Last news in Fakti

16 Януари, 2023 15:23, обновена 17 Януари, 2023 16:59 36 319 41

Тест и БГ цени на новия Range Rover Sport

  • range rover-
  • sport-
  • тест
Тест и БГ цени на новия Range Rover Sport - 1

Проектиран в ерата на Ford, първият Range Rover Sport (2005 г.) е предназначен да свърже Land Rover Discovery – който между другото му е дал платформата си по това време – и благородния Range Rover, любимо превозно средство на Елизабет II. Бързо превърнал се в класика, този динамично изглеждащ SUV сега се нарежда на второ място по продажби на модели на марката след Evoque.

Тест и БГ цени на новия Range Rover Sport

Следователно това е много важен модел за марката, който продължава да се развива. сега на ход е новото поколение, което дебютира на световната сцена миналата година, а от началото на тази вече е наличен и у нас. Направихме обстоен тест драйв на новия Range Rover Sport, който е станал по-голям (+ 67 мм дължина), по-висок (+ 17 мм), по-технологичен, още по-луксозен и... по-скъп (цените започват от 178 350 лева). Неговите традиционни съперници продължават да са BMW X5, Mercedes GLE и Porsche Cayenne, но с какво ги превъзхожда, ви разказваме сега.

"Паспортни" данни

Размерът на Range Rover Sport 2022 остава под 5 м дължина (точно 4.95 м), но новата генерация е почти 7 см по-дълга от предишния модел. Облечен в елегантна каросерия, лишена от всякакви "грапавини" (включително и прибиращи се дръжки на вратите), новият Sport предлага и добра гама от двигатели. Докато чакат 100% електрическата версия, която ще пристигне през 2024 г., клиентите имат избор между два дизела с 249 к.с. и 350 к.с., голям 4.4 бензинов V8 мотор с 530 к.с. и по-малък, който е с мощ от 400 коня. Налични са и два Plug-in хибрида – P440e (440 к.с.) и P510e (510 к.с.).

Тест и БГ цени на новия Range Rover Sport

Впечатляващи мощности, както и капацитетът на тяхната литиево-йонна батерия: 32.8 kWh (31.8 полезни kWh), еквивалентна на тази на изцяло електрическото Mini Cooper SE с електромотор с мощ 184 к.с. Благодарение на тази батерия хибридите на Range Rover Sport могат да изминат над 100 километра само на ток.

Пътно поведение

По отношение на движението на колата по асфалт, първото, което ни направи впечатление е изключително добрата обезшуменост на салона. Бензиновият двигател с мощност от 400 коня, с който беше оборудван тестовият ни автомобил въобще не се чува. В същото време доставя повече от достатъчно тяга, независимо от режима на движение. Това е така, освен заради перфектната шумоизолация и заради една нова система за активно потискане на външния шум.

Невероятно, но истина, сензорите, поставени на всяко колело, непрекъснато следят вибрациите и изчисляват обратните звукови вълни, които трябва да бъдат излъчени чрез високоговорителите, интегрирани във всяка от облегалките за главите, за да унищожат паразитните шумове, възприемани от пътниците. Това усещане за за спокойствие и тишина се увеличава десетократно от добре калибрираното въздушното окачване, което създава усещането, че автомобилът левитира.

Тест и БГ цени на новия Range Rover Sport

С тази ултракомфортна возия и с тегло над 2800 кг, очаквахме да открием тромаво 4x4, каквото беше при предишните две поколения на Sport. Автомобилът ни беше "обут" с всесезонни гуми, но въпреки това се справи с доста сложен пътен участък в пресечена местност. За целта има цяла плеяда от режими на работа, като благодарение на това може да бъде избран оптималният според пътната ситуация. По отношение на офроуд възможности, новият Sport определено превъзхожда конкурентите си.

Що се отнася до по-скоростно каране по планински път с много завои, то новият Range Rover Sport не може да предложи удивителната работа на Porsche Cayenne, но въпреки това предлага добра динамика, сравнително малък крен в завоите, като с този мастодонт наистина можете да се позабавлявате на път с големи завои и обратни "фиби". Единствения недостатък тук е недотам информативният волан. Впечатление (предвид теглото) правят и отличните спирачки (400 мм дискове отпред и 370 мм отзад). Забележителни са стабилността на колата при спиране, както и контролът на притискащата сила - Range Rover Sport има активни стабилизиращи щанги и завиване на задните колела като стандарт.

