 - двигател свален от трабант с чип тунинг.
    Вариант 2 - двутактов миксер.
    Подобно изпълнение направиха VW и като гледам хората ги избягват.
    Карал съм Дачиа особено първите 500 - 1000 км гълташе все едно карам камион.
    Цената е според качеството като за нов автомобил.Ниска цена = кофти качество.След 2-3 години ще си покаже слабите места и основно май ще са под капака.

    Коментиран от #51

  • 50 Хайде сега

    6 2 Отговор
    Средностатистическия бг-комплексар ще го залъгвате с Дачия. Не е ли Бмв или Ауди (дори на 300-400 хил. км) не е работа.

    Коментиран от #52

  • 51 Дфен

    1 3 Отговор

    До коментар #49 от "Хитлер":

    Как я кара на сън трябва да е било защото аз имам само че не е комби и си върви прилично даже със 150 без грижи и гори под 10 газ.

    Коментиран от #53

  • 52 Уточнение

    5 1 Отговор

    До коментар #50 от "Хайде сега":

    Бмв или Ауди дори на 500 хил. км. но вътре с питбул - важен елемент при избирането на комплекси.
  • 53 Хитлер

    4 2 Отговор

    До коментар #51 от "Дфен":

    Успя да ме развеселиш.Чисто нова от завода служебна като ми я дадоха от начало гореше 21 литра бензин на 100км. Твоята да не слизаш да я буташ от време на време, че да ти дава под 10 литра газ на 100 км, че и със 150 км/ч си карал.

    Коментиран от #55

  • 54 Язе

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Но пасаран":

    Доближаваме се до Бай тошовото време дето плащаш вноска (тогавашни 1500 лв.) и чакаш години.
  • 55 Дфен

    2 0 Отговор

    До коментар #53 от "Хитлер":

    Дай си номера да ти я покажа
  • 56 Русофил

    4 1 Отговор
    Аз си чекам московеца, дванадесетака .... баровска раута :D

    Коментиран от #59

  • 57 Ха ха ха ха ха ха ха

    6 2 Отговор
    Дачия става само за служебна кола. Който се прецака веднъж втори път няма да повтори.
  • 58 Биби Кинг

    0 1 Отговор
    Ма е друго кога се возиме на жип деа! Тоа дръгел седем месниа кво го правиме? Я кога трагнеме на предизборна че шофираме а останалите шес човеци требе да са ремонтйори од дачиа сервиз!
  • 59 Рослямист

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Русофил":

    От Одкрайдна ли ще ти го карат братушките брат?