През 1962 година Кърт Кецнер, механик във Volkswagen решава, че германската марка не предлага превозно средство, което да подхожда на релефа на местността в която живее и се заема с направата на такова. Именно тогава той започва работа по проекта наречен Half-Track Fox на базата на микробус Volkswagen T1.
В задната част са монтирани две оси с 13-цолови колела, задвижващи алуминиеви или гумени вериги, а в предната част са поставени 14-цолови гуми с джанти, отново с двойна ос. Нетрадиционното возило разполага още и с диференциал с ограничено приплъзване и завиващи две предни оси. Задвижването се осигурява от оригиналния двигател с 34 конски сили, който според намеренията на Кецнер е напълно достатъчен за придвижване и максимална скорост от 35км/ч.
През 1968 година плановете на инженера са били осуетени и той успява да направи само два работещи прототипа, един от който е продаден на ентусиаст през 1990 година. Именно той се опитва да възстанови возилото, но не успява и през 2018 година го предава на отдела за лекотоварни автомобили на марката, които пък се обръщат към отдела за класически автомобили и успяват да завършат реставрацията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да чували сме
18:58 26.05.2022
2 Разбира се
Галинчо, Галинчо ! Ако знаеш колко автомобилни "доработки" и то на всички марки съществуват няма да повярваш. Интересното е друго, че руснаците са най големите маняци на подобни неща !
Коментиран от #3
22:21 26.05.2022
3 Лош материал
До коментар #2 от "Разбира се":
Въртите,сучете и все Русия и руснаците са ви в устата...Спрете се малко !...Много добре знаете,че в Русия вече и водка не могат да правят. Като ти е толкова на сърце "матушка",пали москвича и бегай към границата.02:21 27.05.2022