Тест и БГ цени на новия Range Rover Sport

С други думи тази кола може да се определи, като перфектно въплъщение на железния юмрук в кадифена ръкавица, а осемстепенната автоматична скоростна кутия на ZF допълва тази елегантност със способността си да не генерира никакво потрепване. От друга страна 400-те коня на тестовия ни автомобил са абсолютно достатъчни за перфектно ускорение, което е в рамките на под шест секунди до 100 км/ч.

Но отново ще повторим - превъзходството на този автомобил пред преките му конкуренти е извън асфалта. Армия от електронни системи (регулиране на клиренса, блокажи на диференциала, прехвърляне на момента към различните оси, контрол на скоростта на спускане и др.) му позволяват да преодолява препятствия, които са непреодолими за гореспоменатите премиум конкуренти.

Това му свойство обаче едва ли ще бъде изпитано докрай от бъдещите собственици на тази кола, но когато си купите Range, винаги е утешително да знаете, че можете, ако е необходимо, да изкачите сериозен склон или да пресечете брод с вода на 10 см от дръжките на вратите, при това безгрижно насочвайки волана с една ръка докато държите Cohiba с другата.

Тест и БГ цени на новия Range Rover Sport

Интериор

Този благородник естествено се радва и на луксозен салон, напълнен с всевъзможни екстри, най-забележимата от които е аудиоуредбата Meridian. Безкрайните функции, предлагани от седалките, включително и масажи, също са предпоставка за приятно прекарване. Панорамният люк е в списъка на стандартното оборудване, както и двузоновият климатроник отзад и приветливата отопляема задна седалка, чийто наклон на облегалките се управлява електрически. Обемистия багажник завършва картината.

Тест и БГ цени на новия Range Rover Sport

Що се отнася до приборния панел, то тук трябва да отбележим по-скоро традиционната графика на инструментите, както и все още разумния размер на централния екран и неговата лекота на използване. За разлика от немските аналози, в новия Range Rover Sport все още можете да регулирате температурата с копчета.

Цена

Луксозен, ултракомфортен, съвършено съвременен технологично и почти недосегаем по отношение на офроуд, този автомобил няма как да е евтин. Това е и единственият по-сериозен недостатък, като изключим гореспоменатото доста високо тегло, и недотам информативния волан. Базовата цена за версията с трилитров дизелов агрегат и 249 конски сили стартира от 178 350 лв. Ако пък искате топ задвижването с 4.4-литров мотор и изпълнение Autobiography, то там цената започва от... 270 510 лева и без проблем може да надхвърли 300 000 лв. Както обаче споделиха от представителя на марката у нас, желаещи не липсват.

Тест и БГ цени на новия Range Rover Sport


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 републикански Москвич

    65 17 Отговор
    Рейндж Ровър и Джагуар са собственост на индийската Тата, която отчита нетна загуба всяко тримесечие!

    Не очаквайте качество от губеща компания, която бива спасявана от кабинета на Моди, отново и отново.

    Коментиран от #3, #7, #11, #13, #19, #26, #34

  • 2 Румен

    49 16 Отговор
    Коли за мафиоти. Всеки ден вдигат цените на лукс колите. Ама гъзарите които краднат пари си позволяват тези коли. За какво ми е тъкава кола, когато дръшката на вратата струва колко жигула на старо.

    Коментиран от #4

  • 3 Факт

    15 34 Отговор

    До коментар #1 от "републикански Москвич":

    Ще успеят Индия е огромна държава Мерседе ще фалира преди Тата
  • 4 Иван

    77 17 Отговор

    До коментар #2 от "Румен":

    Румен си мисли как само мафиотите могат да си позволят кола за 200 хиляди, докато пише "дръШка" и "тЪкава", а мечтата му е Жигули на старо. Не бъди като Румен, а бъди грамотен и работлив и може пък и да караш такава кола :)
  • 5 морския

    58 19 Отговор
    Като всичко останало английско- боклук!

