Отидете към основна версия

21 034 17

BMW X5, трети епизод

  • bmw-
  • x5-
  • f15

Баварците избраха да не чакат голямо автомобилно изложение, където представят новото поколение на всъдехода X5. Вместо това пресслужбата на компанията просто разпространи информация и снимки на F15 и по този начин изненада приятно медиите и почитателите на марката.



Третата генерация на X-петицата ще се произвежда където и предшествениците й — в завода на BMW в Спартанбърг, Южна Каролина. Там се сглобяват също X6 и X3, а на по-късен етап към тях ще се присъедини и X4. Продажбите на новото X5 в Германия ще започнат през ноември.



F15 ще дебютира в три версии — xDrive50i, xDrive30d и M50d. Първата модификация ще се оборудва с бензинов V8 с обем 4.4 литра, мощност 450 к.с. и максимален въртящ момент 650 Нм.Този двигател ще работи съвместно с осемстепенна автоматична трансмисия и ще ускорява всъдехода с тегло 2.2 тона за пет секунди.



Най-"слабият" двигател, 3.0-литров дизел с 258 коня и 560 Нм, ще се съчетава със същата скоростна кутия с осем предавки. xDrive30d ще ускорява до 100 км/ч за 6.9 секунди.



Върховата нафтова модификация ще се оборудва с редови шестак с аналогична кубатура, мощност 381 к.с. и пикова стойност на въртящия момент от 740 Нм. M50d ще лепи стотака за 5.3 секунди при среден разход от 6.7 литра на 100 км.



През декември гамата ще бъде попълнена от xDrive35i (306 к.с.), xDrive40d (313 к.с.), xDrive25d и sDrive25d, които ще харчат съответно 5.9 и 5.6 литра на 100 км. Последната модификация ще бъде единствената без двойно предаване.



От BMW се хвалят, че xDrive30d има безпрецедентно нисък за този клас коефициент на въздушно съпротивление — 0.31, въпреки че муцуната с обратен наклон в традициите на най-красивите "баварки" от 70-те години на миналия век не предполагат съвършена обтекаемост.



В предницата на новата X-петица има специално моделирани вертикални отвори, които насочват насрещния поток в зоната на колелата, където се образуват въздушни "щори". Те позволяват редуциране на неблагоприятните аеродинамични завихряния и пренасочването им към отверстията в предните калници.



Купувачите ще могат да допълват стандартното оборудване с три пакета — Design Pure Experience, Design Pure Excellence и спортния M-package. Първият включва защита на пода от неръждаема стомана, сребристоматови декорации на въздухозаборниците, задницата и радиаторната решетка.



С Design Pure Excellence клиентът получава боядисани в цвета на купето предпазни елементи на пода и подкалникови кори, обкантени в черно бъбреци на решетката, Т-образни вложки във въздухозаборниците и хромирани декорации на задната броня и страничните стъкла.



Една от най-важните новости в третото поколение X5 е третият ред седалки. Предназначени са за пътници с ръст не повече от метър и половина и в сгънато положение образуват напълно равен под.



Обемът на багажника е 650 литра — с 30 повече от досегашната генерация. Ако вторият ред седалки се сгъне, вместимостта се увеличава на 1 870 литра, със 120 повече, отколкото при предшественика.



Както и досега X-петицата ще се оборудва с фирмената мултимедийна система iDrive, информацията от която ще се извежда на 10.25-инчов екран над централната конзола. С нейна помощ ще може да се променя цвета на диодното осветление в салона.



Новият баварски всъдеход ще може да се поръча с няколко пакета за адаптация на ходовата част. С версията Comfort автомобилът получава динамична регулировка на твърдостта на амортисьорите и пневматичното окачване на задната ос с автоматична поддръжка на клиренса.



M-пакетът с режими Sport и Sport+ втвърдяват возията, а Dynamic включва система за преразпределение на въртящия момент и система за активно компенсиране на креновете в завой. Купувачите ще богат да си поръчат и варианта Professional, който съчетава опциите от Dynamic и Comfort.


 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини