Французите от Renault отдавна се опитват да пуснат конкурентоспособен кросоувър на пазара, но опитите им с Koleos не пожънаха желаните резултати. Сега от Режията решиха да сменят тактиката и лансираха интересен автомобил, който на "първо четене" има пълни шансове за успех. Иновацията от Renault носи името Captur и на практика представлява нещо средно между кросоувър, компактен миниван и функционален хечбек. Екипът ни направи обстоен тест драйв на този автомобил и - както вече стана дума - първоначалните впечатления са доста добри.
Интериор
Дължината на Captur е 4.12 м, а междуосието - 2.6 метра. Всичко това води до сравнително просторен салон. Интерес в купето представляват подвижните задни кресла, благодарение на които иначе неголямото багажно пространство може да бъде увеличено значително. Самите седалки не са големи, но са ергономични и разполагат с добра странична поддръжка. Мястото за краката на водача и пасажера до него е напълно достатъчно за комфортно пътуване, а това за задните пътници зависи от желания обем на багажника. Още нещо любопитно представлява сменяемата тапицерия на седалките (Zip Collection). Тя се сваля за минута, благодарение на скрити ципове - решение, което освен практично е и стилно, защото окраските в салона могат да се сменят според настроението. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати, като основните са разположени пред водача. Информативността им е отлична. Приятното усещане от функционалния салон се завършва от качествени материали, които не са скъпи, но сглобката им е на много високо ниво. Паразитни шумове и скърцания по време на движение няма, а по-високата позиция на водача дава отлична видимост. Последната новост, на която ще обърнем внимание, е просторната жабка (Easy Life) пред пасажера отпред. Тя представлява дълбоко чекмедже, в което може да се побере дори лаптоп. Това функционално решение е постигнато за сметка на изместено напред ветроупорно стъкло, което е в основата и на визуалния простор в салона.
Двигател и ходови характеристики
Още в стандартните нива на комплектация оборудването е доста високо. Базовият Captur разполага с миниатюрен трицилиндров мотор с обем 0.9 литра и мощност 90 к.с. Този двигател предлага прилична динамика и отлична икономичност. По-удачен според нас обаче е доказаният дизелов К9К двигател, разполагащ с обем 1.5 литра и мощност 90 к.с. Благодарение на по-висок въртящ момент този агрегат се справя отлично със сравнително лекото купе, като отново впечатлява с икономичност. По каталог средният разход на гориво е 4.6 литра на 100 километра, а след направения от нас тест борд компютърът на колата показваше разход 5.1. Като цяло Renault Captur се държи като истински хечбек - стабилен, маневрен и с предсказуем волан. Минус се явява по-големият крен в завоите, който е следствие от по-високия център на тежестта. За сметка на това клиренсът е 20 см - цифра, с която не могат да се похвалят дори и истинските кросоувъри. Другото, което ни направи впечатление, е, че задните спирачки са барабанни, но това явно е направено с цел постигане на атрактивна крайна цена.
Цена
Според различните модификации и версии на модела парите, необходими за Renault Captur, варират от 26 000 до 35 500 лв с ДДС. В този диапазон получавате компактен автомобил, който е изключително функционален и практичен както за града, така и за по-дълги пътувания. Ето и цялата ценова листа на модела.