22 Май, 2023 13:23 64 916 29

Тествахме по-мощната Dacia Spring

  • dacia-
  • spring-
  • extreme-
  • тест

Новата версия се нарича Extreme Electric 65

Тествахме по-мощната Dacia Spring - 1

Виена, Австрия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Откакто французите от Renault поеха контрола върху румънската марка Dacia, тя не спира да се развива - при това (според нас) точно в правилната посока. И това може да се види и от новото им чисто електрическо творение, Dacia Spring Extreme Electric 65 - субкомпактен SUV, чиято важност за марката е обратно пропорционална на неговия размер. Караме го в Австрия, за да разберем дали това е следващото голямо нещо на Dacia.

Тествахме по-мощната Dacia Spring

След като през последните години марката играеше все по-голяма роля в делата на Renault Group, румънците се впуснаха и в неизбежната електрификация. Освен това всеки от техните модели продължава да е евтин (на фона на останалите), но колите стават все по-впечатляващи, здрави и туристически ориентирани. Румънците освежиха имиджа си с ново лого и нова маска на своите модели, като сега представиха и изключително интересната си серия Extreme.

Тествахме по-мощната Dacia Spring

Но преди да анализираме гамата Extreme ще ви разкажем за впечатленията си от новата атракция на марката, Spring (от англ. пролет) Extreme Electric 65. Това е малък, чисто електрически автомобил с големи очаквания, който вече е в обращение на пазарите в целия свят (Китай, Индия, Латинска Америка) и от 2021 г. в Европа.

Тествахме по-мощната Dacia Spring

И за по-малко от 2 години от съществуването си от него са продадени над 110 000 бройки само на нашия континент, като същевременно Spring е електрически модел, покривайки в повечето случаи нуждите на семействата дори и като първа кола. Сега е по-мощен, което намалява автономния му пробег само с десет километра, но прави автомобила далеч по-динамичен.

Екстериор

Тествахме по-мощната Dacia Spring


Така този малък и чудотворен в продажбите си електрически автомобил, вече може да се поръча и у нас в...екстремния си вариант. С дължина от 3.73 м, широчина от 1.62 м, височина от 1.51 м и междуосие от 2.42 метра, той е изграден върху платформата CMF-A на Renault. Автомобилчето е малко, почти колкото Twingo, като същевременно има просвет от 150 мм, определяйки, заедно с естетическите си особености, образа на типичен SUV. Изглежда като кукла - красив и същото време сериозен.

Интериор

Тествахме по-мощната Dacia Spring


Интериорът не изглежда никак беден. Макар и изработен от твърда пластмаса, в него ще намерите всичко, което искате и от което се нуждаете, въпреки че ще откриете и някои ергономични странности, като бутоните за електрическите прозорци, които са разположени на вертикалната част на централната конзола. Все пак в салона има и стандартни и силно информативни дисплеи - 3.5-инчов информационен екран на арматурното табло и 7-инчов централен екран за мултимедията.

Тествахме по-мощната Dacia Spring

Румънците не са пренебрегнали и класическите удобства, които се отнасят и до четиримата пътници. Те могат да се поберат сравнително добре в леката кола, като само пространството за коленете отзад и отварянето на задните врати е проблем. Но за сметка на това автомобилчето е с багажник с капацитет от 300 литра (!), което не е никак зле за субкомпактна градска кола.

Двигател и ходови характеристики


Spring Extreme Electric 65, както подсказва името му, е оборудван с електрически двигател с постоянен магнит с мощност от 48 kW (65 к.с.) и 113 Нм въртящ момент. За протокола трябва да споменем, че има досегашната базова версия Spring ELECTRIC 45, която използва същата батерия не се представлява никак зле в града, но не може да се мери с подобрения и по-мощен extreme вариант.

Връщайки се към модела Spring Extreme Electric 65, който карахме в предградията и в центъра на Виена (където с радиус на завоя от само 4.8 метра, колата се отличава с уникална гъвкавост), трябва да споменем, че двигателят достига 14 700 оборота в минута, като има ефективен редуктор, който помага за оптималното прехвърляне на въртящия момент към задвижващите колела и дори при наклони от 35%, колата се справя безпроблемно.

Тествахме по-мощната Dacia Spring

Освен динамичен, подобреният електромотор е и икономичен. 188-килограмовата никел/манганова батерия с нетен енергиен капацитет от 26.8kWh е с размерите на...куфар и се намира под задната седалка. Що се отнася до производителността, Spring Extreme Electric 65 ускорява от 0-50 км/ч за 3.9 секунди и 0-100 км/ч за 13.7 секунди - страхотни цифри, тъй като теглото на колата е само 975 кг. Доускорението от 80 до 120 км/ч е по-слабо и се достига за 13.5 секунди, а максималната скорост е ограничена до 125 км/ч. Но не забравяйте, че това е типично градска кола и гореспоменатите цифри я правят изключително пъргава в града.