    Коментиран от #6

  • 6 Смех

    17 24 Отговор

    До коментар #5 от "морския":

    Затова ли биха германците като маче у дирек два пъти ако има трети ще е и трети
  • 7 Гост

    23 27 Отговор

    До коментар #1 от "републикански Москвич":

    JLR правят луксозни коли и сувове за заможни хора, които не искат да карат познатите немски каляски. Range Rover, Range Rover Sport, Jaguar F-Pace, XE, XF, XJ, F-Type. Изглеждат по-добре и бият по лукс немците, а качеството е сходно, което не е в полза на репутацията на немците.
  • 8 Некой си

    39 9 Отговор
    Факти, спрете да пишете за "офроуд" способности на подобни автомобили!
    Офроуд експириенса с такива се ограничава до това да преджапаш локвата зад МОЛ-а или да паркираш с едното колело в градинката до детската на децата.
    Пишете за Продайв Хънтър, например!
    Или за Лендкрузер 300, като ще е по-шосейно.
    И тествайте по маршрута Лакатник - Търсава - Огоя - Мургаш - Кремиковци. Лежерно, като за начинаещи.

    Коментиран от #12

  • 9 Дфен

    22 4 Отговор
    Все по малко фарове и съответно по малка издръжливост.
  • 10 Хасковски каунь

    38 16 Отговор
    Трябва да си без акъл да купиш Ровъра, место Тойота ленд круйзера

    Коментиран от #14

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Съдията Дред

    15 1 Отговор

    До коментар #8 от "Некой си":

    Минавал ли си скоро по тоя път, щото доста участъци ги няма

    Коментиран от #16

  • 13 МП4

    16 13 Отговор

    До коментар #1 от "републикански Москвич":

    Карай си кочината за 4500 и недей пиши за Рейндж Роувър

    Коментиран от #23

  • 14 Хахаха

    22 15 Отговор

    До коментар #10 от "Хасковски каунь":

    Даа, Тойотата прилича на комунистическа тояга пред Рейнджа.
    Сръвняваш пържола с чушка
  • 15 Жоро

    18 3 Отговор
    Вижте, колите са яки, но само като ти дадат безплатния талон за пътната помощ от дилърството и ти става ясно. За цените да не говорим, взех си втора ръка такава и според "пазара", след 3 години каране би трябвало да я продам на същата цена...
  • 16 Некой си

    9 2 Отговор

    До коментар #12 от "Съдията Дред":

    Преди две седмици последно. Там са си участъците. Малко драки и много сърни. Плюс един вълк.
  • 17 Бангеев

    14 8 Отговор
    Поредното добро и обективно ревю на Радо Славчев. Хубав тест на хубава кола, но за съжаление не толкова евтина. Но пък е за предпочитане пред германското трио.

    Коментиран от #33

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Собственик на dacia каращ BMW и range

    8 8 Отговор

    До коментар #1 от "републикански Москвич":

    Хайде започвасе се бай ганьо да измисля кусури 🤣

    Коментиран от #20, #24

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Готин

    15 1 Отговор
    Ти да видиш! Range обут с всесезонки!
    Мъка за гумаджии и "разбирачи". Нали всесезонните гуми били компромис!? Или са за "бедни"!?

    Коментиран от #25

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 републикански Москвич

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "Собственик на dacia каращ BMW и range":

    А ти Реджеп Иведик ли си бря!?
  • 25 Баща ти

    1 4 Отговор

    До коментар #21 от "Готин":

    За пишман шофьори до мола като теб са
  • 26 ТИРбушон

    8 5 Отговор

    До коментар #1 от "републикански Москвич":

    Тата е компания с пазарна капитализация над 430млрд долара. Авто подразделението им е около 1/10 от всичко, което притежават или управляват. Толкова малко си запознат че е срамно че си награден с толкова плюсове!!!!

    Коментиран от #28, #35

  • 27 ТИРбушон

    6 3 Отговор

    До коментар #20 от "един от стадото":

    😆😆😆Има една сентенция която безумно одобрявам.

