Peugeot 404 беше емблема за цяло поколение френски автомобили. Произведен в почти три милиона екземпляра между 1960 и 1978 г., този автомобил се предлага с каросерии лимузина, купе, кабриолет, комби и ван. Най-малко известният вариант обаче е "Дизеловият рекорд".
Както подсказва името му, този доста специален 404 чупи много рекорди през 60-те години и се превърна в един от най-техничните дизелови автомобили на своето време.
Чрез създаването на 404 Diesel Record Peugeot има за цел да докаже, че дизеловите автомобили могат да бъдат не само евтини и надеждни, но и бързи. Ето защо френският производител се обърна към парижката фирма за производство на каросерии La Garenne, за да превърне едно Peugeot 404 кабрио в странен едноместен прототип.
Пътническата седалка е премахната и тази част от кабината е покрита, докато пилотското място е с намален размер и е заобиколено от тясно предно стъкло, за да се увеличи максимално аеродинамичното представяне на колата.
В допълнение, дизайнерите премахват много аксесоари, за да намалят теглото. Единствената реална опция е радиоприемник, вграден в арматурното табло, с който състезателят поддържа директен контакт с питлейна по време на състезанията.
След като разработката приключва, Peugeot изкарва 404 на пистата Montlhéry. Тук странното купе изминава 11 000 км за 72 часа със средна скорост от 161 км/ч. Планираните спирания в бокса (отнемащи средно 53 секунди) са за зареждане с гориво и смяна на водача, които се извършват на всеки три часа.
По време на този невероятен пробег Peugeot поставя около 40 рекорда, включително рекорд за разход на гориво за дизелови състезателни автомобили. Средният разход на на нафта е около 12 л/100 км, което дори и днес е доста интересна цифра.
Тази странна кола все още може да се види на живо в Музея на приключенията на Peugeot в Сошо.