Французите от Renault отдавна се опитват да пуснат конкурентоспособен кросоувър на пазара, но опитите им с Koleos не пожънаха желаните резултати. Сега от Режията решиха да сменят тактиката и лансираха интересен автомобил, който на "първо четене" има пълни шансове за успех. Иновацията от Renault носи името Captur и на практика представлява нещо средно между кросоувър, компактен миниван и функционален хечбек. Екипът ни направи обстоен тест драйв на този автомобил и - както вече стана дума - първоначалните впечатления са доста добри.
Интериор
Дължината на Captur е 4.12 м, а междуосието - 2.6 метра. Всичко това води до сравнително просторен салон. Интерес в купето представляват подвижните задни кресла, благодарение на които иначе неголямото багажно пространство може да бъде увеличено значително. Самите седалки не са големи, но са ергономични и разполагат с добра странична поддръжка. Мястото за краката на водача и пасажера до него е напълно достатъчно за комфортно пътуване, а това за задните пътници зависи от желания обем на багажника. Още нещо любопитно представлява сменяемата тапицерия на седалките (Zip Collection). Тя се сваля за минута, благодарение на скрити ципове - решение, което освен практично е и стилно, защото окраските в салона могат да се сменят според настроението. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати, като основните са разположени пред водача. Информативността им е отлична. Приятното усещане от функционалния салон се завършва от качествени материали, които не са скъпи, но сглобката им е на много високо ниво. Паразитни шумове и скърцания по време на движение няма, а по-високата позиция на водача дава отлична видимост. Последната новост, на която ще обърнем внимание, е просторната жабка (Easy Life) пред пасажера отпред. Тя представлява дълбоко чекмедже, в което може да се побере дори лаптоп. Това функционално решение е постигнато за сметка на изместено напред ветроупорно стъкло, което е в основата и на визуалния простор в салона.
Двигател и ходови характеристики
Още в стандартните нива на комплектация оборудването е доста високо. Базовият Captur разполага с миниатюрен трицилиндров мотор с обем 0.9 литра и мощност 90 к.с. Този двигател предлага прилична динамика и отлична икономичност. По-удачен според нас обаче е доказаният дизелов К9К двигател, разполагащ с обем 1.5 литра и мощност 90 к.с. Благодарение на по-висок въртящ момент този агрегат се справя отлично със сравнително лекото купе, като отново впечатлява с икономичност. По каталог средният разход на гориво е 4.6 литра на 100 километра, а след направения от нас тест борд компютърът на колата показваше разход 5.1. Като цяло Renault Captur се държи като истински хечбек - стабилен, маневрен и с предсказуем волан. Минус се явява по-големият крен в завоите, който е следствие от по-високия център на тежестта. За сметка на това клиренсът е 20 см - цифра, с която не могат да се похвалят дори и истинските кросоувъри. Другото, което ни направи впечатление, е, че задните спирачки са барабанни, но това явно е направено с цел постигане на атрактивна крайна цена.
Цена
Според различните модификации и версии на модела парите, необходими за Renault Captur, варират от 26 000 до 35 500 лв с ДДС. В този диапазон получавате компактен автомобил, който е изключително функционален и практичен както за града, така и за по-дълги пътувания. Ето и цялата ценова листа на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
11:19 22.05.2013
2 Руснака Руския
Коментиран от #3
11:44 22.05.2013
3 Славчо Димитров
До коментар #2 от "Руснака Руския":
Този пък. Нещата са точна такива, каквито ги пише. Колата не е никак лоша. е пише, че материалите са по-евтини и спирачките са барабанни отзад ама това е нормално за коли от по-ниските сегменти.Коментиран от #4, #15
12:07 22.05.2013
4 Руснака Руския
До коментар #3 от "Славчо Димитров":
имах предвид, че като сложат и прайслиста под статия, става твърде очевидно, че статията е платена. за колата нищо не съм казалКоментиран от #5
12:22 22.05.2013
5 Славчо Димитров
До коментар #4 от "Руснака Руския":
Не съм съгласен. Това е още информация. Нали трябва човек да се ориентира колко струва това чудо. Ако е евтина може и да си помислиш че е реклама, но ако е скъпа си е направо антиреклама. В западните издания дори правят отделен материал само с цените на модела.12:47 22.05.2013
6 Furinax xx
13:28 22.05.2013
7 /////AMG 7.3
Коментиран от #8
14:19 22.05.2013
8 skier
До коментар #7 от "/////AMG 7.3":
къде е туарег, къде е каптюр. Ти за сегментация при автомобилите не си ли чувал. Това е все едно да сравняваш рено туинго с опел зафира. Тук става дума за нови коли и ако сравняваш Каптюр можеш да го сравниш с буклука опел мока или пък с недуразумението Нисан Джук. И в двата случая Реното е по-добро.Коментиран от #9, #10, #16
15:18 22.05.2013
9 hienata
До коментар #8 от "skier":
Само не разбрах с какво Коптора е по-добър от Нисан и Опел. Сигурно вече си го карал и сигурно преди това си карал Мока и Джук.17:42 22.05.2013
10 skier
До коментар #8 от "skier":
ще се изненадаш, но е точно така - пробвал съм ги и трите19:33 22.05.2013
11 Тунингтм Тунингтм
Коментиран от #12
19:37 22.05.2013
12 ivaylo mihaylov
До коментар #11 от "Тунингтм Тунингтм":
Какво му е смешното. Колата ускорява за 13 сек. до 100, не е спортна,а нормална кола. Плюс това остава под границата от 100 к.с. което по нашето законодателство е по-добре. Според мен е добра кола, при възможност ще я тествам. За 25-26 х.лв си идва със всички необходими екстри.21:49 22.05.2013
13 мария спасова
Коментиран от #14
22:08 22.05.2013
14 Стефан Никодимов
До коментар #13 от "мария спасова":
Мименце, на света по-грозни неща бол, даже рендето си вади визия, за разлика от Калеоса. Предполагам не си виждала Ниссан Джук? Или Фиат 500L, Фиат Мултипла и т.н.00:17 23.05.2013
15 никой
До коментар #3 от "Славчо Димитров":
кое е нормално за 30 бона нормалното не го видях?18:42 03.05.2017
16 никой
До коментар #8 от "skier":
на какви наркотици си за да си такъв оптимист. на цената на тоя боклук по горе избора е огромен. дори дъстър го бие по продажби това нещо.. да не говорим, че дори рено продават новия меган който не само има повече място вътре но е и по-добър от тази помия. тая кола трябва да и лепнат стикер "повдигнато клио - пазарски трик" на предното стъкло18:47 03.05.2017
17 помия
18:48 03.05.2017
18 Niko
19:34 18.06.2017
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 МИ НЕ
01:12 13.07.2017