20 375 26

Ето го дизеловото Peugeot 404, чиито рекорди едва ли някой ще счупи

  • peugeot-
  • 404-
  • дизел-
  • рекорд
Ето го дизеловото Peugeot 404, чиито рекорди едва ли някой ще счупи - 1

Peugeot 404 беше емблема за цяло поколение френски автомобили. Произведен в почти три милиона екземпляра между 1960 и 1978 г., този автомобил се предлага с каросерии лимузина, купе, кабриолет, комби и ван. Най-малко известният вариант обаче е "Дизеловият рекорд".

Както подсказва името му, този доста специален 404 чупи много рекорди през 60-те години и се превърна в един от най-техничните дизелови автомобили на своето време.

Ето го дизеловото Peugeot 404, чиито рекорди едва ли някой ще счупи

Чрез създаването на 404 Diesel Record Peugeot има за цел да докаже, че дизеловите автомобили могат да бъдат не само евтини и надеждни, но и бързи. Ето защо френският производител се обърна към парижката фирма за производство на каросерии La Garenne, за да превърне едно Peugeot 404 кабрио в странен едноместен прототип.

Пътническата седалка е премахната и тази част от кабината е покрита, докато пилотското място е с намален размер и е заобиколено от тясно предно стъкло, за да се увеличи максимално аеродинамичното представяне на колата.

Ето го дизеловото Peugeot 404, чиито рекорди едва ли някой ще счупи

В допълнение, дизайнерите премахват много аксесоари, за да намалят теглото. Единствената реална опция е радиоприемник, вграден в арматурното табло, с който състезателят поддържа директен контакт с питлейна по време на състезанията.

След като разработката приключва, Peugeot изкарва 404 на пистата Montlhéry. Тук странното купе изминава 11 000 км за 72 часа със средна скорост от 161 км/ч. Планираните спирания в бокса (отнемащи средно 53 секунди) са за зареждане с гориво и смяна на водача, които се извършват на всеки три часа.

Ето го дизеловото Peugeot 404, чиито рекорди едва ли някой ще счупи

По време на този невероятен пробег Peugeot поставя около 40 рекорда, включително рекорд за разход на гориво за дизелови състезателни автомобили. Средният разход на на нафта е около 12 л/100 км, което дори и днес е доста интересна цифра.

Тази странна кола все още може да се види на живо в Музея на приключенията на Peugeot в Сошо.

Ето го дизеловото Peugeot 404, чиито рекорди едва ли някой ще счупи


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 53 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Помак

    19 67 Отговор
    ....12 кела нафта и тогава и сега са много ..какаф рекор е напраил не расбрах ..

    Коментиран от #2, #3, #22

  • 2 Венета Новакова

    27 38 Отговор

    До коментар #1 от "Помак":

    Рекорд по разход на нафта :)
  • 3 308

    80 2 Отговор

    До коментар #1 от "Помак":

    ами то се казва четене хубаво е да го правиш от време на време - това е средна скорост от 161 км/ч на писта значи не я е жалил изобщо - прави си сметка
  • 4 Така е

    18 40 Отговор
    Французите и германците забиха автомобилостроенето в направление дизели. Ако се инвестираше в бензиновия мотор сега може би нямаш да се залита в посока елкари.Ама десетки милиарди вкараха в безперспективна посока. 404 имаше вариант с дизелов мотор и беше жалко превозно средство-тромаво,тракащо.Бензиновите бяха по-добре ,но люлеенето не се забравя.И Мерцедес бяха с отчайващи дизели по това време.
    Упорството да наложат технология не е от скоро.

    Коментиран от #5, #11, #12, #17


  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Така така

    23 1 Отговор

    До коментар #4 от "Така е":

    Форд Мустанг не тракаше и не беше тромав, но в София имаше само един
    Що така?

    Коментиран от #18

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 Лодка на колела

    6 17 Отговор
    Да го бяха закрепили отдолу и да му сложат двигател за моторница. Чисто корито ЛЕГЕНдарно :D
  • 16 Гост

    5 20 Отговор
    И колко бройки са продадени? И там ли е с рекор, за най-малко продажби, може би?
  • 17 Гост

    35 2 Отговор

    До коментар #4 от "Така е":

    Няма как да не инвестират в дизели. Дизеловото гориво е отпадък от преработката на нефта. Щом може да се правят пари от него, ще правят и двигатели за него. Няма да го хвърлят я.
  • 18 Така е

    15 3 Отговор

    До коментар #11 от "Така така":

    Не знам каква е връзката с Мустанг. Имаш няколко. Поне в Пловдив един треньор имаше,но това няма никакво значение. 404 се продаваше в Кореком и имаш доста такива коли.Както и много други западни модели.Те всички бяха много по-добри от руските, но и те си имаха кусури. Някои, като Рено 16 гниеха страшно,дефекти даваха много. Затова винаги като се говори с носталгия за онези години и автомобилостроенето казвам, че сега нещата са далеч далеч по-добре. А от много модели тогава имам обстойни наблюдения.

    Коментиран от #21

  • 19 Нека да

    13 0 Отговор
    дойде и да каже нещо тесьо за този рекорд!!!!
    С технология и машина на 50 години….
  • 20 Реалистът

    22 0 Отговор
    Не знам за 404 но 405 1,9 дизел беше просто железен.Притежавах го близо пет години и при минус 25 градуса палеше от раз,само подгрявах малко свещите и на четвърт оборот запалваше,уникален автомобил,бих си ги купил отново стига да го намеря във форма
  • 21 Иванов

    16 9 Отговор

    До коментар #18 от "Така е":

    Дори аз бих казал , че началото на 70 те години, една Лада 1600 беше много по-добра и здрава и комфортна , от тогавашните си западни аналози - разни кадети, ескорти. Да не говорим за тва недоразумение , калинката с въздушно охлаждане на фолксваген. Чак 79 се появява голфа. Ладите са реално Фиат , а Фиат от онова време е изключително здрава и добра кола.

    Коментиран от #23, #25

  • 22 Съдията Дред

    14 1 Отговор

    До коментар #1 от "Помак":

    При средна скорост 161 , значи в правите на пистата е карал доста над 200, няма как да е по малко. Моята при 90 харчи под 4, при 120 - 5 на сто, при 180 компютъра показва разход над 10.
  • 23 Гост3

    7 4 Отговор

    До коментар #21 от "Иванов":

    Фиата дефакто не гние.като го купиш вече е изгнил.
  • 24 Валентин

    13 1 Отговор
    Еми Пежо,най добрия дизел в света......

  • 25 Гошо

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Иванов":

    И за това на 120 хил км им се скапваха двигателите, поне бяха по лесни за ремонт.

    Коментиран от #26

  • 26 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Гошо":

    Ти кола имал ли си по това време , скапваше се на 120хиляди на Москвич 408 двигателя ,на Жигулките и на Москвич 412 изкарваха двойно ,че и повече.