Когато купувате нова кола, появата на фабричен дефект е много неприятно нещо. Трябва да върнете колата на дилъра и да изчакате, докато той отстрани дефекта, но това често отнема доста време.
Като част от проучването Cote d'amour des constructeurs 2022, търговците бяха помолени да докладват броя на „връщанията след продажбата поради производствени дефекти“.
Средната оценка е 5.86 от 10, докато през 2021 г. тя е 5.18 от 10. Но тези числа говорят малко, тъй като има огромна разлика между лидера в класацията (8.28 точки) и аутсайдера (1.86 точки).
Победител през 2022 г. се оказа марката Volvo (8.28 точки). Шведският автомобилен производител, собственост на китайската корпорация Geely , изпревари миналогодишния лидер Suzuki, чийто резултат пада от 8.46 на 8.15 точки.
Трето място зае Toyota, а четвърто Honda. Японските производители на автомобили като цяло са по-малко склонни да допускат фабрични дефекти. Но Nissan и Mazda са изключение от правилото - те са съответно на на 12-о и 13-о място.
Често критикувани за липсата на надеждност, марките Jaguar и Land Rover (собственост на индийската Tata) отново не показват добри резултати и въпросното проучване им отсъжда само 1.86 бала, класирайки ги на последно място в рейтинга.
Още нещо любопитно, което може да се види от тази класация е, че Renault с 6.44 точки се оказва по-лоша марка в сравнение с дъщерната си Dacia. На Volkswagen също не им е до смях, пише френското издание Largus.
Докато Seat и Skoda отбелязват над средния резултат, на самите VW са присъдени 5.02. Audi получава 5 точки, което е по-лош показател от BMW и Mercedes- Benz. Рижте и общото класиране.