    Един SUV започва да върви когато спре да ти пука за него....


    Както знаеш не жаля много много Лексуса. 😊

    Коментиран от #31

  • 28 републикански Москвич

    4 2 Отговор

    До коментар #26 от "ТИРбушон":

    430 милиарда ама в идийска рупия, а не долари!

    Като си по-запознат, отричаш ли, че атмобилното им подразделение работи на нетна загуба?

    Напиши какъв е тикър символа на акцията на Тата за $430 милиарда.

    Коментиран от #29

  • 29 ТИРбушон

    5 2 Отговор

    До коментар #28 от "републикански Москвич":

    Вземи се образовай малко. Само стоманата и застраховането са им над 250млрд АМА ДОЛАРИ, А НЕ РУПИИ. Банката им не е на печалба, но пък струва около 60млрд. И то пак долари. Нищо общо с рупии.

    Коментиран от #32

  • 30 От статията

    14 0 Отговор
    Най-добре платения сектор в БГ е на ИТ-тата. Средна заплата 2700лв/месец нето. Ако пестят половината тази кола ще си я позволяват след 20 години. Повечето заети в сферата нямат 20 години стаж. Но все пак "у нас, желаещи не липсват". Вижте и другите луксозни коли. Вижте къщите за милиони. Кой и как ги купува тези неща?

    Коментиран от #40

  • 31 Серсемин

    5 4 Отговор

    До коментар #27 от "ТИРбушон":

    Има и една друга сентенция, която аз още повече харесвам. Колкото ти е по-мощен SUV-а, толкова повече ще ходиш пеш да търсиш трактор.
  • 32 републикански Москвич

    6 2 Отговор

    До коментар #29 от "ТИРбушон":

    Е хайде дай токът символа да видим.

    Говориш, а нищо не казваш! Ти под Самсунг какво разбираш - компанията за потребителска електроника, или самсунг биотех/самсунг роботикс/самсунг DRAM/самсунг foundry!?

    Тата е една компания, за производство на леки автомобили, бусове и влекачи. Те отчитат нетна загуба всяко тримесечие. Кое не разбра, бре Тирбушон!? Ако има Тата Стоманобетон, то това е друга комапния, панимаеш!?
  • 33 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Бангеев":

    Кое му е доброто? Да сравняваш поведението на този ‘шлеп’ с Порше Панамера! Е, нема кво! Ооообаче, на планинско пада от Поршата, иначе на магистрала я отнася с пътното си поведение! Така излиза….😳
  • 34 сектант

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "републикански Москвич":

    когато си заседнал някъде по-път, поне ще си заседнал в стил
  • 35 Дачия

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "ТИРбушон":

    тата са най-големите боклуци барабар с агрегатите, които до преди бяха от пежо а сега са от бмв (още по-зле)
  • 36 Бай дедовия

    4 2 Отговор
    До кога ще ни будалкате с тия ламарини по 20 стотинки на килограм вторични!Важно е кой ни ръси заразите с бацили от къде идват търсете факти или сте вътре!
  • 37 Дъртия

    1 3 Отговор
    Колко тежи по 0.20стотинки толкова струва!Барутници!
  • 38 бай Пантелеймон наследникът на бай Юп

    2 0 Отговор
    от кога я 4акаме тая кола , 4естито българи.!!!
  • 39 Леля Гошо

    2 2 Отговор
    Едно е сигурно, всеки месец ще сте в сервиза и ще ви знаят на малко име
  • 40 Лесно

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "От статията":

    прежалваш 20х лева. Правиш лизингов договор с продавача за 1г по 1000лв на месец. Караш 1г и връщаш. Горните цифри са приблизителни, но това е схемата на практика.

    Коментиран от #41

  • 41 Глупости

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Лесно":

    Да ама не. Ако цената нов е 250 хиляди, за първата година ще се обезцени 20% т.е. 50 хиляди. 20 хиляди първоначална вноска и 1000 на месец не я покриват, ама хич. Виж ако вноската е 2000 на месец, 12х20=24 хиляди плюс още 20 = 44 хиляди, вече си близо.