Отидете към основна версия

3 020 14

Печалбата на Toyota намалява почти наполовина

  • toyota-
  • печалби-
  • разходи

Причината е основно в недостига на чипове и растящите разходи

Снимка: Shutterstock

Японският автомобилен гигант преживява трудни времена. Toyota Motor Corp отчете резултатите от първото тримесечие на текущата фискална година, която започна през април - тоест периода от април до юни. За тези три месеца оперативната печалба на най-големия автомобилен производител е спаднала с цели 42 процента до 578.66 милиарда йени (4.3 милиарда долара) от 997.4 милиарда йени през същия период на 2021 г.

Изтъкнатите от японците причини са доста, но основните са свързани с продължителният недостиг на части, по-скъпите суровини, огнищата на коронавирус и други проблеми, които принуждават компанията да намалява производствените обеми.

Мащабът на спада надхвърля и най-песимистичните прогнози: Съвсем наскоро анализаторите прогнозираха, че Toyota ще загуби само 15 процента от печалбите си. След обявяването на резултатите за тримесечието стойността на акциите на компанията падна с три процента - до 2091 йени за брой.

Toyota отбеляза, че нарастващите цени на материалите - главно стомана и алуминий - струват на компанията 315 милиарда йени. А се предвижда общите разходи за суровини да скочат още повече - със 17 процента до до края на годината.

Въпреки това търсенето на автомобили остава постоянно високо, което дава надежда, че целта за производство на 9.7 милиона автомобила до април 2023 г. ще бъде постигната. Компанията очаква недостигът на микроелектроника постепенно да изчезне, както и проблемите с коронавируса във фабриките, което ще увеличи обемите на сглобяване през втората половина на финансовата година.

В едно предизвикателно първо тримесечие Toyota трябваше да коригира производствените планове всеки месец, като ги съкращаваше с около 10 процента. Поради разкъсания график компанията не можа да се справи с търсенето и бе принудена да спре да приема поръчки за нови автомобили, включително за новия Land Cruiser , и дори да анулира вече събрани поръчки.

Производителят има и много други проблеми: електрическият автомобил Toyota bZ4X трябваше да бъде изтеглен почти веднага след пускането на пазара, а неговата дъщерна компания Hino Motors е изправена пред нов „дизелгейт“ .

Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.

Свързани новини