Сигурни сме, че ще искате да знаете колко далеч стига тази кола с едно зареждане. Според Dacia, средно Spring постига пробег от 220 км (според WLTP), докато само в градски трафик може да покрие до 305 км, с обещаваща средна консумация от около 13.8 kWh/100 км, въпреки че при смесено използване ние отчетохме разход от 11.3 kWh/ 100 км. Освен това, благодарение на превключвателя Eco на арматурното табло, можете да ограничите изходната мощност и максималната скорост и по този начин да увеличите още повече пробега.

По време на шофиране на по-мощният Spring веднага се усеща, че по-мощната версия вече е в категория, която показва, че може да доминира не само с естетическия си, но и с утилитарния си характер. Пренебрегвайки първоначалното, примитивно усещане от звука на затваряне на вратите, откривате, че шумът в купето не се чува особено, дори и при достигане на трицифрени скорости. Колата има приличен комфорт и отлична композиция (минимални вибрации). за това роля имат и новите гуми LingLong в размер 165/70-R14.

Тествахме по-мощната Dacia Spring

Представители на Dacia, с които разговаряхме, ни казаха, че в допълнение към класическата топология на окачването с предни носачи и полутвърда задна ос, амортисьорите са настроени специално за неравен терен и управлението е по-прецизно в сравнение с базовия Spring 45.

Според проучване на Dacia, средностатистическият потребител на Spring изминава 31 км дневно със скорост от 26 км/ч, а 75% от собствениците зареждат колата си у дома, така че много от вас вероятно попадат в... тези характеристики на идеалния потребител. Пълното зареждане на колата от домашен контакт отнема 13 часа, което не е малко, но пък за много хора е приемливо.

В заключение ще кажем, че новият модел на Dacia е интересен, тъй като с него може да се отговори на днешните електрически предизвикателства, без да се харчи цяло състояние. Spring Extreme Electric 65 идва и у нас през лятото с цена от 46 000 лева с ДДС, позволяваща му гордо да се нарече най-евтиният електрически SUV на пазара.

Семейство Dacia Extreme

За да подсили имиджа на новата си роля, Dacia създаде и версия на оборудване за всички свои модели (Spring, Sandero Stepway, Duster и Jogger). Тя се нарича Extreme и изглежда по-близка до природата, с "аутдор" характер както в нюансите, така и в материалите (пластмаси и престилки, устойчиви на употреба тъкани, които лесно се перат е т.н.). Версиите Extreme се отличават и декорация с дизайнерски елементи и с някои от технологиите.

Тествахме по-мощната Dacia Spring

Например Sandero Stepway Extreme и Jogger Extreme имат като стандартно оборудване системата Extended Grip, специална функция на ESP и ASR, която не "задушава" колелата, позволявайки им да се въртят по-свободно, така че да намират по-добро сцепление, когато колата се движи по разкалян терен, докато Duster Extreme има и задвижване на четирите колела.

Тествахме по-мощната Dacia Spring

Но Dacia не се спира само на колата и създава цяла „екосистема“ от удобства за къмпинг, като Sleep Pack, който чрез сгъваема дървена конструкция превръща задната част на Jogger в спалня с дължина 1.9 м и широчина 1.3 м, или палатка, която се прикрепя към гърба на Jogger.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 dUdJd

    55 40 Отговор
    Уникалната кола за града е това и като цена, и като пари за зареждане и като големина за паркиране и като ел. за безплатна зона, но не е за комплексари.

    Коментиран от #10

  • 2 ЗАЗ

    28 30 Отговор
    На четвъртото технически разваляне на каручката е спряно тестването!
  • 3 Тестер

    61 11 Отговор
    Тествахме я със семейството, въобще не ни хареса , а толкова се постарахме да сме позитивни, за да си я напазаруваме, уви. Не сме комплексари, искаме една електричка да имаме, мислехме, че това би могла да е Спринг, но ... не би. Не искам да навлизам в подробности, всеки трябва сам да опита и да разбере дали това е неговата кола.

    Коментиран от #6

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    48 14 Отговор
    Французи ръководят
    Румънска фирма
    Марокански завод
    Неизвестни черно работници
    🤔
    🤔
    🤔
    🤔
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    53 15 Отговор
    ЧЕТИРИДЕСЕТ И ШЕСТ ХИЛЯДИ
    лева за ТОВА 🥸🥸🥸🥸🥸
    НИ-КО-ГА ‼️‼️‼️‼️‼️

    /освен ако някой не ми опре Колт в тила/

    Коментиран от #27

  • 6 Дъстър

    56 7 Отговор

    До коментар #3 от "Тестер":

    Както са я подкарали от Брюксел до 10ина год. нищо няма да тестваме. Просто всичко на 4ри колела ще е недостъпно за лична покупка+поддръжка, вкл. за т.нар. средна класа! Един приличен автомобил 2ра употреба в момента, на 5-6 год., струва колкото тази лагерна количка???!!! Евро умниците смятат в бъдеще и самолети да се не ползват по европейските релации: само влакчета за дълъг път и с/мата Спарк пред дòма, за веднаж седмично да напълниш торбите у Лидъл. Срещу 20€ за час да речем!!! За съжаление на там вървят нещата със "свободното" придвижване!!! Ние пак имахме шанса да му се насладим, но наследниците...

