Last news in Fakti

12 Февруари, 2023 12:00 20 062 43

Dacia изпревари Tesla и се превърна в най-екологичната кола

  • dacia-
  • spring-
  • euro ncap-
  • green ncap

Автомобилът с най-малко въздействие върху околната среда е Dacia Spring

Dacia изпревари Tesla и се превърна в най-екологичната кола - 1

Green NCAP призна Dacia Spring за най-екологичния нов автомобил. Оценката се дава на база резултатите от тестовете за ефективност през цялата 2022 година. В тях, компактният електрически SUV постига най-висок резултат в индекса за енергийна ефективност на Green NCAP и на база на този резултат е обявен за най-добър автомобил като цяло от организацията.

Spring постига обща оценка от пет звезди и надминава други електрически превозни средства, включително и бестселъра Tesla Model 3. Румънската градска кола отбелязва максимални резултати в индекса за чист въздух, но също така постига най-високия резултат на Green NCAP с невижданите досега 9.8 точки в индекса за енергийна ефективност.

Dacia изпревари Tesla и се превърна в най-екологичната кола

Така Dacia Spring получава обща оценка 9.9 и заема първото място в тази класация. След румънския хит при електромобилите се нарежда Tesla Model 3 (обща оценка 9.8), а третата позиция е за NIO eT7. Петицата допълват Renault Megane E-Tech и Cupra Born, които постигат общ резултат от 9.6.

Audi Q4 e-Tron и Hyundai Ioniq 5 също получават пет звезди от Green NCAP, но въпреки това резултатите от енергийната ефективност на тези автомобили са по-ниски и правят критичната разлика в общия резултат на автомобила. За разлика от Dacia Spring, тези автомобили не представят достатъчно ниски стойности на потребление и респективно не получават най-добрите резултати.

Ioniq 5, например, получава 9.1 в индекса за енергийна ефективност, което впоследствие понижава общата оценка на автомобила. Д-р Александър Дамянов, технически мениджър на Green NCAP, казва:

„С този изключителен резултат суперминито на Dacia поставя стандарт за индустрията. Dacia се зае да създаде градска електрическа кола, която отговаря на нуждите на потребителите, но също така и на предизвикателствата за устойчивост на нашата планета. Резултатът е „най-зеленото и екологично превозно средство".

Green NCAP, която е подразделение на Euro NCAP - независима компания, оценяваща превозните средства по отношение на тяхната безопасност, публикува в най-новия си набор от резултати и три бензинови автомобила: Kia Picanto (оценка 3 звезди), BMW Серия 2 Active Tourer (оценка 2½ звезди) и VW Touran (оценка 2). В класацията е включен и един дизелов автомобил - Opel Mokka, който със своите три звезди се представя доста по-добре от повечето бензинови коли.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нещо

    41 10 Отговор
    Което не върви , може да е екологично , но не е кола !
  • 2 Пръц

    27 8 Отговор
    Когато е нужен ремонт ,електротехник ли я бърника или обикновен гаражен майстер?

    Коментиран от #8

  • 3 Прекалено опестяване

    10 6 Отговор
    в тоя спринг, има минимум под който...
  • 4 Петър

    31 16 Отговор
    Само глупак, може да си мисли, че електрическата кола е екологична, в пъти е по не екологична от конвенционалните автомобили.

    Коментиран от #5, #35

  • 5 Кисело

    17 26 Отговор

    До коментар #4 от "Петър":

    Е гроздето,много кисело нали.

    Коментиран от #6

  • 6 Петър

    35 5 Отговор

    До коментар #5 от "Кисело":

    Не е кисело гроздето, просто електрическите автомобили не са нито екологични, нито практични, до 5-10 години ще настане хаос със съхранението на вече заминалите батерии на тези автомобили, батериите не са подлежащи на рециклиране. Тогава, пак се досети за киселото грозде.

    Коментиран от #7

  • 7 Име

    28 4 Отговор

    До коментар #6 от "Петър":

    Екологични са в града, тоест не ти замърсяват въздуха, който дишаш, иначе не са, но сред всички, дачията е най-екологична. Това да го прочетат сектантине на Илон. А да не говорим за цената, която за ел. кола е супер при дачията. Това е идеалната градска количка, то и без това електромобилите не стават за извън града.

    Коментиран от #32

  • 8 АЦ/ДЦ

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Пръц":

    ...„ДЪЛГИЯ ИНКАСАТОР”
    ....от бригадата на „МАГНИТСКИ”👍
  • 9 изпревари тесла

    21 1 Отговор
    Изпревари я, защото е евтина... но независимо от това тук пак се мъчат за 40000лв да ни я продават!
    На румънците им връщат 20000лв и колата им излиза 8-10 000 - имат договор да не я продават година обаче!
    Но правят шашми нашите и искат по 35000лв за подобни коли, сами правете сметка за печалбите на определени лица! Когато колата е на нормално цена, пазар има!

