Peugeot използва моделното обозначение "408" от 2010 г. в Китай, като то се отнася за седан версия на хечбека 308. Този модел получи цялостна актуализация тази година, но това не е автомобилът, който ви показваме сега. Може да звучи малко объркващо, но със същия моделен номер, "Лъвчетата" представиха днес в Европа един съвсем различен модел. Официално категоризиран като фастбек, 408, предназначен основно за Стария континент, има нетрадиционен вид, подобен на този на Citroën C5 X.
Автомобилът е базиран на най-новата платформата EMP2 на Stellantis, споделена с глобалния хечбек и комби 308, но Peugeot твърди, че това е по-сложен продукт, позициониран „в горната част на C-сегмента“. Независимо какво мислите за дизайна, трябва да отдадем заслугата на френския автомобилен производител, че се осмелява да мисли "извън кутията". Новият 408 е като комби, но повдигнато на крик с наклонена линия в задната част на покрива. Като цяло това е свръхнетрадиционна каросерия с повече линии и извивки, отколкото можем да преброим.
С дължина от 4 687 милиметра, новият модел, носещ логото на лъва, е малко по-дълъг от комбито 308 SW. Той е широк 1 859 мм и висок 1 478 мм. Разполага с щедро междуосие, което се простира на 2 787 мм. Пропорциите на новото 408 са почти същите като тези на 308 комби, но външният вид е съвсем различен. Колелата могат да бъдат огромни, като в по-високите нива на оборудване стигат до 20-цола.
При поставени задни седалки, багажникът може да погълне 536 литра или до 1 611 литра след сгъването им (за версията задвижвана единствено от двигател с вътрешно горене). Поради по-елегантния си профил, новото 408 не може да се сравни с практичността, предлагана от 308, така че в името на външния вид ще се наложи да пожертвате част от капацитета на багажното отделение.
Няма много какво да се каже за авангардния интериор, тъй като той до голяма степен е пренесен от 308. Това не е непременно лошо, тъй като салона изглежда сякаш е взета от концепция и/или луксозен автомобил. Той получава чифт 10-инчови екрани и типично малкия волан за Peugeot. Изисканата Focal звукова система с 10 високоговорителя (включително субуфер) е разработвана в продължение на три години специално за 408.
Peugeot първоначално ще продава новия 408 с избор между два plug-in хибридни задвижващи агрегата. И двете версии са с предно задвижване и с осемстепенна автоматична трансмисия и електрически мотор, произвеждащ 109 конски сили. Това, което ги отличава, е 1.6-литровият бензинов двигател с турбокомпресор, който има варианти с различна мощност - 150 и 180 к.с.
така със системна мощност на двигателя с вътрешно горене и електромотора, по-малкият PHEV осигурява 180 к.с. (133 kW) и 360 нютон метра въртящ момент. По-мощният вариант увеличава мощността до 225 коня (165 kW), като същевременно запазва същото количество въртящ момент.
Като алтернатива, има вариант от начално ниво на оборудване, който разполага с по-малък трицилиндров 1.2-литров бензинов двигател, предлагащ 130 к.с. (96 kW) и 230 Нм въртящ момент. Той също изпраща своята сила към предните колела чрез осемстепенна автоматична скоростна кутия. Peugeot не планира да предлага дизел, но се очаква чисто електрически дериват.
Предвижда се автомобилът да излезе на пазара в началото на 2023 г., след като сглобяването ще започне във Франция в завода в Мюлуз. Peugeot възнамерява да продава колата и в Китай, като локализира производството в завода в Ченгду. Там моделът ще се продава под името 408Х. 408 изцяло на ток е планиран да се появи няколко месеца след първоначалните версии с ДВГ и PHEV.
Що се отнася до това дали този модел е бил необходим, тъй като Peugeot вече има 308 SW и 3008, само данните за продажбите ще могат да отговорят на това. Но определено "на първо четене", колата изглежда различно, нетрадиционно, авангардно и като цяло - много добре.