    Коментиран от #8, #26

  • 7 Теслар

    40 7 Отговор
    А разправят, че Тесла модел 3 за 35 000 долара била скъпа и с прекалено малък пробег? На фона на Тесла да искат 46 000 лв за това нещо си е пладнешки обир. За стотина лева по-голяма вноска на месец, по-добре "скъпа" Тесла.

    Коментиран от #14

  • 8 За веднъж седмично

    30 13 Отговор

    До коментар #6 от "Дъстър":

    За какво ти е въобще чисто нов автомобил с каквото и да е зареждане?
  • 9 Емил

    33 9 Отговор
    Това е вариант на тротинетка! Трябва да си пациент на Цветослава, за да кръстиш тая въшка Екстрийм!
  • 10 Гост

    36 7 Отговор

    До коментар #1 от "dUdJd":

    Имам dacia от магазина.Никога не съм претендирал,че притежавам автомобил - това е кола.Но "spring" е някакво отмъщение!!!Наистина триколка!!!
  • 11 Ситрошен

    27 20 Отговор
    Кенеф , по-голям кенеф , Дачия , така се степенуват
  • 12 Тити

    39 7 Отговор
    46к за този варел да си го карат.
  • 13 Грозд-ан

    34 8 Отговор
    Няколко Спринг-а на Спарк карах, първо от интерес а после защото нямаше друго наблизо. Впечатленията ми са, че това е анти-автомобил и ми е откровено неприятно да съм в него и да шофирам. Да, има си предимства (...) но Жигула и ЗАЗ (968М) са по-приятни от това четириколесно МПС.
  • 14 БМВ

    33 8 Отговор

    До коментар #7 от "Теслар":

    Карал съм и тесла и тая датчия. Мразя електрчките, но 2 мнения няма, че тесла е светлинни години пред тоя боклук.
  • 15 Българин

    30 9 Отговор
    46000лв ?За 200км. пробег ?
  • 16 Гост

    16 34 Отговор
    Карайте си тогава старите гоУфове и баварки, дърти на кокал

    Коментиран от #19, #25

  • 17 А ние какво правим

    36 7 Отговор
    Румунците си правят и продават колите ние ще зяпаме и лаем по форумите но повече от чушкопек не можем да направим факт!

    Коментиран от #24

  • 18 Знайко

    21 1 Отговор
    Леко съм потресен от новата мода да се направи колата колкото се може по-кривогледа и даже да не можеш да кажеш кое е фар и кое халоген!!! Може би ако я бяха направили 25 см по-широка можеше да става , но не и на тази цена!
  • 19 Знайко

    20 5 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Даже и старите субарута си караме и даже не мислим да ги сменяме. 208 коня, евро 3 , 323 лв данъка ....еми киселко е ама преглъщаш и даваш газ!

    Коментиран от #20

  • 20 Знайко

    18 4 Отговор

    До коментар #19 от "Знайко":

    Чакай да се питам сам ...като заредя 65 литра бензин и 42 литра газ колко ми е рейнджа и дали няма да се върна от почивка без да зареждам? Тия боклуци могат да се прообутат само за каршеъринг или рента кар с ограничен обсег!
  • 21 СЛОНА

    20 5 Отговор
    ЗА ТАЗ МАМАЛИГАРСКА КАРУЦА НЕ БИХ ДАЛ И 6 ХИЛЯДИ ЛЕВА !!!
  • 22 неуДачия

    16 0 Отговор
    А като е "типично градска кола", палатката къде се опъва? В някоя градинка на жълтите павета за протестите срещу войната на пътя?
  • 23 тинтин

    5 7 Отговор
    абе мани ги ве мамалигари тъпи
  • 24 Жеко

    6 4 Отговор

    До коментар #17 от "А ние какво правим":

    Автомобилът е китайски.
  • 25 ха ха

    14 2 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Никой не иска да ги кара, ама Зелената сделка ни ги натресе в гърлата благодарение на давоските наместници в Брюксел, а вече и в София. Благодарим ти Деду Шори!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Знаещ

    12 0 Отговор

    До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    У нас така, но Мамалигарите дават 10К EUR субсидия и реално там излиза на 12-13К EUR.
  • 28 Мойсея Света Троица идеален център

    3 2 Отговор
    Моя грандис ги скъсва тия дачии по магистралата като се прибирам от гурбет
  • 29 ...

    2 1 Отговор
    само който не е карал тоя клозет спринг може да го хвали. Има спарк - пробвайте