    Коментиран от #11

  • 10 лично мнение

    13 7 Отговор
    гледал съм такава кола - вътре е супер тясна абе дачия от 0 до 100 за 20 сек ... и 100км пробег макс зимата - ще пропусна засега!

    Коментиран от #15, #28, #31

  • 11 Ами

    14 0 Отговор

    До коментар #9 от "изпревари тесла":

    То па у нас кое е нормално
  • 12 А в цената?

    3 1 Отговор
    Дали Дачия не е изпреварил Тесла в цената?

    Коментиран от #13

  • 13 тянко

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "А в цената?":

    тука в България определено!
  • 14 мани мани

    13 4 Отговор
    кви са тия прахосмукачки ва?
  • 15 Петър

    15 1 Отговор

    До коментар #10 от "лично мнение":

    Това от 0 до 100км.ч. за 20 секунди, не е проблем, но да можеш да изминеш с едно зареждане само 100 километра през зимата е голям проблем.
  • 16 Реалист

    2 0 Отговор
    А сигА де...
  • 17 Стругар

    21 3 Отговор
    От къде идват тези ел.батерии?От небето ли падат?Как са произведени?Една батерия за ел.автомобил, за да бъде произведена замърсява толкова,колкото ДВГ за 350 000 км. пробег!/ДИЗЕЛ/.Как после ще бъде рециклирана?Някой да ми отговори,как е по-екологичен ел.автомобил?
  • 18 Тираджия

    12 10 Отговор
    Обикалям цяла Европа и по магистралите ако видя на ден една Дачия е късмет.
    Явно само в България,Румъния и Албания ги възхваляват,макар,че съм бил в Румъния много пъти,но и там са рядко срещани. Карат се предимно VW AUDU

    Коментиран от #19, #29, #37

  • 19 така е

    3 5 Отговор

    До коментар #18 от "Тираджия":

    Ти и да видиш, тя само ще ти пречи да я изпревариш, понеже кара главно с 80-90км/ч макс. На някои хора камьоните им са значително по-бързи, ако се сещаш!

    Коментиран от #20

  • 20 тиго

    9 2 Отговор

    До коментар #19 от "така е":

    те и Теслите карат предимно в дясно с 90-100 макс, ако искат да стигнат до някъде с разстояние над 300км без да зареждат! И за какво човек да дава над 100 000лв за такова нещо, дето като му заредиш резервоара от - до, да не минава поне 800-1000км - да не говорим че бензиностанции бол но за зарядните станции често се налага човек да се отклони от пътя си! И да чака часове преди да тръгне пак и да измине следващите 200-300км!

    Коментиран от #41

  • 21 12345

    11 1 Отговор
    Не е лоша Дачията, като почнат да ни я продават за по 20 000 лева максимум, е оферта.

    В момента обаче е 35к и това е НЕНОРМАЛНА сума за подобна кола.

    В Китай подобен модел е максимум 10000 лева и има по-добри данни и оборудване.

    Коментиран от #23, #30

  • 22 оценител

    1 1 Отговор
    вапцахме я
  • 23 псн

    5 2 Отговор

    До коментар #21 от "12345":

    Еми вкарвай от Китай и продавай, конкуренцията ще свали цените, ако не си достатъчно алчен като нашите търговци и да искаш да печелиш по минимум 100000-15000лв от автомобил

    Коментиран от #24

  • 24 12345

    7 0 Отговор

    До коментар #23 от "псн":

    Не е просто, има мито, ДДС, застраховки, транспортни разходи.

    Ако в Китай е 10к, тука ще ти дойде на 20к.

    Отделно заплати, трябва да има сервиз, работници.

    Подкарване на подобен бизнес иска сериозен начален капитал и поемане на риск.

    Отделно се иска човек да има способности.

    Но може пак Китайски фирми да нахлуят в ЕС със собствени инвестиции.

    Тогава Дачия щат не щат ще свалят цените, конкуренция.
  • 25 Така е

    10 2 Отговор
    Дачията било компактен електрически СУВ. Значи Тикото е направо СУВ. Цената дава основание да се класифицира като СУВ-43х.лв, без боя. Отчайващи напъни на еллюбителите за популяризиране на скъпите, непрактични, недомислия в сегашния си вид-елкарите. Как не спряха да се излагат а мълчаливо да работят и да постигнат нещо наистина революционно и практично. Така както без парадиране 25 години една нискотехнологична и неиновативна компания направи съвършения хибрид.

    Коментиран от #26

  • 26 12345

    6 1 Отговор

    До коментар #25 от "Така е":

    Ами прав сте, за 35к си взимаш Дачия Сандеро Степуей на бензин/газ с доста добро оборудване и 1000км+ пробег.

