Peugeot 404 беше емблема за цяло поколение френски автомобили. Произведен в почти три милиона екземпляра между 1960 и 1978 г., този автомобил се предлага с каросерии лимузина, купе, кабриолет, комби и ван. Най-малко известният вариант обаче е "Дизеловият рекорд".
Както подсказва името му, този доста специален 404 чупи много рекорди през 60-те години и се превърна в един от най-техничните дизелови автомобили на своето време.
Чрез създаването на 404 Diesel Record Peugeot има за цел да докаже, че дизеловите автомобили могат да бъдат не само евтини и надеждни, но и бързи. Ето защо френският производител се обърна към парижката фирма за производство на каросерии La Garenne, за да превърне едно Peugeot 404 кабрио в странен едноместен прототип.
Пътническата седалка е премахната и тази част от кабината е покрита, докато пилотското място е с намален размер и е заобиколено от тясно предно стъкло, за да се увеличи максимално аеродинамичното представяне на колата.
В допълнение, дизайнерите премахват много аксесоари, за да намалят теглото. Единствената реална опция е радиоприемник, вграден в арматурното табло, с който състезателят поддържа директен контакт с питлейна по време на състезанията.
След като разработката приключва, Peugeot изкарва 404 на пистата Montlhéry. Тук странното купе изминава 11 000 км за 72 часа със средна скорост от 161 км/ч. Планираните спирания в бокса (отнемащи средно 53 секунди) са за зареждане с гориво и смяна на водача, които се извършват на всеки три часа.
По време на този невероятен пробег Peugeot поставя около 40 рекорда, включително рекорд за разход на гориво за дизелови състезателни автомобили. Средният разход на на нафта е около 12 л/100 км, което дори и днес е доста интересна цифра.
Тази странна кола все още може да се види на живо в Музея на приключенията на Peugeot в Сошо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Помак
Коментиран от #2, #3, #22
16:12 02.09.2022
2 Венета Новакова
До коментар #1 от "Помак":
Рекорд по разход на нафта :)16:24 02.09.2022
3 308
До коментар #1 от "Помак":
ами то се казва четене хубаво е да го правиш от време на време - това е средна скорост от 161 км/ч на писта значи не я е жалил изобщо - прави си сметка16:25 02.09.2022
4 Така е
Упорството да наложат технология не е от скоро.
Коментиран от #5, #11, #12, #17
16:28 02.09.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Така така
До коментар #4 от "Така е":
Форд Мустанг не тракаше и не беше тромав, но в София имаше само единЩо така?
Коментиран от #18
17:22 02.09.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Лодка на колела
17:26 02.09.2022
16 Гост
18:43 02.09.2022
17 Гост
До коментар #4 от "Така е":
Няма как да не инвестират в дизели. Дизеловото гориво е отпадък от преработката на нефта. Щом може да се правят пари от него, ще правят и двигатели за него. Няма да го хвърлят я.18:45 02.09.2022
18 Така е
До коментар #11 от "Така така":
Не знам каква е връзката с Мустанг. Имаш няколко. Поне в Пловдив един треньор имаше,но това няма никакво значение. 404 се продаваше в Кореком и имаш доста такива коли.Както и много други западни модели.Те всички бяха много по-добри от руските, но и те си имаха кусури. Някои, като Рено 16 гниеха страшно,дефекти даваха много. Затова винаги като се говори с носталгия за онези години и автомобилостроенето казвам, че сега нещата са далеч далеч по-добре. А от много модели тогава имам обстойни наблюдения.Коментиран от #21
20:26 02.09.2022
19 Нека да
С технология и машина на 50 години….
01:13 03.09.2022
20 Реалистът
22:10 03.09.2022
21 Иванов
До коментар #18 от "Така е":
Дори аз бих казал , че началото на 70 те години, една Лада 1600 беше много по-добра и здрава и комфортна , от тогавашните си западни аналози - разни кадети, ескорти. Да не говорим за тва недоразумение , калинката с въздушно охлаждане на фолксваген. Чак 79 се появява голфа. Ладите са реално Фиат , а Фиат от онова време е изключително здрава и добра кола.Коментиран от #23, #25
08:52 04.09.2022
22 Съдията Дред
До коментар #1 от "Помак":
При средна скорост 161 , значи в правите на пистата е карал доста над 200, няма как да е по малко. Моята при 90 харчи под 4, при 120 - 5 на сто, при 180 компютъра показва разход над 10.10:07 04.09.2022
23 Гост3
До коментар #21 от "Иванов":
Фиата дефакто не гние.като го купиш вече е изгнил.19:03 04.09.2022
24 Валентин
23:42 05.09.2022
25 Гошо
До коментар #21 от "Иванов":
И за това на 120 хил км им се скапваха двигателите, поне бяха по лесни за ремонт.Коментиран от #26
21:00 10.09.2022
26 гост
До коментар #25 от "Гошо":
Ти кола имал ли си по това време , скапваше се на 120хиляди на Москвич 408 двигателя ,на Жигулките и на Москвич 412 изкарваха двойно ,че и повече.22:46 23.09.2022