През 1962 година Кърт Кецнер, механик във Volkswagen решава, че германската марка не предлага превозно средство, което да подхожда на релефа на местността в която живее и се заема с направата на такова. Именно тогава той започва работа по проекта наречен Half-Track Fox на базата на микробус Volkswagen T1.
В задната част са монтирани две оси с 13-цолови колела, задвижващи алуминиеви или гумени вериги, а в предната част са поставени 14-цолови гуми с джанти, отново с двойна ос. Нетрадиционното возило разполага още и с диференциал с ограничено приплъзване и завиващи две предни оси. Задвижването се осигурява от оригиналния двигател с 34 конски сили, който според намеренията на Кецнер е напълно достатъчен за придвижване и максимална скорост от 35км/ч.
През 1968 година плановете на инженера са били осуетени и той успява да направи само два работещи прототипа, един от който е продаден на ентусиаст през 1990 година. Именно той се опитва да възстанови возилото, но не успява и през 2018 година го предава на отдела за лекотоварни автомобили на марката, които пък се обръщат към отдела за класически автомобили и успяват да завършат реставрацията.