Отидете към основна версия

17 Януари, 2023 16:59, обновена 17 Януари, 2023 16:59 38 561 41

Тест и БГ цени на новия Range Rover Sport

  • range rover-
  • sport-
  • тест

Проектиран в ерата на Ford, първият Range Rover Sport (2005 г.) е предназначен да свърже Land Rover Discovery – който между другото му е дал платформата си по това време – и благородния Range Rover, любимо превозно средство на Елизабет II. Бързо превърнал се в класика, този динамично изглеждащ SUV сега се нарежда на второ място по продажби на модели на марката след Evoque.

Следователно това е много важен модел за марката, който продължава да се развива. сега на ход е новото поколение, което дебютира на световната сцена миналата година, а от началото на тази вече е наличен и у нас. Направихме обстоен тест драйв на новия Range Rover Sport, който е станал по-голям (+ 67 мм дължина), по-висок (+ 17 мм), по-технологичен, още по-луксозен и... по-скъп (цените започват от 178 350 лева). Неговите традиционни съперници продължават да са BMW X5, Mercedes GLE и Porsche Cayenne, но с какво ги превъзхожда, ви разказваме сега.

"Паспортни" данни

Размерът на Range Rover Sport 2022 остава под 5 м дължина (точно 4.95 м), но новата генерация е почти 7 см по-дълга от предишния модел. Облечен в елегантна каросерия, лишена от всякакви "грапавини" (включително и прибиращи се дръжки на вратите), новият Sport предлага и добра гама от двигатели. Докато чакат 100% електрическата версия, която ще пристигне през 2024 г., клиентите имат избор между два дизела с 249 к.с. и 350 к.с., голям 4.4 бензинов V8 мотор с 530 к.с. и по-малък, който е с мощ от 400 коня. Налични са и два Plug-in хибрида – P440e (440 к.с.) и P510e (510 к.с.).

Впечатляващи мощности, както и капацитетът на тяхната литиево-йонна батерия: 32.8 kWh (31.8 полезни kWh), еквивалентна на тази на изцяло електрическото Mini Cooper SE с електромотор с мощ 184 к.с. Благодарение на тази батерия хибридите на Range Rover Sport могат да изминат над 100 километра само на ток.

Пътно поведение

По отношение на движението на колата по асфалт, първото, което ни направи впечатление е изключително добрата обезшуменост на салона. Бензиновият двигател с мощност от 400 коня, с който беше оборудван тестовият ни автомобил въобще не се чува. В същото време доставя повече от достатъчно тяга, независимо от режима на движение. Това е така, освен заради перфектната шумоизолация и заради една нова система за активно потискане на външния шум.

Невероятно, но истина, сензорите, поставени на всяко колело, непрекъснато следят вибрациите и изчисляват обратните звукови вълни, които трябва да бъдат излъчени чрез високоговорителите, интегрирани във всяка от облегалките за главите, за да унищожат паразитните шумове, възприемани от пътниците. Това усещане за за спокойствие и тишина се увеличава десетократно от добре калибрираното въздушното окачване, което създава усещането, че автомобилът левитира.

С тази ултракомфортна возия и с тегло над 2800 кг, очаквахме да открием тромаво 4x4, каквото беше при предишните две поколения на Sport. Автомобилът ни беше "обут" с всесезонни гуми, но въпреки това се справи с доста сложен пътен участък в пресечена местност. За целта има цяла плеяда от режими на работа, като благодарение на това може да бъде избран оптималният според пътната ситуация. По отношение на офроуд възможности, новият Sport определено превъзхожда конкурентите си.

Що се отнася до по-скоростно каране по планински път с много завои, то новият Range Rover Sport не може да предложи удивителната работа на Porsche Cayenne, но въпреки това предлага добра динамика, сравнително малък крен в завоите, като с този мастодонт наистина можете да се позабавлявате на път с големи завои и обратни "фиби". Единствения недостатък тук е недотам информативният волан. Впечатление (предвид теглото) правят и отличните спирачки (400 мм дискове отпред и 370 мм отзад). Забележителни са стабилността на колата при спиране, както и контролът на притискащата сила - Range Rover Sport има активни стабилизиращи щанги и завиване на задните колела като стандарт.

С други думи тази кола може да се определи, като перфектно въплъщение на железния юмрук в кадифена ръкавица, а осемстепенната автоматична скоростна кутия на ZF допълва тази елегантност със способността си да не генерира никакво потрепване. От друга страна 400-те коня на тестовия ни автомобил са абсолютно достатъчни за перфектно ускорение, което е в рамките на под шест секунди до 100 км/ч.

Но отново ще повторим - превъзходството на този автомобил пред преките му конкуренти е извън асфалта. Армия от електронни системи (регулиране на клиренса, блокажи на диференциала, прехвърляне на момента към различните оси, контрол на скоростта на спускане и др.) му позволяват да преодолява препятствия, които са непреодолими за гореспоменатите премиум конкуренти.

Това му свойство обаче едва ли ще бъде изпитано докрай от бъдещите собственици на тази кола, но когато си купите Range, винаги е утешително да знаете, че можете, ако е необходимо, да изкачите сериозен склон или да пресечете брод с вода на 10 см от дръжките на вратите, при това безгрижно насочвайки волана с една ръка докато държите Cohiba с другата.

Интериор

Този благородник естествено се радва и на луксозен салон, напълнен с всевъзможни екстри, най-забележимата от които е аудиоуредбата Meridian. Безкрайните функции, предлагани от седалките, включително и масажи, също са предпоставка за приятно прекарване. Панорамният люк е в списъка на стандартното оборудване, както и двузоновият климатроник отзад и приветливата отопляема задна седалка, чийто наклон на облегалките се управлява електрически. Обемистия багажник завършва картината.

Що се отнася до приборния панел, то тук трябва да отбележим по-скоро традиционната графика на инструментите, както и все още разумния размер на централния екран и неговата лекота на използване. За разлика от немските аналози, в новия Range Rover Sport все още можете да регулирате температурата с копчета.

Цена

Луксозен, ултракомфортен, съвършено съвременен технологично и почти недосегаем по отношение на офроуд, този автомобил няма как да е евтин. Това е и единственият по-сериозен недостатък, като изключим гореспоменатото доста високо тегло, и недотам информативния волан. Базовата цена за версията с трилитров дизелов агрегат и 249 конски сили стартира от 178 350 лв. Ако пък искате топ задвижването с 4.4-литров мотор и изпълнение Autobiography, то там цената започва от... 270 510 лева и без проблем може да надхвърли 300 000 лв. Както обаче споделиха от представителя на марката у нас, желаещи не липсват.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 32 гласа.

Свързани новини