    Ако искат да наложат електричките трябва да има големи субсидии.
  • 27 Така е

    9 4 Отговор
    Да но цени и субсидии не са единствено решаващи. Ако се направят две графи- плюсове и минуси на елкарите, минусите са базброй.
    Сещам се само за един реален плюс-скъпите елколи са най-общо казано по-динамични.
    Мислех, че са тихи ама много хора се оплакват от виещи и електронни звуци особено при Т.-моделите.
    А е вярно, че на магистрала обикновено са в дясна лента с 80-90. Вероятно и без отопление.
  • 28 Гледал

    13 1 Отговор

    До коментар #10 от "лично мнение":

    си някоя друга Дачия,а може и да си измисляш.Колкото и да ни е криво, Румънците дръпнаха много с Дачия,нямат стигане .
  • 29 Караш

    12 1 Отговор

    До коментар #18 от "Тираджия":

    Самия не виждаш,дори послъгваш.Всички служебни коли в Румъния са дачии,полицейските също даже и на митниците, така че тези приказки ги разправяй в кръчмата на село че и те няма да ти повярват.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Борислав

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "лично мнение":

    Е как разбра че зимата минава 100км.Малко се информирай първо преди да пишеш глупости

    Коментиран от #33

  • 32 Внв

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Име":

    И в града и извън него 100км пробег се получават от изгарянето на 40 кг въглища.
  • 33 НПН

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Борислав":

    Говорил съм с хора дето имат такава - каза ми 100-тина км минава на -4 / -5
    Мани какво пише по спецификации - освен това тази кола няма регенериране в смисъл по нанадолнище, като отпуснеш педала на газта не зарежда батерията!
  • 34 Бай Иван

    4 1 Отговор
    А тока от ТЕЦ с който се зарежда дали е чист.

    Коментиран от #36

  • 35 Ракета Пейтриът

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Петър":

    Това е твое мнение, Петър. Фактите говорят друго.

  • 36 Софиянец

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Бай Иван":

    София окръг тецовете са на природен газ. По-чисти от кола с махнат DPF и катализатор, която харчи масло, защото е на 25 години и няма живи конструктори.

    Коментиран от #40

  • 37 Очевидец

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Тираджия":

    Доста лъжеш, Тираджийче, че си и вярваш. В Германия автовозите с Дачии постоянно летят по магистралите. Карат си ги хората и не са авто-снобари като теб. В Румъния явно не си и стъпвал защото там много частни коли са Дачии и почти всички коли на държавни институции също
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 реплика

    1 1 Отговор
    Кола която и пада волана ,н е ми я хвали . и отричат че е дефект
  • 40 Бай Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Софиянец":

    Само в София ли има тецове
  • 41 Явно не си запознат

    1 3 Отговор

    До коментар #20 от "тиго":

    Явно не си запознат как се ползва електричка на дълъг път. Никои не чака да се разреди напълно батерията. Кара се и се допълва за кратко време до 80%. Време съизмеримо с това да посетиш тоалетна и да си купиш вода или сандвич по пътя. За 25 мин. Тесла зарежда от 30 до 80% а то 50 до 80% за 10 - 12 мин.
    Нови разработки батерии зареждат от 20 до 80% за 5 мин. Така, че до няколко години всички електрички ще зареждат достатъчно бързо.

    Коментиран от #42

  • 42 стоя

    3 1 Отговор

    До коментар #41 от "Явно не си запознат":

    Това не е тесла а дачия! Отделно за такова зареждане трябва 53kw станция и преходник за тесла - кажи ми ако тръгна за Варна и карам с 130км/ч парно и климатик - колко пъти и къде трябва да спирам за да заредя за 10-15мин?

    И кажи ми още с тази дачия как да стигна до Варна, а с Рено Зои 22kw как се стига до Варна и за колко време да заредя с 22кw станция и къде, щото повечето са 22кw макс!
    Не е оферта още електрото - отделно Теслата е само гъзария но на мен лично не ми харесва - карал съм - ключа е като тефтер един картон сгънат на две - требе да го допреш до едно око на вратата а за да запалиш требе да го мушнеш тоя тефтер в подлакътникал. Вътре е като в каравана супер много място отпред семпло и един огромен таблет посредата - то семпъл и грозен волан не съм виждал !
    Ае принципно въпрос на вкус - карайте си ги теслите !!!
    И за да не кажете че не ми харесна никоя електричка, ще ви опровергая BMW i3 е истината за градски автомобил
    Достатъчно пъргав и функционално направен!

    Коментиран от #43

  • 43 Отговарям ти на въпросите

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "стоя":

    Ако тръгнеш от София за Варна с Тесла ще ти трябват 2-3 дозарежданета по 15 мин. За Дачията не знам, нямам опит с нея. Теслата не е гъзария а относно особеностите съм съгласен с теб, но определено това е визията на Мъск.
    За BMW i3 сум напълно съгласен. Друг добър е Hyundai IONIQ.